2020-12-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tror inte det plågat honom nämnvärt då detta hela tiden varit hans normala vardag. Möjligtvis nu senare tid då han verkat undernärd och sårig/sjuklig.
Ur ditt perspektiv/sunt perspektiv är det såklart åt helvete, men det blir inte helt korrekt att använda sitt egna perspektiv om man ska kika på en sådan här story då den här 40-åringen förmodligen inte vet så mkt annat.

Sympati absolut, men ta det lite lugnt med svart/vit skuldbeläggande då vi faktiskt inte vet hur lycklig den här medelålders mannen varit under alla år
Hans faktiska mående är i vart fall viktigare än din syn på en gängse definition av mående.
Men nu mådde han ju inte bra inte nån av dom säger modern själv.
Citera
2020-12-03, 17:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Tror inte det plågat honom nämnvärt då detta hela tiden varit hans normala vardag. Möjligtvis nu senare tid då han verkat undernärd och sårig/sjuklig.
Ur ditt perspektiv/sunt perspektiv är det såklart åt helvete, men det blir inte helt korrekt att använda sitt egna perspektiv om man ska kika på en sådan här story då den här 40-åringen förmodligen inte vet så mkt annat.

Sympati absolut, men ta det lite lugnt med svart/vit skuldbeläggande då vi faktiskt inte vet hur lycklig den här medelålders mannen varit under alla år
Hans faktiska mående är i vart fall viktigare än din syn på en gängse definition av mående.
Ja han har säkert mått fint utan tänder och allt.
Citera
2020-12-03, 17:07
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Bosse Larsson var väl från Haninge? Kanske kan modern med tiden, bli en Haninge-symbol av samma dignitet?
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Vad? Tror du polisen och div inkopplade socialtjänster nu bara väntar på intervjuer av journalister?
Jag vågar ju tro att dom går till botten med vad som är vad häri.

Kära någon, du är ju precis lika naiv som de andra som inte begriper ett smack av vad som har skett och sker.

Exempel ur en artikel:
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3J3ln/aklagaren-om-instangde-sonen-inga-bevis-for-brott

– Man blir bedrövad när man tänker på att inte bara sonens liv utan mammans liv har försvunnit. Nästan 30 år är borta.

– Jag tror ingen i det här landet trodde att det var möjligt

Emma Olsson säger också att det var bra att larmet till slut kom från anhöriga:

– Så att det här kunde komma till punkt här och nu.

Det där är ju så jävla naivt och korkat jag totalt ger upp hoppet om mänskligheten. Mamman har ju AKTIVT valt att försätta sig själv och sin son i den här situationen. Hon har AKTIVT hållit sig undan myndigheter och samhället.

Kära någon, det är ju inte så att mamman under alla år har vädjat om hjälp från samhället men inte fått det! Hur jävla dumma är ni egentligen som sväljer detta sofistikerade skitsnack? Helt jävla sanslöst. Jag antar att ni också röstar vänster och alla konsekvenser som det medför, så jävla korkade som ni är. Ursäkta språket men jag blir förbannad över att det finns så otroligt många naiva och korkade människor i detta land, procentuellt sett!
Citera
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eKz13Q/det-finns-fler-offer-an-sonen-i-det-har
Någon som har tillgång till plus och kan sammanfatta vad som står i denna artikel?
Citera
2020-12-03, 17:09
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Kära någon, du är ju precis lika naiv som de andra som inte begriper ett smack av vad som har skett och sker.

Exempel ur en artikel:
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3J3ln/aklagaren-om-instangde-sonen-inga-bevis-for-brott

– Man blir bedrövad när man tänker på att inte bara sonens liv utan mammans liv har försvunnit. Nästan 30 år är borta.

– Jag tror ingen i det här landet trodde att det var möjligt

Emma Olsson säger också att det var bra att larmet till slut kom från anhöriga:

– Så att det här kunde komma till punkt här och nu.

Det där är ju så jävla naivt och korkat jag totalt ger upp hoppet om mänskligheten. Mamman har ju AKTIVT valt att försätta sig själv och sin son i den här situationen. Hon har AKTIVT hållit sig undan myndigheter och samhället.

Kära någon, det är ju inte så att mamman under alla år har vädjat om hjälp från samhället men inte fått det! Hur jävla dumma är ni egentligen som sväljer detta sofistikerade skitsnack? Helt jävla sanslöst. Jag antar att ni också röstar vänster och alla konsekvenser som det medför, så jävla korkade som ni är. Ursäkta språket men jag blir förbannad över att det finns så otroligt många naiva och korkade människor i detta land, procentuellt sett!
Varför citerar du den spontana reaktionen från en granne, som uppenbarligen varken kände modern eller sonen?
Citera
2020-12-03, 17:09
Medlem
Maimoudis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Fast det låter ju illa att hon inte ordnat en säng som han kunde sova i. Låter ju som att han sovit på filtar ända sen barndomen. Hon verkade inte servera ordentlig mat tillräckligt ofta heller när han var liten. Inte heller såg hon till att han var ren. Sen har vi inga uppgifter på att han skulle vara psykogiskt nedsatt. Nu har han väl ioförsig blivit det tack vara den traumatiska uppväxten. Mamman borde också själv ha kontaktat soc när barnen var små, nu är det ju försent. Håller verkligen inte med om att hon endast varit "överbeskyddande".

