2020-12-03, 18:23
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Expressen reportern borde väl ha tänkt på att köpa med sig kaffe och en macka, så klart vågar inte kvinnan gå ut nu efter denna uppståndelsen.

Eller inte. Det var obetänksamt av Expressen att kliva in två stycken till en kvinna i riskgrupp under pandemin.
Citera
2020-12-03, 18:23
Medlem
Mightybitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
Dumma fan!

"Åklagaren Emma Olsson bekräftar att sonen har behövt opereras på grund av sina skador."

https://www.hbl.fi/artikel/kvinna-i-stockholmsomradet-misstanks-ha-hallit-son-instangd-i-28-ar/
Läs lite till ditt jävla sär!
Citera
2020-12-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Han är 40+ och hon är 70!!! Det är snarare HAN som ska ta HENNE till läkaren och hjälpa henne. Den här stackars mor har verkligen gjort allt i sin makt för att hjälpa honom.
Herre gu?! Ja i normalafall men här är en kille som blivit hjärntvättad sen han föddes! Nå fan i ett normalt familjeförhållanden hade det stämt. Vad har hon hjälpt han med undrar jag? Ge mig något som bevisa att hon hjälpt han
Citera
2020-12-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Och man behöver inte ha diagnoser för att bli hjärntvättad
Nej precis! Däremot kan man få diagnoser efter att ha blivit hjärntvättad.
Citera
2020-12-03, 18:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Herre gu?! Ja i normalafall men här är en kille som blivit hjärntvättad sen han föddes! Nå fan i ett normalt familjeförhållanden hade det stämt. Vad har hon hjälpt han med undrar jag? Ge mig något som bevisa att hon hjälpt han

Genom att ta hand om honom. Ge bostad, mat osv. Så kan det ha varit i hennes värld.
Hon kanske tycker, innerst inne, att det blir skönt att slippa detta ansvar och att de i framtiden kan träffas under mer normala förhållanden.
Hon kan ha känt skuld över mannens/pappans hemska framfart och ville återgälda skadan genom att "ställa upp".
Senast redigerad av MeggieCleary 2020-12-03 kl. 18:35.
Citera
2020-12-03, 18:33
Avslutad
Inget konstigt eller ovanligt tycks ha inträffat, varför har MSM blåst upp det hela, troligen ett villospår för att dölja något som HAR hänt de senaste dagarna.
Citera
2020-12-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Sjukersättning enligt de få medieuppgifter som är trovärdiga i det här fallet.
Tror jag läste att han fått sjukersättning sedan han var 22. För "vad" undrar man ju. För sitt psykiska måeende? På den tiden var det väl lättare att få till en sådan ersättning permanent.
Läste en intervju med barnvakten i Aftonbladet innan artikeln blev låst. Mamman hade tydligen bett henne om hjälp med att styrka "sonens måeende" eller något liknande.
Citera
2020-12-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Här verkar det handla om psykisk ohälsa/trauman och då räcker det inte alltid med att "kämpa på".
Finns ju folk som sökt till psykakuten men fått vända i dörren och därefter skadat sej själv eller andra.

Är helt inne på din linje. Medan nu sonen behandlas för sin sjukdom som förorsakat hans besvär med fötter/underbenen och tandkliniken återställer tandstatus bör Mamman få adekvat hjälp. Detta är en tragisk händelse som jag hoppas slutar med att båda två får hjälp till ett bättre liv. Med bibehållen kontakt och trygghet hos varandra. Kanske kan systrarna även återknytas till familjen?
Citera
2020-12-03, 18:39
Medlem
Citat:
Genom att ta hand om honom. Ge bostad, mat osv. Så kan det ha varit i hennes värld.
Hon kanske tycker, innerst inne, att det blir skönt att slippa detta ansvar och att de i framtiden kan träffas under mer normala förhållanden.
Prata inte om hennes värld hon har dragit in en oskyldig I hennes värld är vad jag tror.
Citera
2020-12-03, 18:40
Medlem
Kainotophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
avgiften på lägenheten utan lån (antar att den är betald för länge sen) ligger på runt 6000kr inkl allt. så ca 4000kr över isåfall

Glöm inte inkomstskatten 🤔
Citera
2020-12-03, 18:41
Medlem
Citat:

På riktigt, ta h a n d om!? Hoppas du skojar. Och jag undrar verkligen hur deras kosthållning varit under dessa år. Hon gav honom dåligt med mat redan under åren han gick i skolan. Kan ju inte varit lätt för BO att få i sig näring senaste tiden, oerhörd TUR ändå att denna historien uppdagades för BO hade nog inte haft långt kvar i livet annars.
Citera
2020-12-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är helt inne på din linje. Medan nu sonen behandlas för sin sjukdom som förorsakat hans besvär med fötter/underbenen och tandkliniken återställer tandstatus bör Mamman få adekvat hjälp. Detta är en tragisk händelse som jag hoppas slutar med att båda två får hjälp till ett bättre liv. Med bibehållen kontakt och trygghet hos varandra. Kanske kan systrarna även återknytas till familjen?
Vi får verkligen hoppas på det! I bästa fall har den mediala uppmärksamheten gjort att myndigheter och vård nu tvingas agera. Eftersom de nu kommer att granskas med lupp. Fortsättning följer, och "hur gick det sen"-reportage lär skrivas!
Så, sköt er nu, ansvariga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in