2020-12-02, 07:57
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://www.notebookcheck.net/PlayStation-5-fan-lottery-leaves-some-gamers-with-a-noisier-console-than-others-while-Sony-may-have- used-an-even-quieter-fan-for-PS5-review-units.506879.0.html

Ser inte bra ut det här...
Antar att Sony skickade ut maskiner med den bättre fläkten till de som gjorde recensioner.

Min PS5 är väldigt tyst. Enorm skillnad från min PS4 Pro som lät som en hårfön.

Dock har den coil whine. Men det hörs bara om den är riktat rakt mot mig, om man vänder den åt sidan så hör man inte det mer. Min PS4 Pro hade också coil whine när den var ny men det försvann av sig själv efter ett tag.
Senast redigerad av Dan88 2020-12-02 kl. 08:13.
Citera
2020-12-02, 13:47
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Min PS5 är väldigt tyst. Enorm skillnad från min PS4 Pro som lät som en hårfön.

Dock har den coil whine. Men det hörs bara om den är riktat rakt mot mig, om man vänder den åt sidan så hör man inte det mer. Min PS4 Pro hade också coil whine när den var ny men det försvann av sig själv efter ett tag.

Hade coil whine på min Pro med nästan så det var mer störande ljud än hårfönen till fläkt. Sony borde verkligen inte snålat in på tillverkningen denna gång efter debaclet med PS4 och Pro gällande oljud.
Citera
2020-12-02, 14:23
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Hade coil whine på min Pro med nästan så det var mer störande ljud än hårfönen till fläkt. Sony borde verkligen inte snålat in på tillverkningen denna gång efter debaclet med PS4 och Pro gällande oljud.

Pros coil whine var mycket värre än den jag har nu med PS5. Jag fick ont i huvudet av Pros.
Senast redigerad av Dan88 2020-12-02 kl. 14:40.
Citera
2020-12-02, 14:40
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Pros coil whine var mycket värre än den jag har nu med PS5. Jag fick ont huvudet av Pros.

Ja ett mycket irriterande ljud som kan va svårt filtrera bort. Undra varför Sony inte "limmat" sina komponenter i bla nätdelen för att minimera risken för detta att de börjar på vibrera.
Citera
2020-12-02, 22:11
Medlem
Någon insatt, när går burken att köpa i butik i Sverige?
Citera
2020-12-02, 22:33
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32

Troligtvis i vår plus sporadiska släpp då och då online.
Citera
2020-12-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Kommer inte säljas i butik vilket Sony bekräftat.
Citera
2020-12-03, 06:09
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromic97
Kommer inte säljas i butik vilket Sony bekräftat.
Det gällde bara releasen, eftersom alla var uppbokade.

Sent i Februari eller tidigt i Mars lär de finnas på hyllorna.

Annars är det bara punga ut 9,000 för en konsoll på Blocket eller Tradera. Har du tur kan du hitta en för 8,000. Såg en igår för 8,000 men när jag kom hem var den såld.
Senast redigerad av Jackdawcrest 2020-12-03 kl. 06:37.
Citera
2020-12-03, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Det gällde bara releasen, eftersom alla var uppbokade.

Sent i Februari eller tidigt i Mars lär de finnas på hyllorna.

Annars är det bara punga ut 9,000 för en konsoll på Blocket eller Tradera. Har du tur kan du hitta en för 8,000. Såg en igår för 8,000 men när jag kom hem var den såld.

Undrar om det blir nåt, kommer ju vara smockfullt
Citera
2020-12-03, 09:24
Medlem
qetuRs avatar
Hur ser det ut för folk som beställt från Elgiganten på release, i mitt mail står det: "Kommer in i lager 2020-12-04"

Nån annan som hört nått?
Citera
2020-12-03, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR
Hur ser det ut för folk som beställt från Elgiganten på release, i mitt mail står det: "Kommer in i lager 2020-12-04"

Nån annan som hört nått?

Skickas imorgon och beräknas anlända till postombud på tisdag i mitt fall, enligt EG:s chatt. Många verkar ha beräknad leverans redan på måndag - handlar nog om var i landet man bor.
Citera
2020-12-03, 14:14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Västerländska spel är för det mesta skräp nuförtiden, just pga politiska påtryckningar.
Alla bra spel kommer ifrån öst nu.
Har nästan helt gett upp den västerländska spelmarknaden på grund av detta. Pallar inte mer. Miles morales var redan lågprioriterat på grund av det korta innehållet. Tänkte att man kanske kan plocka det när det kommer gratis till psplus eller något men inte end det blir det nu.

Bra exempel med Demons souls remaken som dom tagit bort både kön vid character creation och ändrat hudfärg (vit till svart) på karaktärer. Hade dessa ändringar gjorts om from software själva jobbat på remaken istället för bluepoint? Knappast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in