2020-12-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Bara frisyren borde ge böter!

https://imgur.com/gallery/3bEECIN

I beg to differ, snarare tyder frisyren på en person som går sin egen väg och inte bryr sig om vad andra tycker. 1%-are, punkare mm bleknar i jämförelse.

Volymen isig är rentav värd sin vikt i guld!
Citera
2020-12-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte hon blir åtalad alls ärligt talat. Nånstans får jag för mig att sonen kommer skydda henne. Utan hans vittnesmål så lär hon gå helt fri. Eller tänker jag fel här? Vållande till kroppsskada - det kan motsägas med att han faktiskt var kapabel att skaffa hjälp själv. Kan tänka att en försvarsadvokat inte kommer ha så svårt att argumentera emot åklagaren vid en eventuell rättegång. Blir intressant detta. Ingen av oss här vet ju hur svårt skadad han är, vilken psykisk status han har och allt annat som spelar in.

Inledande misstankar kommer förmodligen inte ge något, men hoppet finns att då hon är hans vårdnadshavare och man finner vanvård eller liknande, så blir det en helt annan sak. Då är han inte vuxen fram till 18 år, och då behövs inte hans vittnesmål på samma sätt. Det är enda chansen just nu. Utredningen har bara börjat och en hel del finns om hans skolgång, och lärare som kommer ihåg som anmält att han var hungrig osv. Kommunen bistår polisen med hjälp.
Citera
2020-12-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jag har bara en fråga just nu; och det är hur i helvete en 30-åring kan ha 0 (NOLL) tänder i munnen??

Hur fan har dom ramlat av? Blivit utslagna? Vad är det frågan om?

Han är dock inte 30 utan 41 år...
Citera
2020-12-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Allvarligt talat! Mamman är psykiskt sjuk! Han har blivit hjärntvättad!!!! Fan finns hur många som helst som blivit hjärntvättad under kortare perioder än vad mamman lyckats med. Kvinnor som blir misshandlad och stannar kvar ta texp en självmordsbombare vill dom dö? Näe dom blir hjärntvättad till de och tror dom hamnar på en bättre plats. Tycker det låter som helt klart att hon isolerat honom att han har ingen annan. Det har vart dom två för att hon har sett till de. Hon har begränsat hela hans omgivning där bland hans syskon att han inte vill ha med dom att göra. Och det tyder på att hon vill styra han helt och hållet sj. Tycker det verka som ett psykopat beteende.

Det är väl en åsikt som är vettig, men vad har den med min fråga (som inte var ställd till dig) eller Johan Asplund att göra?
Citera
2020-12-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Åklagaren var det som sa att 41-åringen blivit opererad. Hade han början till kallbrand och blodförgiftning pga bensår, så ja, då har systern räddat hans liv.
Hon verkar vilja hans bästa. Sanningen och all fakta får vi nog aldrig riktigt reda på, såvida inte en FUP kommer.

Nja, nu har tom systern själv berättat för Expressen att det tydligen räckte med lite antibiotika som han svarade bra på.

Gissar att det handlar om en ren överdrift men kikar gärna på citatet där åklagaren påstår att han opererats. Kanske föll hon för mediahysteri med eller försade sig?
Citera
2020-12-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nja, nu har tom systern själv berättat för Expressen att det tydligen räckte med lite antibiotika som han svarade bra på.

Gissar att det handlar om en ren överdrift men kikar gärna på citatet där åklagaren påstår att han opererats. Kanske föll hon för mediahysteri med eller försade sig?

I dagsläget är antibiotika guld och skrivs inte ut hur som helst. Det är enbart i extrema nödfall då överkonsumtionen har visat sig ge resistens. Så bara att få det betyder att hans sår var infekterade. Sjukhuset larmade polisen också enligt uppgift vilket inte är speciellt vanligt.
Citera
2020-12-02, 22:40
Medlem
Legerdemains avatar
Jag har svårt att få ihop varför extrem kontroll av ett barn måste leda till att man slutar ta hand om det. Om nu modern var så överbeskyddande och rädd att något skulle hända sonen borde hon ju ha sett till att sköta om honom. Därmed hade han sluppit undernäring och hon hade då inte heller behövt oroa sig för att behöva söka sjukhusvård åt honom.

Å andra sidan är det ju av mindre betydelse om hon nu verkligen är psykiskt sjuk.
Citera
2020-12-02, 22:41
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
I beg to differ, snarare tyder frisyren på en person som går sin egen väg och inte bryr sig om vad andra tycker. 1%-are, punkare mm bleknar i jämförelse.

Volymen isig är rentav värd sin vikt i guld!
Jag tycker hon ser ut att vara en parant kvinna. Alla som haft att göra med henne vittnar dessutom om att hon är trevlig.
Citera
2020-12-02, 22:41
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Jag tycker hon ser ut att vara en parant kvinna. Alla som haft att göra med henne vittnar dessutom om att hon är trevlig.

Jag visste inte att det fanns bilder på henne tillgängliga.

Var hittade du dessa?
Citera
2020-12-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton

Jag tror att små barn hade gallskrikit om dom sett henne i denna hemska frisyr.Trevliga är psykopater också och andra psykiskt sjuka människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Jag visste inte att det fanns bilder på henne tillgängliga.

Var hittade du dessa?

Citat:
Bara frisyren borde ge böter!

https://imgur.com/gallery/3bEECIN
Citera
2020-12-02, 22:45
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Jag tror att små barn hade gallskrikit om dom sett henne i denna hemska frisyr.Trevliga är psykopater också och andra psykiskt sjuka människor.
Hon skall tydligen ha varit en ”välkänd” person i Haninge, så jag tvivlar på att småbarn skrek när de såg henne.
Citera
2020-12-02, 22:45
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Varför i helskotta skulle han må bättre av att bo med en syster han inte träffat på 20 år?
Dom har vuxit upp tillsammans. Band försvinner inte så bara. Jag träffat flera nära släktingar efter mycket lång tid (även med gamla trauman inblandade) och allt är som vi sågs igår när vi väl är igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in