2007-06-09, 23:07
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haley
Jag känner inte till något skvaller om honom, förutom dottern som blev våldtagen av japaner.. men det är ju inget skvaller.

Det var nytt för mig, hur gick det till?
Citera
2007-06-09, 23:11
Medlem
Haleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Det var nytt för mig, hur gick det till?

Jag minns inte riktigt. Tror hon blev drogad och våldtagen. Hon har skrivit om det i en bok.
Citera
2007-06-09, 23:50
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haley
Jag minns inte riktigt. Tror hon blev drogad och våldtagen. Hon har skrivit om det i en bok.

Stämmer bra. Hon heter Elin Lindqvist och boken heter Tokyo natt, finns på pocket.

http://www.bokfynd.nu/916420068X.html
Citera
2007-06-10, 00:08
Medlem
Blåbärskungens avatar
"Och kungen? Ja, han blev naturligtvis rasande"
Citera
2007-06-10, 08:52
Medlem
apanola IIs avatar
HL är duktig på att berätta historier och att förmedla sådana, gott så, men som historiker så har han fått duktigt med skit gnom åren, som tex här: http://www.peterenglund.com/textarkiv/lindqvistbok.htm

han är rabiat rojalist, och hovets egen lilla rövslickare nr 1...sällan har någon varit så brun om munnen som herman.
Citera
2007-06-10, 11:08
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
HL är duktig på att berätta historier och att förmedla sådana, gott så, men som historiker så har han fått duktigt med skit genom åren, som tex här: http://www.peterenglund.com/textarkiv/lindqvistbok.htm
Aaaaaa, Peter Englund, där har vi en kunnig och väldigt trevlig kille som vet vad han talar om.
Citera
2007-06-10, 11:12
Bannlyst
Herman vill framstå som en man med god smak som sig bör om man bor i Paris. Men han är inte mer än en vanlig människa.

Sålunda:

Varje gång Herman besöker Stockholm äter han en grillad med mos på ett grillkök på Götgatan.

Herman gillar att titta på Charles Bronson-filmer, har en stor samling sådana bandade på VHS och är, i likhet med undertecknad, medlem i Club Bronson.
Citera
2007-06-10, 11:16
Medlem
wigwaggles avatar
Jag gillar Herman. Hans böcker om Sverige var hur bra som helst för en utlänning som mig som ville lära sig om Sverige. Att han bor i en lyx lägenhet i Paris gör honom inte mindre Svensk.
Citera
2007-06-10, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Aaaaaa, Peter Englund, där har vi en kunnig och väldigt trevlig kille som vet vad han talar om.

Men ack så överskattad
Citera
2007-06-10, 11:54
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
Men ack så överskattad
Det är sant, men jag har aldrig upplevt att det stigit honnom åt huvudet.
Citera
2007-06-10, 14:25
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
Herman gillar att titta på Charles Bronson-filmer, har en stor samling sådana bandade på VHS och är, i likhet med undertecknad, medlem i Club Bronson.

OnT: en nära släkting till mig som jobbar i en kundtjänst har haft med Herman att göra. Han var tydligen extremt...

Citera
2007-06-10, 20:09
Medlem
JEzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
"Och kungen? Ja, han blev naturligtvis rasande"

HAHAHAH, bästa på FB idag =)

Ser Herman glida i nått slott runt om i Sverige och köra sitt vanliga tugg och alltid denna mening "Och kungen? Ja hen blev natruligtvis rasande"
Underbart!

Tycker förövrigt Herman gav ett lagom stekigt intryck igår på 4an med sin japanknäppning på skjortan samt sitt språk.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in