Citat:
Ursprungligen postat av
Sardinbrus
Det låter som att du söker efter folk som tycker annorlunda än du, kanske undermedvetet för att konservera din ensamhet eftersom alla andra i världens tycks dumma i huvudet. Man är ju bara bra om andra är sämre än man själv. Jag är likadan när jag inte är på topp, då blir jag helt fokuserad på sådant som stör mig och missar allt trevligt i tillvaron.
Försök att koppla in intellektet och sätt känslorna i baksätet när du interagerar men omvärlden, så kommer du att ha en chans att upptäcka tjejer som tycker annorlunda än de du beskriver. Du finns ju, jag finns ju och en helvetes massa andra också.
Jag förstår verkligen vad du menar och håller med om att det är svårt att hitta vettigt folk att prata med som inte bara spottar floskler, men det tror jag har mer att göra med att de är flockmänniskor som intuitivt söker sig till det allmänt godkända, utan att egentligen vara intresserade av att ta reda på hur det egentligen ligger till och vad de själva tycker. Undvik flockmänniskor i livets mittfåra så hittar du ett härligt spektrum av säregna tänkare.
Kan vara möjligt att det är något undermedvetet som gör att jag drar mig till fel folk. Såna saker kan vara svåra att upptäcka själv ibland. Kanske är en bra idé att verkligen sålla ut många människor som man har i sin vardag.
Grejen är ju den att jag tycker om att prata/diskutera med folk i allmänhet, utan någon baktanke att visa att dom är dumma i huvudet. Det kan ju vara allt ifrån att man pratar om något helt oladdat, men så kan någon vrida på det man säger. Eller att någon frågar om folks åsikter och så säger man vad man tycker (i mycket vänlig ton och med väl valda ord, utan att trycka ner någon) och om det inte passar deras åsikt så blir det sura miner direkt. Om man sedan dessutom inte reagerar på deras irritation, utan fortsätter sakligt så blir det ofta personangrepp.
Försöker även aktivt att hitta tjejer som mig att umgås med, men det är verkligen svårt. Med det sagt menar jag inte att jag just måste ha tjejvänner, utan att detta mer var en observation om hur tjejer ofta beter sig i grupp.
Citat:
Ursprungligen postat av
ovän
Måste du prata om politik då?
De flesta är för konflikträdda för att vilja eller kunna argumentera för sin åsikt irl.
Nejdå, absolut inte. Det där var bara några exempel som jag kom på just då.