2020-12-02, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Ojdå... det var nog sista spiken:
https://www.expressen.se/nyheter/federleys-mote-med-kriminalvarden-om-sambons-valdtakter/
Det låter onekligen så. Han trampar djupare och djupare i gyttjan. Svensson må rycka på axlarna åt Feddos omoraliska umgänge, men när denna pervopolitiker börjar använda sin position för att få orättvisa fördelar lär Svensson låta honom hamna under bussen. HBTQ-propagandan ger inte livslång immunitet, kanske är fedofili (att umgås med dömda pedofiler) det som får alla skyddsmurar att rämna?
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
”Federley reagerade kraftigt negativt på att myndigheten la sig i deras relation och det faktum att sambon bodde hos honom, erfar Expressen. Man uppfattade det som att Federley försökte påverka ens arbete och att parlamentarikern var rädd att hamna i register eftersom det skulle kunna skada honom.”
Senast redigerad av SuperViting 2020-12-02 kl. 21:56.
Citera
2020-12-02, 21:49
Medlem
Nu är Federleygate ledar-ämne i Expressen. Och ytterligare 4-5 artiklar om honom överst i tidningen. Det kryper närmre inpå Lööf. Vad visste hon och hur länge har hon vetat? Sedan september i alla fall då det blev en dispyt mellan Kriminalvården och Federley om hans sällskap som ännu står under prövning. Federley gick bananas och menade att hans privatliv är inget Kriminalvården skall lägga sig i. Kontakt mellan Kriminalvården och Federley är inget som kunnat undgå partiledningen. Därefter började han "gå i bitar".

Aftonbladet däremot moltiger. Man är rädd att uppståndelse kring C skall urholka Löfvens maktbas.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2020-12-02 kl. 21:53.
Citera
2020-12-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Som sagt, hade inte Nyhlén legat på så hade de aldrig gjort denna granskning. Det är bra att det händer, men det är samtidigt olustigt hur det annars skulle helt sopats under mattan och Federley antagligen gjort comeback i januari.

Den killen förtjänar allas vår respekt och våra hyllningar. Helt otroligt bra och modigt gjort.
Citera
2020-12-02, 21:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Man undrar om Expressen tar i såhär i förhoppningen att skrämma över liberala väljare från C till L? L är ju de ”goda” liberalernas parti till skillnad från Centerns vulgoliberaler. Och liberala journalister och redaktörer är ”goda” liberaler.

Eller så vill de ha över dem till M eftersom C samarbetar med S. "Borgerligheten" och även näringslivet gillar nog inte den svängningen. Dagens industri har ju blivit mer öppna för SD-samarbete också. Vi får se om självaste DN svänger........ (Alla 3 Bonniertidningar).
Citera
2020-12-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Logiska resonemang utgår alltid från axiom som man själv väljer efter eget godtycke. Det går aldrig att logiskt bevisa att det är fel att våldta barn om man utgår från att barn vill bli våldtagna. Du tycker att FF är en hyvens bög och jag tycker att han är en skitstövel, vilket får förklaras med något annat än logik. Längre än så tror jag inte vi kommer i den diskussionen.
Logiska resonemang utgår alltid från vetenskapligt bevisade fakta. Och det är fakta att barn tar skada av att bli våldtagna. Alltså är det objektivt omoraliskt att våldta barn.

Jag vet ingenting om hur FF är som person, men jag vet att i det här fallet har han inte gjort något fel. Den enda anledningen till att du ser honom som en skitstövel är att du bygger dina värderingar utifrån allmänna värderingar som du inte vill/vågar ifrågasätta.
Citera
2020-12-02, 21:53
Medlem
mjukmjukares avatar
Det är mer frågan om timmar nu än dagar innan Centerpartiets Ledning skickar honom rakt ut!!
Bort. Till vargarna.

Med all rätt!!

Citera
2020-12-02, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Är det alltså hans ex-make Johnny Kroneld eller är det någon annan?

