2020-12-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vad innebär det? Att vilken federal domare som helst kan utnämna vem som helst eller bara en presidentkandidat? Kan en federal domare utnämna Biden också?

Nixter verkar mena "kan svära IN honom" men bortser förstås helt från en liten komplikation här. För att insvärandet ska ha någon sorts rättsverkan, ska vara konstitutionellt giltigt, måste den person som svärs in också vara den som står först på tur i successionsordningen. Om Sarah Hughes hade svurit in valdri polis från Dallas eller Gud förbjude Jackie Kennedy den där novemberdagen hade det inte varit giltigt för fem öre, det hade t o m varit förräderi.

Om en och en halv månad kommer den person som står i successionsordning att bli president att vara Joe Biden. Oavsett vad Trump säger om saken.
2020-12-03, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Du tycks på något sätt förväxla bevis med domskäl. Allt som en sida anför i en rättegång för att styrka ett påstående är bevis. Tror ”domskäl” är ordet du söker.

Allt som domstolen accepterar som bevis ja, om du anför något som blir avvisat av domstolen(som t.ex. hörsägen eller spekulation) så utgör dessa inte bevis.
2020-12-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Du tycks på något sätt förväxla bevis med domskäl. Allt som en sida anför i en rättegång för att styrka ett påstående är bevis. Tror ”domskäl” är ordet du söker.
Mitt resonemang är ett meta-resonemang, jag diskuterar *deras* förväxling, inte mina egna uppfattningar.

Och nej, många här i tråden blandar ihop bevis i betydelsen "något som presenteras för rätten som bevisning, del av en evidenskedja" med bevis= "bindande bevisning". Det är antingen förvirring eller en tjuvkopplad övertalningsdefinition.
2020-12-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
och fick genast tilll svar:

Stacks Sidney. Det går så dåligt för henne att hon har börjat tvingas sälja falskskyltade sopor på Twitter för att överleva.

Hahah jaa du titta på videon igen. Testa använda pausfunktionen te.x 0:10 eller 0:13 jag ser datorer men du ser alltså "desk phones"?
2020-12-03, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nixter verkar mena "kan svära IN honom" men bortser förstås helt från en liten komplikation här. För att insvärandet ska ha någon sorts rättsverkan, ska vara konstitutionellt giltigt, måste den person som svärs in också vara den som står först på tur i successionsordningen. Om Sarah Hughes hade svurit in valdri polis från Dallas eller Gud förbjude Jackie Kennedy den där novemberdagen hade det inte varit giltigt för fem öre, det hade t o m varit förräderi.

Om en och en halv månad kommer den person som står i successionsordning att bli president att vara Joe Biden. Oavsett vad Trump säger om saken.
Det hade dock krävt att valet varit legitimt. Det är det inte.
2020-12-03, 00:46
Medlem
Citat:
Mitt resonemang är ett meta-resonemang, jag diskuterar *deras* förväxling, inte mina egna uppfattningar.

Och nej, många här i tråden blandar ihop bevis i betydelsen "något som presenteras för rätten som bevisning, del av en evidenskedja" med bevis= "bindande bevisning". Det är antingen förvirring eller en tjuvkopplad övertalningsdefinition.
Om något är ”bevisning” eller ”bindande bevisning” är upp till domstolen att bedöma. Det är därför vi har rättegångar, för att presentera bevis och sedan får rätten avgöra vad de väljer att tro på.

Det är därför jag menar att när du säger ”bindande bevis” så menar du egentligen ”domskäl” dvs vad rätten väljer att tro på och hur de motiverar det.
2020-12-03, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det är din personliga åsikt, men de som har det lagliga ansvaret för valet (i de aktuella delstaterna) verkar inte hålla med. Inte justitieministern heller.
2020-12-03, 00:49
Medlem
Citat:

Det låter som du har fastnat i att valet var riggat för att Trump inte vann. Verkligheten talar dock ett annat spår. Biden vann. Och det finns inget som talar för att Trump vann. En sådan procedur, hur det hela ska gått till, har INGEN hittills någonstans talat om. Då borde man förstå vad klockan är slagen. Om man inte är helt hjärntvättad förstås.
2020-12-03, 00:50
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
och fick genast tilll svar:

Stacks Sidney. Det går så dåligt för henne att hon har börjat tvingas sälja falskskyltade sopor på Twitter för att överleva.

Kan du länka twittret på svaret, jag hittar det inte.

Edit: Hittade kontot nu, läser du svaret hon får?

Citat:
JimsDandy
@JimsDandy
·
7m
Yes @jngbot is an idiot to call these phones. Note the windows authenticity labels on the computers? Multicolor, includes windows license number on it etc. Phones? No. Idiots? Yes.

Go natt, du behöver sova.
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-03 kl. 00:57.
2020-12-03, 00:50
Medlem
Citat:
Det är din personliga åsikt, men de som har det lagliga ansvaret för valet (i de aktuella delstaterna) verkar inte hålla med. Inte justitieministern heller.
Du menar den där rövarhistorien som fake news media återberättade? Den är "debunkad" sedan länge!
2020-12-03, 00:51
Medlem
GoldFinger100s avatar
In Arizona, it turns out that 3% of the votes cast in the 100 count vote sampling were tainted or worse. This would be, if carried forward, approximately 90,000 votes more than we would need to win the State. Now we were granted a much larger sample to work with. Wow!

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1334282156349267970?s=20
2020-12-03, 00:52
Medlem
Citat:
Du menar den där rövarhistorien som fake news media återberättade? Den är "debunkad" sedan länge!

Barr sa att de hittills inte hittat något som visar på att något valfusk skulle ha skett, men de har inte slutat att undersöka saken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in