2020-12-02, 18:05
Medlem
Alarabic666s avatar
Mamman är släppt ur häktet, men det är ju klart hon är ju mamma och tjejer är ju offer och skulle aldrig göra något dumt.
Därav bör löneskillnaderna fortgå.
Citera
2020-12-02, 18:07
Medlem
Fast jag tror bara hon är släppt på fri fot till s de får ”mer” på henne. Hon är ju gammal och utgör ingen fara för någon och kan nog inte försvåra i utredningen. Eller egentligen kan hon det om hon får ha kontakt med sin som och tuta i honom det ena och andra. Men de bedömer väl att risken är låg
Citera
2020-12-02, 18:12
Medlem
hängballens avatar
Undrar hur media ska hantera detta när det kommer fram att mannen velat vara hemma?
Visst har hon varit flat, autistiska/asberger ungar ska ha någon stimulans absolut men det finns tusentals
ensamma morsor som inte orkar, dom ger efter i någon slags dumsnällhet.

Och nu som tjafsar om porrtidningar som en 41åring har...
Sug kuk!
Citera
Medlem
StrutenDenOtroligas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanana23
Ok! Men är det så finns det inget att diskutera. Det är då en privat angelägenhet och bör verkligen inte figurera i varken media eller på fb. Oavsett vad är det sorgligt. Jag tycker synd om både mamman och sonen då det är uppenbart att mamman själv hade behövt någon hjälp.

Väldigt sant..

Mamman har säkert sin livshistoria..

Fortsatte att ihärdigt kämpa på sitt sätt, trots att allt blev fel..

Ingen av oss vet hur hennes kval sett ut..
Hon hade ju målat in sig själv i ett hörn...
Till sist kunde hon ju inte själv ta sig ut ur sitt och sonens gemensamma 'fängelse..'
Hur skulle hon frivilligt kunna röja hur de levde och hade det...

Livet är inte så enkelt alla gånger som många här på Flashback, och även andra ute i samhället som uttalat sig, vill tro...

Ett uttryck säger ju att livet blir vad man gör det till men att vända på det begreppet är nog lika sant många gånger...
Man blir den livet gör en till...

Sedan är det ju, så klart, väldigt svårt att försvara den behandling sonen fått, och hur hans liv blev under så otroligt många år i en ung människas liv...
Citera
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, brottsmisstankarna finns kvar. Hon bedöms inte kunna försvåra utredningen och därmed finns ingen anledning att hålla henne kvar. Fortsatt brottslighet lär ju inte heller förekomma. Hon får återgå till sin miserabla tillvaro i misären.

Jaha, ja. Vad bra. Såg det men ville vara lite dramatisk. Läste att brottsmisstankarna försvagats men jag blir förvånad om hon skulle bli dömd på någon punkt, möjligen vållande till kroppsskada
Citera
2020-12-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanana23
Fast jag tror bara hon är släppt på fri fot till s de får ”mer” på henne. Hon är ju gammal och utgör ingen fara för någon och kan nog inte försvåra i utredningen. Eller egentligen kan hon det om hon får ha kontakt med sin som och tuta i honom det ena och andra. Men de bedömer väl att risken är låg

Hon är släppt på fri fot efter förhör med sonen och efter att misstankarna försvagats. Sluta driva mot en oskyldig människa, det är inte bra för dig
Citera
2020-12-02, 18:14
Medlem
Invisiblefreedoms avatar
Någon som har fup?
Citera
2020-12-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Hon är släppt på fri fot efter förhör med sonen och efter att misstankarna försvagats. Sluta driva mot en oskyldig människa, det är inte bra för dig

Nu får du lägga ner med dina sjuka tolkningar. Jag har bara sagt att det inte är över pga att misstankegraden SÄNKTS, och inte tagits bort helt.
Jag har också sagt att det här inte ens bör diskuteras om det nu inte visar sig vara ett brott, och även då ska det göras med integritet i åtanke, vilket de flesta här verkar missa.
Citera
2020-12-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Jaha, ja. Vad bra. Såg det men ville vara lite dramatisk. Läste att brottsmisstankarna försvagats men jag blir förvånad om hon skulle bli dömd på någon punkt, möjligen vållande till kroppsskada

Dom finns kvar men har försvagats. Alltså mycket tyder på att det inte är ett brott men man måste utreda mer innan man släpper det.
Citera
2020-12-02, 18:17
Medlem
exoticspices avatar
Mamman är släppt och kommer åka hem till lägenheten som hon numera kommer bo ensam i. Hur kommer hon att klara det nu då, när hon inte kan fortsätta förstöra sin sons liv med fysiskt och psykisk misshandel.

Hoppas han får mycket hjälp och stöd för att kunna läka sina svåra trauman och leva ett så gott liv som det går.
Citera
2020-12-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Tror inte hon blir åtalad alls ärligt talat. Nånstans får jag för mig att sonen kommer skydda henne. Utan hans vittnesmål så lär hon gå helt fri. Eller tänker jag fel här? Vållande till kroppsskada - det kan motsägas med att han faktiskt var kapabel att skaffa hjälp själv. Kan tänka att en försvarsadvokat inte kommer ha så svårt att argumentera emot åklagaren vid en eventuell rättegång. Blir intressant detta. Ingen av oss här vet ju hur svårt skadad han är, vilken psykisk status han har och allt annat som spelar in.
Citera
2020-12-02, 18:19
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrutenDenOtroliga
Väldigt sant..

Mamman har säkert sin livshistoria..

Fortsatte att ihärdigt kämpa på sitt sätt, trots att allt blev fel..

Ingen av oss vet hur hennes kval sett ut..
Hon hade ju målat in sig själv i ett hörn...
Till sist kunde hon ju inte själv ta sig ut ur sitt och sonens gemensamma 'fängelse..'
Hur skulle hon frivilligt kunna röja hur de levde och hade det...

Livet är inte så enkelt alla gånger som många här på Flashback, och även andra ute i samhället som uttalat sig, vill tro...

Ett uttryck säger ju att livet blir vad man gör det till men att vända på det begreppet är nog lika sant många gånger...
Man blir den livet gör en till...

Sedan är det ju, så klart, väldigt svårt att försvara den behandling sonen fått, och hur hans liv blev under så otroligt många år i en ung människas liv...

Kvinnan är sjuk. Alla som samlar prylar, avfall och skrot till taket i en våning är sjuka. Kvinnan är nog lika sjuk som mannen. Han har inte fått den hjälp han behövt för att mamman är sjuk. Hon har inte tagit sitt ansvar för mannen som borde fått mer hjälp a samhället som han visar sig ha behövt. Skolan svek, socialen svek och hans mamma svek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in