Ska givetvis inte liknas med Fritzl dock, precis som du skriver.

Hej,

Det du nämner är sånt som bara dottern har beskrivit och tyvärr tycks det ju vara som att hon överdrivit hela storyn. Vi vet inte om det stämmer.

Även om vi nu ska ta hennes ord som sanning så är det ingen barndom som är främmande för många av dagens barn. Jag vill inte trycka för mycket på att han haft sjukpension men det kan ju också ge en förklaring till den bild du nämner. Personen ifråga kanske föredrog att sova på golvet. Han kanske vägrade äta mer än det han fått, vad vet vi egentligen? Det här är detaljer som är mer lämpade åt socialverksamheten.
Citera
2020-12-03, 17:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Men nu mådde han ju inte bra inte nån av dom säger modern själv.

Syftar hon på hela tiden, eller senaste tiden?
Den här mannen har ju synts ute ibland, ingen verkar ha reagerat i någon större utsträckning?
Om jag återkommande sett någon med såriga ben, halt & lynt, inga tänder och allmänt skräpigt utseende, och jag vet att den personen bor i närheten, så hade jag iaf inte gått obemärkt, än mindre varit nedtonad i massmedia om det.

Men visst, jag gissar att hon ändå vet vad som är ok och inte. Där kan man skuldbelägga henne.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja han har säkert mått fint utan tänder och allt.

Läs vad jag skriver en gång till.
Citera
2020-12-03, 17:10
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starkol.kenta
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eKz13Q/det-finns-fler-offer-an-sonen-i-det-har
Någon som har tillgång till plus och kan sammanfatta vad som står i denna artikel?
Det är en intervju med en kvinna som tidvis fungerade som barnvakt åt familjen. Hon berättar om faderns terror, och menar att det är på hans order som modern började isolera sonen.
Citera
2020-12-03, 17:11
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
När har det framkommit att han inte skulle få träffa vem han vill?
Det har inte framkommit något konkret kring det, det är bara ett exempel på hur det ska vara. Dock kan man ju misstänka att han påverkats att inte ha andra kontakter än de mamman tyckt varit lämpliga eftersom han enligt systern verkade glad när han såg henne och lät henne hjälpa honom trots att de inte haft kontakt på många år. Känns väl inte så troligt att han skulle reagera så om hon är en person han inte vill ha kontakt med.
Citera
2020-12-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Sant! Men att 41-årige sonen inte haft en säng att sova i känns inte alls bra! Borde finnas plats för det på 91 kvm. Fick de inte beviljat bidrag för det ändamålet från socialtjänsten?
De bör definitivt bo på varsitt håll!
Hoppas han nu upptäckt, att andra människor kan vara riktigt snälla och hjälpsamma!

Känns inte alls bra såklart, men det är många som inte har en säng här i världen och om historien om faderns agerande stämmer så har kanske inte mamman heller har nån säng. Eller de båda systrarna innan dom flyttade ut, för då borde det ju finnas lediga sängar väl?

Oerhört tragiskt att det blivit såhär, självklart lätt att lasta mamman för all skit som hänt men hon kanske helt enkelt inte mäktade med? Det är ingen naturlag att alla ska leva som framgångsrika entreprenörer i storstadsvimmel eller vara den framgångsrika mamman som kombinerar heminredning med modefotografering och uppfräschning av vintage-möbler.

Det här är väl snarare ett bevis på att den svenska modellen inte riktigt lyckas leverera trots ett av världens högsta skattetryck.
Citera
2020-12-03, 17:12
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starkol.kenta

Allt det där om pappan kan vara påhittat!!! Till och med om andra än bara mamman påstår det!

Det ENDA ni kan lita på i denna historien är RENA BEVIS!!! Bevis i form av bilder, videoinspelningar, ljudupptagningar (i bästa fall, men knappt det ibland tyvärr.).

Ni begriper inte vad ni har att göra med! Alltså, suck alltså... jag lägger ner för ni kommer aldrig förstå.

Allt i en sådan familj är en KULISS!!! Det grannarna "vet" och har "sett" är ofta inte sant! Man kan ENBART titta på, och gå efter, rena bevis, HÅRDA bevis, ingenting annat. Vittnesmål (i många fall) kan ni slänga åt helvete. Enda vittnesmålet jag skulle lita på i detta fall är vittnesmålet från personen som anmälde detta nu och som också larmade för 20 år sedan.

Hon är den ENDA såvitt jag vet, hittills, som har förstått sig på vad som eventuellt kan pågå där bakom lyckta dörrar.

Snälla, var inte så jävla naiva! Lättlurade människor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in