2020-12-03, 00:29
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om THs angivelige hjelpeløshet med mobiltelefoner, e-poster og at han angivelig skal ha hatt problemer med å bruke bankkort.

Tidligere, før coronaen, var det enkelte som alltid betalte med kontanter i butikken. Folk som var svært påpasselige med å bruke penger. Som alltid sto og gnikket sedlene fra hverandre mens de talte opp i kassen. TH kan være en slik type. Som reduserer forbruket sitt ved å gi fra seg penger kontant.

TH skal ha kjøpt iPhone til seg selv, men likte den ikke, og ga den til AEH. Jeg tror iPhone og helseappen er en del av villedningen.

At TH svarer i hytt og pine om oppringingene til AEH den dagen. THs gamle Nokia er nok beslaglagt av politiet. Kan det være sannsynlig at TH ikke har fått listet opp tidspunktene for egen telefonaktivitet den dagen? Og at infoen er klausulert. Jeg tror ikke det.

Men heller at hytt-og-pine-svarene om egne oppringinger er en del av villedningen av politiet. Han demonstrerer en forakt mot politiets etterforskning, og påstår at han ikke husker bedre. Fordi TH gir blanke eff i hva politiet finner ut om ditt og datt. Han tror fullt og fast at han ikke kan dømmes fordi han har lyktes med å unngå å etterlate fellende beviser.

den telefonen är förmodligen en ren arbetstelefon, det är de som ibland får rippat i koden, aldrig sett den i glaset, men på baksidan, i stil med bränslekort som har koden skriven på kortet med penna...
Använder smartphone, pad, PC, Visa och skriver och läser e-post,
men han gillar papper och penna bäst...
Citera
2020-12-03, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
är inte säker men den anläggningen är för hotellet och en del av det där om jag förstod rätt och då är det inte säkert att det är en stor anläggning, möjligen finns det inte människor där fast varje dag så tidigt på säsongen...
ja, Winger kanske har tittat på en karta när han kom till den slutsatsen...
men är hun i vatten så är a insvept i något, betong eller något som gör att hon aldrig hittas...
Uthevet: nettopp.
Håper politiet har saumfart forbrenningsanlegget du nevner🙄
Citera
2020-12-03, 00:35
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Uthevet: nettopp.
Håper politiet har saumfart forbrenningsanlegget du nevner🙄

ja hoppas de har sett om det kan fungera att använda den förbränningsugnen, okej att utesluta det...
men när en pratar om dumpning i vatten, hadeland, mycket skog och många sjöar, ett lämpligt djupt vatten med mycket lera, kan ett betongblock med en människa vara borta för gott...
kanske hade VE och TH några fisketurer där när VE var liten...
Citera
2020-12-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Har også lest det. Ja, det er tankespinn, men det kunne være en enkel og trygg måte å gjøre det på. Finnes vel også en del steder på vei mot Kvitfjell. En våt grav kunne føles mindre barbarisk enn forbrenningsanlegg, avhengig av tankesettet.

Det er vanskelig å gjette hvordan han tenker.

Jeg tror hun er skjult et sted som TH er bombesikker på at ingen kan finne. Og om det skulle oppstå situasjoner som TH opplever som kritiske, og der han tror at funn av levninger kan bli til fordel for ham selv, vil hun "bli funnet".

Citat:
den telefonen är förmodligen en ren arbetstelefon, det är de som ibland får rippat i koden, aldrig sett den i glaset, men på baksidan, i stil med bränslekort som har koden skriven på kortet med penna...
Använder smartphone, pad, PC, Visa och skriver och läser e-post,
men han gillar papper och penna bäst...

Jeg synes at THs manglende digitale kompetanse synes å være hausset opp og overdrevet.

Enda en overspilt overdrivelse. Som andre momenter i saken. Og derfor fremstår som mistenkelig.
Citera
2020-12-03, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Men kjære deg da hesten! Jeg har ikke sett en eneste bruker her inne som har trodd at TH har laget et kryptorigg. RU er medsiktet i saken. Hvis det er slik at TH er skyldig, så tror jeg han angrer på et par ting nå, deriblant dette fancy kryptorigget og det merkelige brevet.

Og så har vi nyanser, som var et poeng fra deg. Kan du konkretisere hva du mente med det, og om det har med trådens tema å gjøre? Og hva var vitsen med å risse inn pinkode i glasset? Han kunne sikkert fått hjelp til å deaktivere pinkodekontroll ved oppstart. Det virker som det er gjort forsøk på å framstille TH som teknologisk tilbakestående. Det tror jeg handler mer om å overspille for å "frikjenne" han for å i det hele tatt tenke på kryptoteknologi.
hvis planen var at ve skulle ringe fra ths telefon 10.06 og 10.07 passer det fint å sikre pinkoden.
Citera
2020-12-03, 00:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det er vanskelig å gjette hvordan han tenker.

Jeg tror hun er skjult et sted som TH er bombesikker på at ingen kan finne. Og om det skulle oppstå situasjoner som TH opplever som kritiske, og der han tror at funn av levninger kan bli til fordel for ham selv, vil hun "bli funnet".

Jeg synes at THs manglende digitale kompetanse synes å være hausset opp og overdrevet.

