2020-12-03, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Må bare spørre, vet du hvilke to ansatte som var på Futurum den dagen. MB må være den ene. Var VE den andre.

Og, har VE kontor på Futurum (eller annet kontorsted). Var det på TH eller VE sitt kontor møtet 10-11 skal ha foregått.

Ellers synes jeg det er veldig risikabelt å planlegge drap i flere måneder, for så å gjennomføre i fullt dagslys.
Ut fra den informasjonen jeg har, som ikke er bekreftet, men fra det jeg mener er sikre kilder, var det bare en til på jobb, S@nden, MB, VE og TH. Møtet var på VEs kontor. På Futurum, antar jeg.
VE forlot jobb kl 13.00 for å dra på møte i Lillehammer / Kvitfjell. Det er delvis bekreftet av media, men det har blitt veldig stille om den personen som løy om møtet/ personen som anmeldte et nært familiemedlem for trusler. Jeg tror det er en sammenheng her.
Enig i at risikoen er høy i fullt dagslys, men så er jo kanskje GM en risikovillig person?
Citera
2020-12-03, 10:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ut fra den informasjonen jeg har, som ikke er bekreftet, men fra det jeg mener er sikre kilder, var det bare en til på jobb, S@nden, MB, VE og TH. Møtet var på VEs kontor. På Futurum, antar jeg.
VE forlot jobb kl 13.00 for å dra på møte i Lillehammer / Kvitfjell. Det er delvis bekreftet av media, men det har blitt veldig stille om den personen som løy om møtet/ personen som anmeldte et nært familiemedlem for trusler. Jeg tror det er en sammenheng her.
Enig i at risikoen er høy i fullt dagslys, men så er jo kanskje GM en risikovillig person?

Det var jo eventuelt VE som løy om møte, han oppga at han var i møte på Kvitfjell den 31. og at "XX" kunne bekrefte det, og når politiet spør denne personen så sier han at nei, jeg traff ikke VE den 31, det var dagen etterpå, 1. november.

Så hvor var VE *egentlig* den 31, lurer jeg på... Muligens med leiebil?
Senast redigerad av Niffy 2020-12-03 kl. 11:03.
Citera
2020-12-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det var jo eventuelt VE som løy om møte, han oppga av at han var i møte på Kvitfjell den 31. og at "XX" kunne bekrefte det, og når politiet spør denne personen så sier han at nei, jeg traff ikke VE den 31, det var dagen etterpå, 1. desember.

Ja, og min teori er at denne XX kan være sjef for Kvitfjell hotell, R@lph D*rh@ck, *= u.
Det kan også være han som anmeldte et nært familiemedlem (VE)for trusler, fordi han følte seg mistenkeliggjort av VE. Og fordi han fortalte politiet om et møte som ikke fant sted før 1. November 2018. Kan også være han (RD)som fikk ripet opp bilen med « vær stille».
Citera
2020-12-03, 11:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er vanskelig å gjette hvordan han tenker.

Jeg tror hun er skjult et sted som TH er bombesikker på at ingen kan finne. Og om det skulle oppstå situasjoner som TH opplever som kritiske, og der han tror at funn av levninger kan bli til fordel for ham selv, vil hun "bli funnet".

Jeg synes at THs manglende digitale kompetanse synes å være hausset opp og overdrevet.

Enda en overspilt overdrivelse. Som andre momenter i saken. Og derfor fremstår som mistenkelig.

Tror dessvärre att konans avstjälpningsplats är grundbulten i GMs plan o den sak som han investerat allra störst tankemöda i. Möjligtvis föregår dumpningsplatsen mordplanen som sådan rent av. En narcissistiskt, mentalt tilltufsad byggherre och industriledare lär under sitt yrkesverksamma liv ha kunnat springa på utmärkta avpolletteringsplatser som bara väntat på rätt kropp o rätt tillfälle.

Där tror jag allmänheten får rikta in sig på spår till o på platsen, och hoppas på ”affärskollegers” tips eller egen grundlighet i utforskningen. Det finns ju ett antal parametrar ändå: det bör vara ganska nära, det bör vara vägkamerafritt, det bör vara görligt för MGM själv, och tillgängligt då vad gäller tillträde, tillfart etc. Sen kommer då transportfrågan till det. Vilket fordon? Finns något på vägkamera trots allt?

AE kan ha varit i livet så långt och därmed kan GMs egen bil ha använts. Annars krävs ett annat fordon förstås.

Jag tror ju dessvärre total utplåning är modellen. Det finns som sagt få skäl att tro att GM lämnat kroppen för att en vacker dag flyta upp.
Citera
2020-12-03, 11:12
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Glem ikke at TH allerede har betalt et betydelig beløp til "motparten". Hvor har disse pengene tatt vegen tror du? Står de stille på en kryptokonto som ingen tør å røre? Eller fungerer det som en sjekk/anvisning, som blir tilbakeført dersom ingen casher ut? Hva tenker du om saken dersom disse pengene kan spores til f.eks en kriminell liga i øst-Europa?
Jeg er selvfølgelig åpen for andre hypoteser, men hittil har ikke vi fått vite noe som tilsier det.

