Citat:
Ursprungligen postat av
Woldemortdarski
[…] Jag vet säkert att J i slutet av 70-talet berättade detta för flera personer, inklusive mig, att de hade andlig kontakt med den döde sonen. […] J var mycket utåtriktad och när man pratade med honom fick man intrycket av att han värderade (ut)bildning högt.
I svenska, eller kanske till och med västeuropeiska, ögon är det svårt att få detta att gå ihop, men du har även nämnt att han var filosofiskt lagd och karln var ju de facto ungrare. Kulturellt är den livsåskådningen mer accepterad österut, även om den nog kändes lite lätt 1800-tal även på 1970-talet, haha. Han verkar ha varit en mycket speciell person. Jag blir återigen påmind om att systern inte nämnt sin fars existens med ett enda ord hittills, trots hennes otaliga intervjuer på temat barndom, uppväxt et c. Eller har jag missat något?
Någon i tråden förde fram teorin om att de två systrarnas födsel var en slags parantes tills Johnny och M*ait äntligen fick en till efterlängtad (återuppstånden) son. Kan det vara så att både han och hon behandlade dem därefter och att media-systerns agg även sträcker sig till fadern på andra sidan graven?