2020-12-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det ville jo vært nærliggende å tro at dersom TH stod bak, ville han sikret seg at offeret allerede var godt skjult før han ringte politiet. De kunne jo ha slått full alarm umiddelbart, sperret alle grenser osv.
Det var to ansatte på jobb på Futurum, i tillegg skulle han i et møte med VE fra 10-11 på hans kontor. VE dro kl 13.00 mot Lillehammer sies det, i en leiebil, mens TH dro hjem 13.30. Han ringte politiet 14.07 og politiet slo alarm først klokken 16.07.
Dersom drapet skjedde rundt kl 10, står vi igjen med en radius på tre timer. Dersom ikke fler var involvert, var det tiden de hadde til å kvitte seg med offeret.

Må bare spørre, vet du hvilke to ansatte som var på Futurum den dagen. MB må være den ene. Var VE den andre.

Og, har VE kontor på Futurum (eller annet kontorsted). Var det på TH eller VE sitt kontor møtet 10-11 skal ha foregått.

Ellers synes jeg det er veldig risikabelt å planlegge drap i flere måneder, for så å gjennomføre i fullt dagslys.
Citera
2020-12-02, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Oi! Her var det noen momenter som jeg ikke har fått med meg før, men det bekrefter min tankebane.
Var det kun MB og VE på jobb i tillegg til TH?
Reiste VE mot Lillehammer kl. 13 med et lik i bilen mon tro(lik i bilen er min anm.)?
Det finnes nok noe her som kommer til å steke deg for denne informasjonen, men noe sier meg at du vet at det var slik. Gjør du?
Så dette kruttsterke alibiet består av mb og ve. Hvis ve var på jobb mens mb ringte visste han omtrent når samtalen ble avsluttet og kunne kjøre til sv. Da må mb begynne å lure litt på hva som er skjedd. Er denne damen helt uskyldig.
Citera
2020-12-03, 00:02
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Så dette kruttsterke alibiet består av mb og ve. Hvis ve var på jobb mens mb ringte visste han omtrent når samtalen ble avsluttet og kunne kjøre til sv. Da må mb begynne å lure litt på hva som er skjedd. Er denne damen helt uskyldig.

Er vel best å få en slags bekreftelse på dette fra AmundRa før vi spinner videre på det.
Men om det stemmer..................
Citera
2020-12-03, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Politiet er fornøyd med alibiet og da bør vi være det også.
De har vært så hissige på å ta han at hvis det var et snev av mulighet ville det vært et kjempetema, det er det ikke, så å tro at du skal klare å knekke det alibiet blir for dumt, du mangler innsyn.
Citera
2020-12-03, 00:04
Medlem
Om THs angivelige hjelpeløshet med mobiltelefoner, e-poster og at han angivelig skal ha hatt problemer med å bruke bankkort.

Tidligere, før coronaen, var det enkelte som alltid betalte med kontanter i butikken. Folk som var svært påpasselige med å bruke penger. Som alltid sto og gnikket sedlene fra hverandre mens de talte opp i kassen. TH kan være en slik type. Som reduserer forbruket sitt ved å gi fra seg penger kontant.

TH skal ha kjøpt iPhone til seg selv, men likte den ikke, og ga den til AEH. Jeg tror iPhone og helseappen er en del av villedningen.

At TH svarer i hytt og pine om oppringingene til AEH den dagen. THs gamle Nokia er nok beslaglagt av politiet. Kan det være sannsynlig at TH ikke har fått listet opp tidspunktene for egen telefonaktivitet den dagen? Og at infoen er klausulert. Jeg tror ikke det.