Pengene som allerede er overført, tror jeg står urørt på konto som disponeres av TH, og vil etterhvert gli ubemerket tilbake til Hangen-konsernet.
Citera
2020-12-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ja, og min teori er at denne XX kan være sjef for Kvitfjell hotell, R@lph D*rh@ck, *= u.
Det kan også være han som anmeldte et nært familiemedlem (VE)for trusler, fordi han følte seg mistenkeliggjort av VE. Og fordi han fortalte politiet om et møte som ikke fant sted før 1. November 2018. Kan også være han (RD)som fikk ripet opp bilen med « vær stille».

RD på Facebook,10.jan 2019. Linka til denne artikkelen:
https://www.bild.de/news/ausland/news-ausland/ein-land-sucht-diese-frau-millionaersgattin-seit-10-wochen-gekidnappt-59447758.bild.html?fbclid=IwAR 2EAGxklSLv6HsuN1Mt8XMA3SWcRIMHN5ks54q_Q3T0jRV4R_aI lHPT16M
Citera
2020-12-03, 11:18
Medlem
Citat:

S@nden er gammel hockeyspiller, godt kjent i hockeymiljøet i Lørenskog. Har i mange år vært mye grums rundt dette miljøet. Vil tro Minnimus kjenner til dette?
Snakker vi her om et trekløver? Hockeyspilleren, GHH(tidligere bryter) og VE, som potensielt kan ha hatt adgang til THs mobiltelefon, Ipad og notatbøker? GHH er ikke ansatt hos TH, men har vel stadig vært innom på Futurum, og også i S4.
Jeg tror S"nden tidligere har jobba med sikkerhet i Statoil/Equinor, men dette har jeg ikke sikre kilder på.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-03 kl. 11:35.
Citera
2020-12-03, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er i aller høyeste grad hypotetisk.
Kanskje det vi ser bare er et spill?

Er forsvinning-saken egentlig en terror-sak?
- et drap, fingert som kidnapping, for å finansiere terror.

Er det derfor HH nå jobber for PST?

Det forundrer meg ikke, om det som har skjedd, har med denne saken å gjøre; «Operasjon Børson».
Hovedmannen ble pågrepet i Stockholm i april 2020.
- kan mannen være selveste "Krypto-Børson"?

https://www.tv2.no/nyheter/11809330/

Nedenunder har jeg sitert fra artikkelen:

"Med flere titalls mistenkte og siktede hevder politiet å ha avdekket et større kriminelt nettverk som driver med både våpen- og narkotikahandel. På toppen av nettverket mener politiet det sitter en 26 år gammel nordmann."

"– Hovedmannen i denne saken er veldig ung for alder, 26 år. Han kommer opprinnelig fra Palestina, men har bodd i Norge stort sett hele sitt liv"

"– 46 personer har vært mistenkt eller siktet i saken og 41 av disse har vært pågrepet. I dag er det 9 personer som sitter i varetekt, sier Wilb*rg."

"Det kriminelle nettverket strekker seg over flere land i Europa. Det har foregått utleveringer fra både Sverige og Polen.

– Det har vært en stor jobb og vi har samarbeidet med kolleger i Sverige, Polen, Frankrike og Spania. Internasjonalt politisamarbeid har vært helt sentralt, forteller lederen for seksjonen."
Citera
2020-12-03, 11:38
Medlem
Ett spørsmål. Hvorfor skulle VE ha behov for leiebil osv den 31? Var han delaktig i drapet? Nei, AEH er jo død rundt klokken 10 slik jeg forstår det.

Så hvorfor skal VE ta all den risikoen i 13-tiden. Er liket i sloraveien i flere timer? Jeg er sikker på at VE ikke har liket i sin bil. Har han hjulpet gjerningsmennene å kvitte seg med det, siden de er fra utlandet?
Citera
2020-12-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det var jo eventuelt VE som løy om møte, han oppga at han var i møte på Kvitfjell den 31. og at "XX" kunne bekrefte det, og når politiet spør denne personen så sier han at nei, jeg traff ikke VE den 31, det var dagen etterpå, 1. november.

Og hvilken funksjon hadde han den 31. Oktober? Noen teorier?
Citera
2020-12-03, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ett spørsmål. Hvorfor skulle VE ha behov for leiebil osv den 31? Var han delaktig i drapet? Nei, AEH er jo død rundt klokken 10 slik jeg forstår det.

Så hvorfor skal VE ta all den risikoen i 13-tiden. Er liket i sloraveien i flere timer? Jeg er sikker på at VE ikke har liket i sin bil. Har han hjulpet gjerningsmennene å kvitte seg med det, siden de er fra utlandet?

Dette med leiebil har vært oppe flere ganger. Jeg tror det har blitt en trådsannhet. Hvis jeg ikke husker feil, så var vel Orderud den første som påstod dette.
Korriger meg, hvis jeg tar feil.
Citera
2020-12-03, 11:58
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Og hvilken funksjon hadde han den 31. Oktober? Noen teorier?

Hvis han har en rolle i dette må nesten hans funksjon den dagen ha noe å gjøre med det praktiske i forhold til drapet eller kroppen tenker jeg, ref. leiebil og tvilsomt alibi.

Men noen konkrete teorier har jeg egentlig ikke..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in