2020-12-03, 17:29
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Du låter som en rabiat socialkärring. Låt den stackars kvinnan och mannen leva precis som de vill. Vad du anser är ett drägligt och ”normalt” liv, är fullständigt ointressant.

Så du tror på riktigt att den här sonen, VILL leva liggandes på ett golv med sår över hela kroppen, utan tänder, i en lägenhet som mer liknar en soptipp?

Detta kan du ju först på allvar tro, eller påstå, i det fall du har låtit mannen få leva NORMALT i X antal år, och sedan ställa samma fråga till honom igen!

Nä, det är slutdiskuterat för min del med dig, för du begriper inte problematiken och det ligger tyvärr i sakens natur att du heller, förmodligen, aldrig kommer begripa den. Så jag skulle kunna fortsätta diskutera detta med dig till dagen vi båda blir gråhåriga och dör av ålderdom, utan att du för den sakens skull skulle förstå problematiken.
Citera
2020-12-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Visst man kan inte tvinga någon att rycka upp sig själv men det låter som att du aldrig varit i skiten och borde inte ha rätt att uttala dig.

Du, man ska passa sig för att påstå att man vet vilka som borde ha rätt att uttala sig. Du hittar på om vem jag är, troligen för att det ska passa din egen världsbild.

Jag har både i min yrkesroll och mitt privatliv fått se vad ”upplevd oförmåga” kan leda till i förlängningen. Det är inte särskilt vackert eller konstruktivt. Världen är inte svartvit.
Citera
2020-12-03, 17:30
Medlem
aisha51s avatar
Jag har träffat en hel del som bor så där, mamma och vuxen karl. De kallas gampöjkar där jag växte upp. Men också träffat en del lite förståndsklena och andra med svår psykiatrisk sjukdom som inte klarat sig utanför hemmet. Men det finns ju något som ingen verka tänka på. Ensam skild kvinna och sonen har sällskap och hjälp av varandra, kan känna trygghet och lugn. Frågan är vad kille sysselsatt sig med under den här tiden. Jag hade inte blivit förvånad om han suttit och spelat på nätterna, det verkar ju vara då han är vaken. Vad har han levt på eftersom han inte har några tänder? Inte bara knäckebröd med makrill iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja nu har mamman o sonen blivit kändisprofiler. Folk skockas utanför deras fönster, pekar och kommenterar den ljusstaken som står framme året om- trots att det inte är i denna lägenhet de mamman och sonen bor.
Mamman blir trendsättare, nu vill alla ha flätade kringlor på örona och sonen blir efterfrågad och
stalkad av galna fruntimmer som vill ta hand om honom.
Han lär få många brev av tokstollar, och mamman har hat-brev att vänta.
eller -tuffar de båda upp sig och tar en långpromenad i området och visar upp sig- för att de kanske tycker att det är bäst så.
Synd om dottern -hon har tolkat situationen på sitt sätt- och drog alltför snabb slutsats.
Klart är att det inte är sund tillvaro för sonen- i allmänhetens ögon.Lite udda att sonen lever med sin gamla mamma och håller låg profil.Han varken krograggat eller super sig redlös.
Han spelat dataspel och dricker ohälsosam energidryck, som är dåligt för tandemaljen.
Sonen kanske inte tänker som den stora massan. Jag tror inte han är kuvad son, jag tror han är rätt enveten och tycker han har det bekvämt och bra hos sin gamla mor.
Hon har å sin sida ett tryggt sällskap-med sonen hemmaboende slipper hon uppvaktas av gamla
gubbar som jagar efter nån som vill passas upp, vill ha mat o sällskap.
Jag tror att det är ungefär som du skriver. Det var nog skönt också när hans maschopappa som brände möbler försvann. Både mamman och han har nog levt i något slags posttraumatiskt syndrom. Nu har dom det lugnt och skönt. Kanske lite för lugnt bara. Man måste ju städa ibland och ta hand om hälsan och tänderna. Men det har nog kostat för mycket, speciellt tänderna, så då blev det så här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Både modern och sonen har rört sig ute. Då borde det inte vara så svårt att komma i kontakt, om man nu vill det?
Jaså...
Uppgifter går isär om det.
Ingen av oss vet.
Citera
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Så du tror på riktigt att den här sonen, VILL leva liggandes på ett golv med sår över hela kroppen, utan tänder, i en lägenhet som mer liknar en soptipp?

Detta kan du ju först på allvar tro, eller påstå, i det fall du har låtit mannen få leva NORMALT i X antal år, och sedan ställa samma fråga till honom igen!

Nä, det är slutdiskuterat för min del med dig, för du begriper inte problematiken och det ligger tyvärr i sakens natur att du heller, förmodligen, aldrig kommer begripa den. Så jag skulle kunna fortsätta diskutera detta med dig till dagen vi båda blir gråhåriga och dör av ålderdom, utan att du för den sakens skull skulle förstå problematiken.
Du bygger dina spekulationer på icke bekräftade påståenden. Den enda som hittills vittnet om denna totala misär och sonens svåra skador, är systern.
Citera
2020-12-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Jag anklagar mamman punkt slut! Hon säger att hon behöver hjälp nu när allt uppdagas! Han ska inte vara med henne! Hon har dragit in han i sitt egna mående utan att tänka på han!

Ja, hon kunde ju bett om hjälp för länge sedan. Kanske har det varit för svårt. Blir ändå förvånad över att hon släpper in reportern och bjuder in honom i svinstian och erkänner att hon och sonen behöver hjälp...
Citera
2020-12-03, 17:33
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Jaså...
Ingen av oss vet.
Den f d barnvakten sade att hon träffade sonen så sent som i somras. Han var då ute själv och spelade fotboll. Skulle hon ha någon anledning att ljuga om detta? Flera personer har skrivit både på detta forum och på Facebook, att de träffat på modern och sonen ute. Sonen skall ha gått under öknamnet ”Elvis”, p g a sin frisyr.
Citera
2020-12-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Här verkar det handla om psykisk ohälsa/trauman och då räcker det inte alltid med att "kämpa på".
Finns ju folk som sökt till psykakuten men fått vända i dörren och därefter skadat sej själv eller andra.
I det aktuella fallet i tråden låter det verkligen som att de ska få hjälp. Min kommentar handlade inte specifikt om det här fallet.
Citera
2020-12-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Ärligt jag ryser du förstår EXAKT!
Han får INTE träffa sin mamma! Därefter ska han få hjälp till att återfå kontakt med omvärlden och förstå att hennes "sanning" är felaktig! Hjärntvätt på högnivå! Det tar år att komma tillbaka om han ens lyckas så allvarligt är det!
Citera
2020-12-03, 17:39
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Jaså...
Ingen av oss vet.

Enligt intervjuade spelade han fotboll i orten häromdan.
Citera
2020-12-03, 17:39
Medlem
Agphyss avatar
Så om jag dödar någon ska jag också skylla ifrån mig?

Varför hade han inga tänder? Skolplikt? Undernärd?

Gillar att man skyller på pappan som dog för över 25 år den. Det är som att nån nazist skyller på Hitler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in