Enda en overspilt overdrivelse. Som andre momenter i saken. Og derfor fremstår som mistenkelig.

Ja väldigt konstigt tänkesätt, han litar inte på andra och investerar inte i saker som han inte förstår och kan göra, men hanterar inte PC och har gjort sig rik på att köpa och sälja el, bara TH sitter och tittar på pappersutskrifter när han vill se hur butiken fungerar,
åh det harn gjort i 30 år,bullshitt
Citera
2020-12-03, 00:47
Medlem
Jeg tror TH er en manipulator som spiller litt på gefühlen.

Han avventer motstandernes trekk. Uansett hvilke grep motstanderen gjør, vil han justere sitt neste trekk. Sikre seg at motstanderen aldri kommer unna. Og samtidig sikre seg at han alltid vinner.

Om motstanderen forstår at TH har siktet seg inn på å knekke vedkommende, er bare et pluss for TH. Hva motstanderen forstår er en ting. Men TH sikrer seg at det aldri kan bevises at han har skadet noen med vilje.

Nå er det politiet som er motstander. Han vil se de ydmyket og med brukket rygg. Mens han selv rir inn i solnedgangen som overlegen seierherre.
Senast redigerad av kornblomst 2020-12-03 kl. 00:50. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-12-03, 00:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg tror TH er en manipulator som spiller litt på gefühlen.

Han avventer motstandernes trekk. Uansett hvilke grepe motstanderen gjør, vil han justere sitt neste trekk. Sikre seg at motstanderen aldri kommer unna. Og samtidig sikre seg at han alltid vinner.

Om motstanderen forstår at TH har siktet seg inn på å knekke vedkommende, er bare et pluss for TH. Hva motstanderen forstår er en ting. Men TH sikrer seg at det aldri kan bevises at han har skadet noen med vilje.

Nå er det politiet som er motstander. Han vil se de ydmyket og med brukket rygg. Mens han selv rir inn i solnedgangen som overlegen seierherre.

nu tänker vi lika
Citera
2020-12-03, 00:57
Medlem
Citat:
nu tänker vi lika

Det var hyggelig. At noen er enige med meg.

Og jeg tror at politiet valgte en god strategi. Manipulatorer som TH fungerer best når de møter motstand.

Men politiet godsnakket med han og lot han spille seg helt ut. Han har snakket alt for mye i avhør. Og han har skrevet alt for mange og alt for detaljerte mailer.

Før eller senere vil politiet ta han.
Citera
2020-12-03, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
din agenda er å fremheve deg selv som trådstarter og bortforklare alt som mistenkeliggjør th som siktet.
Når jeg sier at jeg er trådstarter så er det et vektig argument til dere som båssetter andre brukere og kaller dem TT når du ikke skjønner hva de skriver.

I tillegg til at jeg startet tråden 10 minutter etter at nyheten sprakk, så gjorde jeg det med en mange år gammel konto.

Du derimot - har åpnet konto her for noen måneder siden og bare deltatt i denne tråden.
Sykelig besatt av å klistre denne saken på en mann du ikke kjenner.

Om det finnes bevis er helt uinteressant, du har bestemt deg og er så paranoid at du i fullt alvor tror at folk her inne har en agenda eller står i ledetog med TH.

Det verste er at du er ikke alene, andre brukere av samme ulla har antydet at folk her får betalt av TH.

Fristende å spørre deg om hva din agenda er, men jeg tviler på at selvinnsikten din kan hjelpe oss til et godt svar.
Citera
2020-12-03, 01:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det var hyggelig. At noen er enige med meg.

Og jeg tror at politiet valgte en god strategi. Manipulatorer som TH fungerer best når de møter motstand.

Men politiet godsnakket med han og lot han spille seg helt ut. Han har snakket alt for mye i avhør. Og han har skrevet alt for mange og alt for detaljerte mailer.

Før eller senere vil politiet ta han.

ja och problemet med att konkurrera med polisen är att man måste veta hur de fungerar. det gör inte TH, eller så låter han känslor komma i vägen...
Citera
2020-12-03, 01:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Men kjære deg da hesten! Jeg har ikke sett en eneste bruker her inne som har trodd at TH har laget et kryptorigg. RU er medsiktet i saken. Hvis det er slik at TH er skyldig, så tror jeg han angrer på et par ting nå, deriblant dette fancy kryptorigget og det merkelige brevet.

Og så har vi nyanser, som var et poeng fra deg. Kan du konkretisere hva du mente med det, og om det har med trådens tema å gjøre? Og hva var vitsen med å risse inn pinkode i glasset? Han kunne sikkert fått hjelp til å deaktivere pinkodekontroll ved oppstart. Det virker som det er gjort forsøk på å framstille TH som teknologisk tilbakestående. Det tror jeg handler mer om å overspille for å "frikjenne" han for å i det hele tatt tenke på kryptoteknologi.
Du leser litt unøyaktig - det var f.eks. et "eller" der...
Du burde forstått hvorfor jeg skrev om nyanser, for Jayce syntes det var bemerkelsesverdig, at en "analog mann" logget seg på iPaden og leste e-post.
Kommentaren min hørte til i denne sammenhengen:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in