Nej nej. Inte Johnny. Han lever tillsammans med Alexander Erwik sedan mer än ett år.
Citera
2020-12-02, 21:55
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Nu är Federleygate ledar-ämne i Expressen. Och ytterligare 4-5 artiklar om honom överst i tidningen. Det kryper närmre inpå Lööf. Vad visste hon och hur länge har hon vetat? Sedan september i alla fall då det blev en dispyt mellan Kriminalvården och Federley om hans sällskap som ännu står under prövning. Federley gick bananas och menade att hans privatliv är inget Kriminalvården skall lägga sig i. Därefter började han "gå i bitar".

Aftonbladet däremot moltiger. Man är rädd att uppståndelse kring C skall urholka Löfvens maktbas.

Kan mycket väl vara så att Federley kontaktat Lööf och menat att han som liberal homosexual pride hen blivit trackaserad av myndigheterna pga att han i kärlekens tecken anklagats för att skydda en brottsling (som är oskyldig). Nu ville han att Lööf skulle hjälpa honom och därför hotade han kriminalvårdens personal och ville att Lööf skulle verkställa hoten.
Citera
2020-12-02, 21:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Klart att Federley ej gjort moraliskt fel men det vimlar av inskränkta böghatare i detta samhälle. Öppenheten och den sexuella godheten kommer dock at segra i slutändan. Skönt!!

Okej då vet vi att din moraliska kompass säger att det är helt okej att utsätta sina barn för pedofiler.
Citera
2020-12-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Citat: "Expressen kan nu också avslöja att Federleys sambo hade ett möte med frivården den 11 september. På mötet uppmärksammades relationen till Federley och några dagar senare fick också C-politikern, tillsammans med sin sambo, prata med Kriminalvården, med anledning av sambons brottslighet.
Federley reagerade negativt under mötet. Federley reagerade kraftigt negativt på att myndigheten la sig i deras relation och det faktum att sambon bodde hos honom, erfar Expressen. Man uppfattade det som att Federley försökte påverka ens arbete och att parlamentarikern var rädd att hamna i register eftersom det skulle kunna skada honom."

Jag är mållös, han försökte alltså påverka kriminalvården när den följer upp en villkorligt frigiven pedofil, för att pedofilen anses kunna återfalla.

Kom inte som någon överraskning. Det är klart att Federley också har pedofilböjelser. Det som är överraskande är att expressen skriver om detta. Svensk massmedia brukar mörka historier som rör vänsterliberala politiker.
Citera
2020-12-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Logiska resonemang utgår alltid från vetenskapligt bevisade fakta. Och det är fakta att barn tar skada av att bli våldtagna. Alltså är det objektivt omoraliskt att våldta barn.

Jag vet ingenting om hur FF är som person, men jag vet att i det här fallet har han inte gjort något fel. Den enda anledningen till att du ser honom som en skitstövel är att du bygger dina värderingar utifrån allmänna värderingar som du inte vill/vågar ifrågasätta.
Vetenskapliga fakta utgår från godtyckliga axiom. Jag vet inte om du bara är dum eller gör dig dum. Att du gillar Federley är inte mer logiskt än motsatsen. Att vara pedofil är precis lika logiskt som att vara homosexuell eller ha någon annan störning.

Jag gillar inte Fredrik Federley och jag tycker att han är en sjuk jävla skitstövel. Tycker du något annat så får du göra det, men dina preferenser får du diskutera med någon annan. Jag är inte intresserad av dina intressen eller att diskutera vad som är rätt utifrån dina axiom.
Citera
2020-12-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Jag är för Pride och RFSL inget annat det är detta som är kärleken.

Dessutom skandal att svenska myndigheter lagt sig i Fredriks kärleksföhallande bygt av kärlek inget annat

källa

https://www.expressen.se/nyheter/federleys-mote-med-kriminalvarden-om-sambons-valdtakter/

vidrigt överstatligt beteende som motarbetar den sanna kärleken
Är du sjuk i huvudet som försvara en människa som tkr de är okej med pedofiler??

Må dina egna avkommor utsättas .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in