2007-06-08, 22:59
Medlem
Mollgans avatar
Om nu Herman är så stolt över Sverige, varför bor han inte här då? Snubben har bott i Sverige i endast 7 år av sitt liv...

Vad har ni mer att säga om honom? Han är väl diplomatson eller hur är det nu?
Citera
2007-06-08, 23:02
Medlem
Han har varit korrenspodent flera år i Frankrike bl.a. London också om jag inte missminner mig.
Mysig gubbe med en själ i Sverige.
Citera
2007-06-08, 23:14
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Om nu Herman är så stolt över Sverige, varför bor han inte här då? Snubben har bott i Sverige i endast 7 år av sitt liv...

Framförallt är han avkomling till LO-ordföranden med samma namn från seklets början
Citera
2007-06-08, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Framförallt är han avkomling till LO-ordföranden med samma namn från seklets början

Och framförallt är han en undermålig populärhistoriker som inte kontrollerar sina källor.

Heja Erik Dahlberg!
Citera
2007-06-09, 21:56
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramidbyggaren
Och framförallt är han en undermålig populärhistoriker som inte kontrollerar sina källor.

Heja Erik Dahlberg!

Vem är Erik Dahlberg?
Citera
2007-06-09, 22:10
Medlem
Grantzs avatar
http://justfuckinggoogleit.com/
http://www.stormaktstiden.com/person...k_dahlberg.htm
Jag tycker att Herman verkar vara en dryg gubbe.
Citera
2007-06-09, 22:19
Medlem
Bronkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramidbyggaren

Heja Erik Dahlberg!

det mest vanliga nån säger när dom ska säga nåt negativt om honom. nästan så man tröttnar.

intressant kille iaf. roliga program och skön inlevelse. och vad gäller historia, är han inte så mycket ute o cyklar som tex aftonbladet eller olaus magnus.

han kan iaf göra så att man blir lite intresserad av att läsa historia, vilket alla mina historielärare i skolan misslyckades med
Citera
2007-06-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan

Han är väl uppvuxen i Helsingfors som jag förstår det. Diplomatbarn som någon redan nämnt. En riktig finlandssvensk.
Citera
2007-06-09, 22:46
Medlem
hazard simpsons avatar
Tycker Herman verkar dryg som få. Klarar inte av fanskapet.
Citera
2007-06-09, 22:54
Medlem
Tolvans avatar
Tycker Hermans böcker om svensk historia är helt ok men man får inte ta dem på så stort allvar, herre gud, han är ju journalist så man kan inte kräva så mycke av hans texter. Han är ju inte direkt Dick Harrisson eller Antonia Fraser.
Citera
2007-06-09, 22:59
Medlem
Four Rosess avatar
Jag läser Hermans historia med behållning. Hur var det, söp han inte ganska friskt ett tag
Citera
2007-06-09, 23:07
Medlem
Haleys avatar
Jag gillar Herman och hans inlevelse när han berättar, det är mycket han som gör historierna intressanta att lyssna på. Han borde göra fler TV-program.

Jag känner inte till något skvaller om honom, förutom dottern som blev våldtagen av japaner.. men det är ju inget skvaller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in