2020-12-03, 10:34
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
...och dessutom har han fått en enorm (svensk) mängdrabatt på sina brott, som var stort till antalet och extremt rått. I USA hade han fått 2 x livstid.
Ja den svenska mängdrabatten är helt bisarr. Jag är för ett slopande av den, främst när det gäller brott mot människor. Han fick även rabatt för att han blev av med jobbet, vilket är sjukt i sig då han både begått brottslighet på arbetet (barnporr på jobbdatorn) så de har full rätt att avskeda honom och det dessutom faller på sin egen orimlighet att NÅGON skulle ha sitt jobb kvar om man får ett mångårigt fängelsestraff. Vi har för många straffrabatter i Sverige.
Citera
Medlem
Svensk media bl.a Aftonhoran spekulerar i hurvida FF kan få fortsätta sin karriär istället för som allt sunt förnuft säger.
Skaffa sig ett jobb som gär att du inte orkar tänka snuskiga bögeri tankar om dagarna.
Citera
Medlem
Citat:
...och dessutom har han fått en enorm (svensk) mängdrabatt på sina brott, som var stort till antalet och extremt rått. I USA hade han fått 2 x livstid.

Med en påföljd uttryckt av en domare i form av: ”I will make sure that you will never see the light of the day ever again.”
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Du är extremt omogen och har uppenbarligen aldrig öppnat en lagbok.

Nu svarar du någon annan men jag vill inflika att lagboken i sig bara är ord och visor som människor skrivit ner. Man kan få in vad som helst där. Det säger inget om något är bra, lämpligt eller ens moraliskt försvarbart. Det faktum att Jonas öht får möjlighet att komma ut så tidigt och direkt introduceras för en flicka i samma skolålder som barnet han grovt våldtog, och sitta och diskutera sin framtid med Kriminalvården är ju helt befängt och oacceptabelt oavsett vad den jävla lagboken säger.

I Saudiarabien har man en annan lagbok som svenskar tycker är helt skev. Lagar säger ingenting. Det är ju allmänt känt att Sverige inte ser allvarligt på pedofili och grova sexualbrott. Man kan inte säga att något är allvarligt och sedan döma en sådan person som Jonas till 9 år (5-6 år) och sedan lotsa in honom i samhället och ge han möjlighet att bo med andras barn igen. Det är ju helt jävla befängt.

I andra länder kanske man har andra märkliga och "bakåtsträvande" lagar, men pedofiler får i alla fall oftast sitta inne för all framtid, avrättas eller så lynchas de av närstående. Jag tycker det är en sundare inställning till den här typen av brottslingar än vad Sverige har, dvs att man ska underlätta för pedofiler att begå nya brott vilket man i praktiken gör.
Citera
2020-12-03, 10:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Brukar inte de som är ute villkorligt få sådana där hitte-på-jobb via kommunen ?
Det är nog vanligt, men även andra enklare jobb kanske man kan få - med en EU-parlamentariker som referens, kanske...?
Citera
2020-12-03, 10:36
Medlem
Citat:
Det ger credd till svensk kriminalvård att pedofiler efter avtjänat straff har tvingande möten med myndigheter. Dels för att kolla pedofilerna, dels för att informera deras omgivning. Det har säkert redan stått i tråden, men Federly hade ett sådant tvingande möte 11 september, och han skällde ut kriminalvården för att den la sig i hans privatliv. Med en pedofil. Men det var tvärtom utmärkt jobbat av Kriminalvården, och ger oss ett bevisat datum för när Federly kände till allt om pedofilen, 11 september. Eller 911 som man säger i USA.

https://www.expressen.se/nyheter/federleys-mote-med-kriminalvarden-om-sambons-valdtakter/

Vi kommer aldrig mer att höra om Federly och C efter den nyheten.

Som jag var inne på tidigare i tråden är det många konstigheter kring det här. Har Frivården/Kriminalvården alltså läckt till Expressen om vad som sagts på deras möten med tidigare fångar och deras anhöriga? Det är knappast några offentliga uppgifter. Jag tycker att det låter osannolikt och misstänker att det här har planterats hos Expressen på något sätt (kanske av Centern själva).
Citera
2020-12-03, 10:36
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Media väntar på att alternativ media och andra sidor skall släppa bomben först. De hoppas såklart att inget mer framkommer som talar till Federleys och HBTQ-rörelsens nackdel. Först när Stoppa presserna och andra sidor lägger fram bevis kommer man ta upp det på nytt, för då vet folk redan om det. Men de släpper inget gräv i onödan eftersom de inte vill gynna fel krafter, och Federley och gayrörelsen (Pride, HBTQ) är ju helig än så länge. Trots sin enormt smutsiga byk och långt gående samröre med pedofiler. Det här är inget nytt egentligen.

