2020-12-02, 03:12
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är ni foliehattar inom AfS som borde vakna.

Vakna för vad menar du?
Citera
2020-12-02, 03:12
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Varför ska man rösta på AfS när NMR finns?

Well, det är också ett alternativ för ett bättre land.
Citera
2020-12-02, 18:36
Medlem
Citat:
Det var ju inte ett svar på min fråga. Men vad finns det att vara stolt över som svensk i Sverige? Ingenting. Klimatet och vädret är outhärdligt 8-9 månader om året. Skatterna är höga. Det går inte att bli rik genom arbete. Svenskar är olyckliga. Personligen skiter jag i Sveriges framtid. Jag kan gärna migrera till sydligare breddgrader vart som helst på planeten och leva ett lyckligare och skönare liv än det jag lever här i Sverige.

Och även om AfS inför diktatur kan de inte göra ett skit åt det svenska vädret och klimatet.

Känner spontant att du antingen är lat eller apatisk med tanke på det du skriver. Sverige har en rik historia och har varit konkurrenskraftigt med andra länder trots en liten population. Det finns mycket att läsa om Sveriges historia.

"Stolt" kanske är fel ord, men det finns mycket att uppskatta - bara man är öppensinnad och läser på.
Citera
2020-12-02, 21:21
Medlem
Sladdarens avatar
"Sverige ut ur EU!" – Gustav Kasselstrand talar i Helsingfors

https://www.youtube.com/watch?v=LyYEsry0qKE

Gustav "värvar" finska röstare, och eller klargör sanningen om saker samtidigt

Fråga: Kan ett svensk parti röstas in i ett annat land som Finland ?
Citera
2020-12-02, 22:44
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Det var ju inte ett svar på min fråga. Men vad finns det att vara stolt över som svensk i Sverige? Ingenting. Klimatet och vädret är outhärdligt 8-9 månader om året. Skatterna är höga. Det går inte att bli rik genom arbete. Svenskar är olyckliga. Personligen skiter jag i Sveriges framtid. Jag kan gärna migrera till sydligare breddgrader vart som helst på planeten och leva ett lyckligare och skönare liv än det jag lever här i Sverige.

Och även om AfS inför diktatur kan de inte göra ett skit åt det svenska vädret och klimatet.

Jag förstår hur du menar. Men det där att folk är trötta på Sverige och skiter i hur det går för landet är väldigt mycket en generationsfråga. Boomers och pensionärer är mer oroliga.
Citera
2020-12-02, 22:45
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Jag förstår hur du menar. Men det där att folk är trötta på Sverige och skiter i hur det går för landet är väldigt mycket en generationsfråga. Boomers och pensionärer är mer oroliga.

Vilket är ironiskt eftersom de har kortare tid att leva.
Citera
2020-12-03, 11:29
Medlem
Citat:

Vilket parti kan göra nåt åt vädret? Fåntratt. Det finns mycket att vara stolt över, jämfört med andra länder som inte åstadkommit lika mycket, eller har lika vacker urbefolkning. Svenskar är erkända världen över som slitsamma, pålitliga och vackra.
Senast redigerad av MVW 2020-12-03 kl. 11:33.
Citera
2020-12-03, 11:44
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Vilket parti kan göra nåt åt vädret? Fåntratt. Det finns mycket att vara stolt över, jämfört med andra länder som inte åstadkommit lika mycket, eller har lika vacker urbefolkning. Svenskar är erkända världen över som slitsamma, pålitliga och vackra.

Du vet kanske inte att samerna är Sveriges urbefolkning. När jag tittar på folk som är med i AfS så ser de allt annat än vackra ut. Många ser t.o.m inavlade ut.

Eller skulle du kalla Kasselstrand vacker?
Citera
2020-12-03, 11:50
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Du vet kanske inte att samerna är Sveriges urbefolkning. När jag tittar på folk som är med i AfS så ser de allt annat än vackra ut. Många ser t.o.m inavlade ut.

Samer det ut som inavlade kineser.
Citera
2020-12-03, 11:55
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Samer det ut som inavlade kineser.

Så lite respekt har ni i AfS för samerna.

Ser dessa ut som kineser? http://samer.se/samernaisiffror
Citera
2020-12-03, 12:53
Medlem
Citat:

Samerna är en nationell minoritet. En liten befolkningsgrupp som är en del av ett större folk som bor utspritt i Norden och Ryssland. Intill helt nyligen var de nomader som följde efter sina renflockar på deras vandringar.

Det mesta talar dock för att samerna kom invandrande från nordöst när det redan bodde folk i södra delen av Norden.
Citera
2020-12-03, 13:07
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Samerna är en nationell minoritet. En liten befolkningsgrupp som är en del av ett större folk som bor utspritt i Norden och Ryssland. Intill helt nyligen var de nomader som följde efter sina renflockar på deras vandringar.

Det mesta talar dock för att samerna kom invandrande från nordöst när det redan bodde folk i södra delen av Norden.

De ursprungliga svenskarna kom också invandrande från öst. Så alltså är vi alla inavlade kineser enligt AfS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in