Men heller at hytt-og-pine-svarene om egne oppringinger er en del av villedningen av politiet. Han demonstrerer en forakt mot politiets etterforskning, og påstår at han ikke husker bedre. Fordi TH gir blanke eff i hva politiet finner ut om ditt og datt. Han tror fullt og fast at han ikke kan dømmes fordi han har lyktes med å unngå å etterlate fellende beviser.
Citera
2020-12-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, det enda som talar emot Drøbaksundet är förmodligen båttrafiken...
är mer troligt med förbränningsugnen i fjärrvärmeanläggningen i kvitfjell...
Aha. Vet ikke hvordan det er med overvåkningskamera der....?
Midt på natten sist i oktober i Drøbakområdet, ev øy i Oslofjorden, er det bekmørkt og ingen båter. Fordelen med Drøbakssundet el l er at det ville være kort vei å ro for å komme til dypt vann. Ulempen er at det er en del sportsdykkere ved Blucher. En lokalkjent ville vite hvor ingen gadd å dykke. På kart er det lett å se hvor det er dypt nok. Om Winger har tenkt logisk eller vært klartenkt tør jeg ikke si noe om.
Edit: det er også en del hytteområder hvor ingen er om vinteren, bl a firmahytter.
Senast redigerad av Ittno 2020-12-03 kl. 00:12.
Citera
2020-12-03, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Er vel best å få en slags bekreftelse på dette fra AmundRa før vi spinner videre på det.
Men om det stemmer..................

Har sett samme info som AmunRa når det gjelder avreise i 13-tiden, dvs kort tid før TH dro.
Citera
2020-12-03, 00:21
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er ikke særlig utfordrende å logge deg på for å lese e-post;
- sammenlignet med å lage et kryptorigg.
- eller lage en plan, hvor et kryptorigg er en del av planen.

Det finnes som oftest nyanser mellom svart og hvitt, og for å gjøre det skikkelig komplisert så har vi også farger - med nyanser...

Men kjære deg da hesten! Jeg har ikke sett en eneste bruker her inne som har trodd at TH har laget et kryptorigg. RU er medsiktet i saken. Hvis det er slik at TH er skyldig, så tror jeg han angrer på et par ting nå, deriblant dette fancy kryptorigget og det merkelige brevet.

Og så har vi nyanser, som var et poeng fra deg. Kan du konkretisere hva du mente med det, og om det har med trådens tema å gjøre? Og hva var vitsen med å risse inn pinkode i glasset? Han kunne sikkert fått hjelp til å deaktivere pinkodekontroll ved oppstart. Det virker som det er gjort forsøk på å framstille TH som teknologisk tilbakestående. Det tror jeg handler mer om å overspille for å "frikjenne" han for å i det hele tatt tenke på kryptoteknologi.
Citera
2020-12-03, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Midt på natten sist i oktober i Drøbakområdet, ev øy i Oslofjorden, er det bekmørkt og ingen båter. Fordelen med Drøbakssundet el l er at det ville være kort vei å ro for å komme til dypt vann. Ulempen er at det er en del sportsdykkere ved Blucher. En lokalkjent ville vite hvor ingen gadd å dykke. På kart er det lett å se hvor det er dypt nok. Om Winger har tenkt logisk eller vært klartenkt tør jeg ikke si noe om.
Edit: det er også en del hytteområder hvor ingen er om vinteren, bl a firmahytter.

En av THs mest betrodde medarbeidere bor i Drøbak. Om jeg ikke husker feil. Han kan være lokalkjent da.

Selv har jeg dårlig tro på at hun er dumpet i sjøen. Men jeg vet ikke.
Citera
2020-12-03, 00:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno

är inte säker men den anläggningen är för hotellet och en del av det där om jag förstod rätt och då är det inte säkert att det är en stor anläggning, möjligen finns det inte människor där fast varje dag så tidigt på säsongen...
ja, Winger kanske har tittat på en karta när han kom till den slutsatsen...
men är hun i vatten så är a insvept i något, betong eller något som gör att hon aldrig hittas...
Citera
2020-12-03, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
En av THs mest betrodde medarbeidere bor i Drøbak. Om jeg ikke husker feil. Han kan være lokalkjent da.

Selv har jeg dårlig tro på at hun er dumpet i sjøen. Men jeg vet ikke.
Har også lest det. Ja, det er tankespinn, men det kunne være en enkel og trygg måte å gjøre det på. Finnes vel også en del steder på vei mot Kvitfjell. En våt grav kunne føles mindre barbarisk enn forbrenningsanlegg, avhengig av tankesettet.
Citera
2020-12-03, 00:27
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Har sett samme info som AmunRa når det gjelder avreise i 13-tiden, dvs kort tid før TH dro.
Ok. Takk. Så har vi den med at det ev. var bare ME og VE på jobb den dagen.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in