Men alternativ media har redan släppt bomben. Hos stoppa pressarna antyds att pedofilen skulle ha varit tillsammans med FF tills alldeles nyligen - förra helgen, som jag förstår det. Där finns också info om andra bybors oro för pedofilen och att FF ska ha avdramatiserat saken.

Den som följer mainstream media har nu följande info:
1. FF har en närstående som tidigare gjort sig skyldig till barnvåldtäkter.
2. FF har varit på möte i mitten av september med kriminalvården och där fått veta den hemska bakgrunden.
3. FF avslutade relationen med den dömde mannen några dagar efter mötet med kriminalvården.

Därmed inte så konstigt att folk nu reagerar med viss förvåning. Exempel på tweet är denna
https://twitter.com/ericaronson/status/1334261782106529792?s=21

Citat:
Om nu Federley lämnade den dömde strax efter att han fick reda på vad han gjort - kan någon förklara vad han gjort fel? Fattar inte.
Citera
2020-12-03, 10:39
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Som jag var inne på tidigare i tråden är det många konstigheter kring det här. Har Frivården/Kriminalvården alltså läckt till Expressen om vad som sagts på deras möten med tidigare fångar och deras anhöriga? Det är knappast några offentliga uppgifter. Jag tycker att det låter osannolikt och misstänker att det här har planterats hos Expressen på något sätt (kanske av Centern själva).
Jag har svårt att se att Federly eller Pedofil skulle nämnt detta möte för någon enda person, inte ens sina föräldrar. Så kopplingen är uppenbar, bara den som vet att Federley blev upprörd av samtalet kan vara källan, eller någon nära honom på t.ex jobbet som källan skvallrat med. C kan inte ha vetat om dessa detaljer. Om inte Expressen hittar på, och det är för allvarligt läge för det skulle jag tycka.
Citera
2020-12-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt

Vi behöver ett rättssystem som speglar svensk kultur och svensk moral.
.

Absolut. Men det blir svårt när vi har en feminstisk public service - som bekvämt nog har sin finansiering genom skatterna - som motarbetar en sådan förändring.
Ja, de inte bara motarbetar de är även högst delaktiga i att vårt rättssytem har degenererats till vad det är idag.
Övrig main stream media är också med på agendan.
Den "tredje statsmakten" med kraftig politisk slagsida har alldeles för stor indirekt makt i landet, det är här vi måste börja.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-12-03 kl. 10:43.
Citera
2020-12-03, 10:42
Avslutad
Citat:
Faktum kvarstår. Du tycker att polisen ska få göra en husrannsakan om "tillräckligt många misstänker något". Det är nog en tanke som är främmande för alla demokratier i västvärlden.

Husrannsakan är en åtgärd som kan vidtas om polisen kan spåra datatrafik eller om det finns trovärdiga vittnesmål om kriminell aktivitet från offer eller andra pedofiler. Ingenting är i närheten av detta i det här fallet. Däremot som jag tidigare har skrivit så väcker Federleys sociala umgänge en del frågor. Det här är personer som man normalt inte vill umgås med.

Hur vet du det utan att ha sett vad han har i datorn ? Ingen vet.
Citera
2020-12-03, 10:42
Medlem
flytandelyckas avatar
Jag tror inte att det dröjer länge innan FF kastar in handduken. Han kommer bli omöjlig för Centern (och alla andra partier också) och hela hans image är totalt nersmutsad.
Citera
2020-12-03, 10:43
Medlem
Citat:
Faktum kvarstår. Du tycker att polisen ska få göra en husrannsakan om "tillräckligt många misstänker något". Det är nog en tanke som är främmande för alla demokratier i västvärlden.

Husrannsakan är en åtgärd som kan vidtas om polisen kan spåra datatrafik eller om det finns trovärdiga vittnesmål om kriminell aktivitet från offer eller andra pedofiler. Ingenting är i närheten av detta i det här fallet. Däremot som jag tidigare har skrivit så väcker Federleys sociala umgänge en del frågor. Det här är personer som man normalt inte vill umgås med.

Tja - Norge har tydligen nu stiftat lag som innebär att man kan dömas till ett års fängelse om man uttalar sig negativt om personer med könsdysfori inom hemmets fyra väggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in