2020-12-02, 23:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Är det då inte vad du ska skriva?

Efter det finns det väl inte så många fler argument?

Det enda argument som övertygar övriga att USA är en oligarki har med att pengar talar i USA. USA gillar krig och mediebolagen är vinklade.

Motargumenten att USA är inte är oligarki är: Nä!
2020-12-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Wow. Här har vi en riktig president — och ändå är det så många som beskyller Donald J. Trump för att sakna den värdighet och den rättskänsla som ämbetet kräver.

Bra men kort uttalande. Observera att det har en väldigt "officiell" air tack vare inramningen med talarstolen och de flankerande flaggorna, prydda med USA:s statsvapen.

Han talar med hjälp av teleprompterskärm, absolut. Sedan imponerar den officiella inramningen inte lika mycket på mig, har man sett flera presidenter tala i en sådan här ram inser man att den är ganska normal vid sådana tillfällen, och man börjar bedöma talen efter deras content, efter logik och innehåll snarare än efter scenografin.
2020-12-02, 23:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag är pro-Trump. Men jag vill veta SANNINGEN om vem som vann på riktigt. Vem som vann, bryr jag mig inte riktigt om. Vann Biden...jahapp...då blir det mer korruption, träsk och kaos i världen.

Vann Trump så blir det supa på en lördag.

Den sanningen du letar efter kommer du aldrig att finna.

Du skulle vara tvungen att övervaka varenda röstare när denna röstar.

Du kan därför välja mellan att grotta ned dig, eller acceptera fakta.

Biden vann, och vi vet det sedan senast den 4e november. Svårare än så är det inte.
2020-12-02, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Det finns bevisning, det finns folks som skrivit under straffskyldighet om det de säger visar sig var en lögn. Sluta titta bara på CNN.
Jag har tittat på typ 15 av stämningsansökningarna och lyssnat på diverse hearings, allt dom kommer med är att så här skulle det kunnat gå till, men inget av det är faktiska bevis på att det har skett så. Eller så talar dom om ett litet fel och säger om det här lilla felet finns här så kanske det finns överallt och så fort någon frågar om bevis på att det har hänt så backar dom.
2020-12-02, 23:42
Medlem
Passepartouts avatar
Youtube, laggar och släcks om vartannat. Sidney Powell and Lin Wood Hold Press Conference in Atlanta 12/2/20 https://www.youtube.com/watch?v=Vs1r_eXuspM
2020-12-02, 23:43
Medlem
Nixters avatar
Vad är en Konstitutionell kris ?
En konstitutionell kris är en regeringskonflikt som konstitutionen inte kan lösa.

Den sista "äkta" konstitutionella krisen var valet 1876 som var olöst fram till februari 1877.

Inbördeskriget började som en konstitutionell kris.
2020-12-02, 23:43
Medlem
Citat:
Har du inte hört att USA-vurmarna sedan länge redan trumpetar ut att det inte är en demokrati?
Sverige är inte heller en ”demokrati”. Vi är en konstitutionell monarki.

Dessa statsrättsliga begrepp tycks förvirrande för många, men det kan man leva med. Värre är att Trump-sidan eller höger-sidan, som jag själv tillhör, tycks ha blivit helt impregnerad med Q-Anon-teorin som ligger på samma nivå som flat earth.

Att tro att Trump vilken dag som helst nu kommer att förklara undantagstillstånd och att vi då kommer att se stridsvagnar på gatorna och Biden arresterad och skickad till Guantanamo är så oerhört verklighetsfrånvänt att det nästan fordrar vård och medicinering.

Den 20 Januari kliver Trump ut från Vita huset för sista gången med närmast hundra procent säkerhet, och det säger han även själv mellan raderna. Det finns ingen plan B. Det vi ser nu är planen och den funkade inte.
2020-12-02, 23:44
Medlem
Mark Kelly har ju nu blivit officiellt insvuren som Senator från Arizona. Detta kunde göras redan nu då han vann en s.k "special election". Hade inte förvånat mig om detta komplicerar för Team Trump ytterligare att overturna valet i Arizona.

Mafk Kelly blev för övrigt insvuren av Mike Pence, måste ha svidit för Trump.
Senast redigerad av joxmoose 2020-12-02 kl. 23:53.
2020-12-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vad är en Konstitutionell kris ?
En konstitutionell kris är en regeringskonflikt som konstitutionen inte kan lösa.

Den sista "äkta" konstitutionella krisen var valet 1876 som var olöst fram till februari 1877.

Inbördeskriget började som en konstitutionell kris.
Intressant med lite historia, men inget av det är applicerbart idag.
2020-12-02, 23:45
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det enda argument som övertygar övriga att USA är en oligarki har med att pengar talar i USA. USA gillar krig och mediebolagen är vinklade.

Motargumenten att USA är inte är oligarki är: Nä!
Bara att hålla med.
På pappret är USA naturligtvis en demokrati men i verkligheten/praktiken är det betydligt mer likt en oligarki.
Men ett system där mutor (stora donationer till politiker från företag) är lagliga kan ju aldrig bli fullt ut demokratiskt. Särskilt inte när det bara är 2 olika partier/personer att välja mellan.
2020-12-02, 23:45
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Youtube, laggar och släcks om vartannat. Sidney Powell and Lin Wood Hold Press Conference in Atlanta 12/2/20 https://www.youtube.com/watch?v=Vs1r_eXuspM

LIVE: Sidney Powell, Lin Wood attend 'Stop the Steal' rally in Georgia

Bättre länk via NTD
https://youtu.be/C8VIB_DxlrE
2020-12-02, 23:49
Medlem
Citat:
Den sanningen du letar efter kommer du aldrig att finna.

Du skulle vara tvungen att övervaka varenda röstare när denna röstar.

Du kan därför välja mellan att grotta ned dig, eller acceptera fakta.

Biden vann, och vi vet det sedan senast den 4e november. Svårare än så är det inte.
Något bevis du känner att du vill presentera?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in