2020-12-02, 22:21
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
https://www.expressen.se/nyheter/federleys-mote-med-kriminalvarden-om-sambons-valdtakter/

Äntligen gör Davis Baas något bra. Pedofilen vill skydda pedofilen genom att försöka prata. '

Om inte han avgår är det en skandal. Men skönt att det drabbar C.
David Baas är FB-vän med Fredde. Därför tror jag inte han gräver djupare än han måste för syns skull.
Citera
2020-12-02, 22:25
Medlem
Rasande-Roses avatar
Kan bara krasst konstatera det mer eller mindre helt klarlagt att Federley är pedofil i och med senaste avslöjandena. Kan inte se någon möjlighet att han annars skulle velat bo ihop med den mannen med den nu bevisade fulla vetskapen om vad han gjort. Federleys direkta ljugande påvisar också pedofilens klassiska manipulativa personlighetsdrag. Socialen tillsammans med polisen borde genast gå in och göra en utredning om dottern farit illa pga. Federleys sexuella perversioner.
Citera
2020-12-02, 22:26
Medlem
Hur länge hade de en relation?
Citera
2020-12-02, 22:27
Medlem
KnivStinas avatar
FF är ett riktigt jävla äckel precis som sin fd sambo. Hur fan kan man fortsätta att träffa eller bo ihop med en människa som har gjort nåt sånt här? Det övergår mitt fulla förstånd. Fy fan alltså. Vilka jävla äckel.
Citera
2020-12-02, 22:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Nu är Federleygate ledar-ämne i Expressen. Och ytterligare 4-5 artiklar om honom överst i tidningen. Det kryper närmre inpå Lööf. Vad visste hon och hur länge har hon vetat? Sedan september i alla fall då det blev en dispyt mellan Kriminalvården och Federley om hans sällskap som ännu står under prövning. Federley gick bananas och menade att hans privatliv är inget Kriminalvården skall lägga sig i. Kontakt mellan Kriminalvården och Federley är inget som kunnat undgå partiledningen. Därefter började han "gå i bitar".

Aftonbladet däremot moltiger. Man är rädd att uppståndelse kring C skall urholka Löfvens maktbas.

Nej de återger Expressens uppgifter nu högst i flödet. https://www.aftonbladet.se/

Det är väl bara SVT kvar som skriver "allvarliga brott"? Nu talar de om L istället. https://www.svt.se/nyheter/liberalerna-framstar-allt-mer-som-ett-sjunkande-skepp
Citera
2020-12-02, 22:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Kom inte som någon överraskning. Det är klart att Federley också har pedofilböjelser. Det som är överraskande är att expressen skriver om detta. Svensk massmedia brukar mörka historier som rör vänsterliberala politiker.

Det visar hur stora och mäktiga alternativmedia blivit, Kvällsblaskorna har inte råd att inte låtsas om det efter att det sprids i alternativmedia och därmed i sociala medier. De vill ha sin del av de reklamgenererande "klicken."
Citera
2020-12-02, 22:32
Medlem
Var det inte Centerns ungdomsförbund som var för tidelag?

Verkar vara ett parti för perversa.
Citera
2020-12-02, 22:34
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja faktiskt det är lite som att extremislamister alltid för muslimer talan och påstår att de representerar alla muslimer.
Är inte den gemensamma nämnaren att både bögar och muslimer är väldigt dåliga på att tydligt ta avstånd från dom där undantagen som dom absolut inte får förknippas med?

Det är ju inte direkt svårt att lista ut vilka det var som kryssade in Ursula... Har man bokstavligen valt honom som sin företrädare så bör han rimligen betraktas som det också.
Citera
2020-12-02, 22:35
Medlem
Rasande-Roses avatar
Man häpnar för övrigt över hur Sverige hanterar dömda sexualförbrytare.
Dömd för 22 våldtäkter och med uttalad återfallsrisk, får likt förbaskat släppas i förtid och att frivården/kriminalvården dessutom accepterar att brottslingen bor ihop med en person som har delad vårdnad om ett barn. Förutsätter att krimvården inte informerade mamman om Federleys nya sambo som därmed fick möjlighet att komma åt dottern. Hur f-n kan myndigheter tillåtas vara så inkompetenta att de inte ens gör minsta ansträngning för att skydda barn?
Citera
2020-12-02, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
FF är ett riktigt jävla äckel precis som sin fd sambo. Hur fan kan man fortsätta att träffa eller bo ihop med en människa som har gjort nåt sånt här? Det övergår mitt fulla förstånd. Fy fan alltså. Vilka jävla äckel.

Jag ser två möjligheter här.

1. Är att han själv vill bli sexuellt utnyttjad och hoppades på att hans partner kunde ställa upp på något slags sexuellt rollspel där Federley får leka barnet, typ far och son roll, Federley har ju ett väldigt pojkaktigt utseende, han är antagligen extremt fjollig och passiv och vill bli utnyttjad.

2. Att dom söker offer tillsammans och utnyttjar oskyldiga unga killar.
I gay världen är det nästan vanligare att man träffar någon äldre, typ daddy/son roll.

Tyvärr tror jag mer på alternativ två.
Citera
2020-12-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Vetenskapliga fakta utgår från godtyckliga axiom. Jag vet inte om du bara är dum eller gör dig dum. Att du gillar Federley är inte mer logiskt än motsatsen. Att vara pedofil är precis lika logiskt som att vara homosexuell eller ha någon annan störning.

Jag gillar inte Fredrik Federley och jag tycker att han är en sjuk jävla skitstövel. Tycker du något annat så får du göra det, men dina preferenser får du diskutera med någon annan. Jag är inte intresserad av dina intressen eller att diskutera vad som är rätt utifrån dina axiom.
Vetenskapliga fakta utgår ifrån en objektivt beräknad hög sannolikhet, inte någon godtycklighet. Eller menar du att det är en godtycklig åsikt att anse att jorden är rund, att denna åsikt är likvärdig med åsikten att jorden är platt?

Du tycker att någon som accepterar pedofili är en sjuk jävla skitstövel eftersom du av din omgivning blivit itutad detta under hela ditt liv och aldrig brytt dig om att ifrågasätta det. Det är den enda anledningen.

Du vill inte ta den här diskussionen eftersom du vet att jag förmodligen har rätt. Du fortsätter hellre att avsky personer som FF även om det fel därför att det är så mycket bekvämare socialt.
Citera
2020-12-02, 22:37
Medlem
https://www.aftonbladet.se/a/Epbov3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här