2020-12-02, 20:55
Medlem
Patrik är ju känd för att gilla u ga pojkar, för unga...
2020-12-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViolinaX
Nej, jag fattar absolut ingenting, så nu kollar jag hennes blogg igen och läser:

Linda: "Jag trodde nog efter mina 15 år som programledare för det här programmet att jag sett, och varit med om, det mesta. Att det inte längre gick att få mig att tappa hakan oj så fel jag hade. I somras fick jag vara med om nåt jag aldrig varit med om tidigare och det chockerade mig en aning. Det gav mig både vånda och oro för ett krossat hjärta. Känslan av att det kommer att gå käpprätt åt fanders. "

Det är alltså något som aldrig har hänt förut. Jag har inte kollat alla säsonger så noga men:
- En gång blev två bönder kära i varandra och avbröt sin medverkan före inspelningen.
- Ett par gånger har bönder avbrutit sin medverkan eftersom de har hittat sin kärlek redan,
- Ett par gånger har bönder skickat hem alla sina friare och istället valt en annan ur brevhögen.
- En gång blev den stackars bonden lämnad att åka ensam på sin kärlekssemester
- En gång hade två av bönderna sex med varandra på slottet men valde sedan att fortsätta letandet efter äkta kärlek
Vad mer har hänt under alla tidigare säsonger och därför kan uteslutas?

Linda: "Det kommer vara en del som blir upprörda men redan nu ber jag er att först sätta er in i det hela väl och lyssna upp på vad som sägs innan ni dömer. För än en gång – allt som sker sker innerst inne av kärlek."
Okej, det blir alltså så dramatiskt att vi blir upprörda? Jag ser verkligen inte den svarta svanen komma flygande!

Linda: "Redan i första avsnittet kommer ni att kunna av på vilka gårdar som dramatik uppstår, man får den känslan tidigt, och det av flera skäl. Jag ska inte avslöja något men i år kommer ni få se många utbrott och tårar men även många kyssar, galna skratt och eldig passion. Ni kommer också att få se folk som springer till skogs, spyr, gör slut och blir ihop. Den här säsongen innehåller allt och jag längtar efter att ni ska få ta del av alla dessa kärlekshistorier!"

Alltså, förlåt men än så länge har detta varit någon av de tråkigaste säsongerna, eller är det jag som har missat något avsnitt??? Var är den eldiga passionen???

Nå, jag måste dock säga att jag är lite tveksam till om hon menar att två gårdar är inblandade eller om det är olika händelser på två gårdar. Men vad skulle kunna hända på EN gård som aldrig har hänt förut? Att favorittjejen blir ihop med bondens pappa?
Nej, det måste vara två gårdar inblandade på ett nytt sätt, där det inte innebär att två bönder fattat tycke för varandra men vad förstår jag inte. Jag såg absolut inga ledtrådar i det första avsnittet. Det enda som hände där under första avsnittet var att en ung kille (Simon) kallade Patrik för Pontus, kan detta vara en ledtråd? Annars var det ju bara en lång serie av trista brevöppningar, kan det vara så att vi skymtade någon brevskrivare som plötsligt får en ny betydelse?
Som sagt, jag förstår ingenting men hoppas att det verkligen blir dramatik och att det inte bara är Linda som har gjort en struts av en kolibri eller vad man nu brukar säga...

Lysande sammanfattning, tack!
Tänkte också på att Simon kallade Patrik för Pontus. Kanske han och en av Pontusarna fick ihop det på slottet?
Hur många avsnitt är det kvar egentligen, är det inte slutval snart?
2020-12-02, 21:01
Medlem
Försökt läsa mellan raderna i Lindas blogg en stund. Härå, en vild spekulation:

Någon blir gravid!

Till exempel en av brevskrivarna som inte är kvar längre? Dvs barnet avlades innan hon blwv hemskickad. Isf vems brevskrivare? Pontus eller Eriks?
2020-12-02, 21:06
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Försökt läsa mellan raderna i Lindas blogg en stund. Härå, en vild spekulation:

Någon blir gravid!

Till exempel en av brevskrivarna som inte är kvar längre? Dvs barnet avlades innan hon blwv hemskickad. Isf vems brevskrivare? Pontus eller Eriks?
Allt pekar på att det är på den gemensamma romantiska Aya Napa resan som partnyerbyte kommer ske, om 2 avsnitt blir det kul.
2020-12-02, 21:07
Medlem
afvongreves avatar
Jag hänger inte med här! Jag trodde att Nicklas var han med brillor (som Patrik valde). Hjälp.
Erik och Emma var gulliga ihop. Hoppas det blir hon. Julia verkar hysterisk. Tänker på när hon drog ut honom i skogen och satt och viskade. Då borde man ju kunna prata åtminstone.
2020-12-02, 21:19
Medlem
Åh Einar ❤️❤️ Han lär ju få massor av beundrare efter den här säsongen, otroligt fin och sympatisk.
2020-12-02, 21:28
Medlem
maddo135s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag förstår det inte! Alla skriver att Emmy är då NATURLIG och okonstlad. Har väl aldrig sett mer tillgjord och mejlad tjej. Tittade på hennes Facebook-sida och visst, snygg men kanske är den stora hemligheten och dramatiska vändningen alla väntar på att hon avslöjar att hon är transa?

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10158442221267040&id=713267039&set= a.483615582039&source=11

Otroligt konstigt att basera en analys kring typ smink haha. Jag och många andra använder nog lika mycket.
2020-12-02, 21:34
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Jag förstår det inte! Alla skriver att Emmy är då NATURLIG och okonstlad. Har väl aldrig sett mer tillgjord och mejlad tjej. Tittade på hennes Facebook-sida och visst, snygg men kanske är den stora hemligheten och dramatiska vändningen alla väntar på att hon avslöjar att hon är transa?

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10158442221267040&id=713267039&set= a.483615582039&source=11

Att Emmy skulle vara en transa är ingen högoddsare direkt. Hon ser ut som en spinkig dragqueen. Händerna och fingrarna ser ut att vara en killes.
Oavsett så är det inte där dramat ligger eftersom Pontus inte väljer "henne" ändå. Men det hade onekligen varit en bomb om Emmy droppat att hon är född man om Pontus hade valt henne
2020-12-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Åh Einar ❤️❤️ Han lär ju få massor av beundrare efter den här säsongen, otroligt fin och sympatisk.

Ja, både manliga och kvinnliga (även om han inte vill) ❤️ jag gillar honom skarpt!
2020-12-02, 21:45
Medlem
Citat:

Emmy ser väldigt bra ut och hon är verkligen ingen transa, det ser man ju. Bara för att någon är smal och vältränad behöver den inte vara född som man. Det är snyggt att som tjej ha mer utmärkande haka och käkben, alla har inte hjärtformade smala ansikten.
2020-12-02, 21:47
Medlem
Vänta nu här...

Finalavsnittet sänds alltså imorgon och kommer att innehålla:

(enligt Lindas blogg: https://www.familjenlindorff.se/2020/12/02/chockandringen-i-bonde-soker-fru/ )

"Dessutom får ni se Sigrid Bergåkra gå ner på knä när hon plötsligt bestämmer sig för att fria (jag var så galet nervös, var ju ringbärare… ) och det är SÅÅÅÅ fint!
Ja missa nu inte detta – kl 20.00 på torsdag i TV4.
Kram Linda"

Okej...kan det vara detta som ska få oss att tappa hakan...

Edit: (eller nej, när jag nu googlar på hennes namn så är ju detta känt sedan länge)
Senast redigerad av ViolinaX 2020-12-02 kl. 22:02.
2020-12-02, 21:49
Medlem
Alltså den här grejen med att ha jättelånga fejk-fransar när man ska räfsa hö på en bondgård. Jag fattar inte. Och att det tydligen går hem hos karlarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in