2020-12-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om hon inte träffat honom eller varit i föräldrarhemmet på drygt 20 år förstår man att det måste varit en minst sagt chockartad upplevelse när hon såg i vilket skick brodern och lägenheten befanns sig i.

Efter ambulans kom väl pressen ...

Pressen dyker inte bara upp varhelst där kommer en ambulans...
Citera
2020-12-02, 21:06
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Tack för att du delade med dig av denna sorgliga historia. Jag hoppas att du och dina syskon mår bra i dag.
Det var trevligt att få höra att modern och sonen var glada när du såg dem.
Tack så jättemycket 🙏 vi mår bra för vi hade ju varandra.
Jag blir bara så ledsen över den här historien som kablas ut, jag är nästan helt säker på att det är något annat som ligger bakom..
Citera
2020-12-02, 21:08
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hon har inte varit involverad i hans liv, hon har varit där snåchockad i någon kvart. Och därmed tror du på att hon vet alla detaljer?

Var sa jag att jag tror det? Men jag tror att hon vet mer än någon som har uttalat sig i den här tråden. Och det är väl knappast ett särskilt kontroversiellt antagande.
Citera
2020-12-02, 21:09
Medlem
Ni som tror att killen frivilligt satt sig i en 30-årig karantän långt från tandvård, sjukhus och sund mat kan kanske läsa nedanstående artikel. Det gäller kanske de här barnen också?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eKG27y/foraldrarna-som-laste-in-sina-egna-barn
Citera
2020-12-02, 21:10
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Tack så jättemycket 🙏 vi mår bra för vi hade ju varandra.
Jag blir bara så ledsen över den här historien som kablas ut, jag är nästan helt säker på att det är något annat som ligger bakom..
Ja, jag undrar hur det går för modern och sonen nu, när de inte längre har varandra? De har ju levt sida vid sida i över 40 år, när hela tillvaron plötsligt omkullkastas, och deras livshistorier kablas ut i massmedia och blir till någon slags skräckkabinett.
Citera
2020-12-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Vad jag inte förstår är varför inte myndigheterna har saknat en karl som har varit osynlig sedan början av 90-talet.

Jag närmar mig 40 och han har alltså varit saknad sedan jag var i tioårsåldern.

Saknad? Han fanns ju på hemadressen.
Citera
2020-12-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Som en äldre kvinna eller en undernärd man menar du? Gick med min farmor i armkrok när hon var i livet och var skröplig de sista åren.

Är det inte ganska irrelevant hur en mor och son väljer att gå bredvid varandra?

Ganska irrelevant, visst.. Jag tycker bara att det skulle se lite konstigt ut om utåtsett nogotsånär friska psykiska och fysiska människor går i armkrok.
Senast redigerad av modv0074 2020-12-02 kl. 21:17.
Citera
2020-12-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Ja, jag undrar hur det går för modern och sonen nu, när de inte längre har varandra? De har ju levt sida vid sida i över 40 år, när hela tillvaron plötsligt omkullkastas, och deras livshistorier kablas ut i massmedia och blir till någon slags skräckkabinett.

Det måste vara hemskt för dem till en början, såklart. Vården tar säkert hänsyn till den abrupt brutna symbiosen, speciellt efter att modern frias från misstanke om brott mot sin son. De bör nog inte bo tillsammans i framtiden däremot, det klarar de inte av i nuvarande skick. Man får ta en timme i taget, en dag i taget. Det blir fullständigt omöjligt för dem att mötas som vuxna och inte som mor och liten son.

Fy fan vad det här är sorgligt, 42 års helvete för henne och hans helvete började väl när han blev medveten om vilken "Messias" hans trasiga föräldrar såg i honom.
Citera
2020-12-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modv0074
Ganska irrelevant, visst.. Jag tycker bara att det skulle se lite konstigt ut om nogotsånär friska psykiska och fysiska människor går i armkrok.
nejdå- det är inget konstigt att gå i armkrok även om man är frisk.
Vuxna par går i armkrok, ser bättre ut än när två medelålders håller varannn i hand.
Att gå i armkrok med ett vuxet barn är verkligen inget konstigt, men ja det ser man ju inte i förorterna.Utlänningar går inte i armkrok.
Citera
2020-12-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Min poäng är att hon har all anledning i världen att hävda saker, eftersom hon har varit där och sett hur det står till. Att killen åkte raka spåret in på operation (i dessa tider när en jävla massa operationer sätts på väntelista) säger ju en del om hur illa det stod till.

Hon verkar dessutom ha en helt egen problematik. Innebär inte att hon tvunget måste ljuga och gå ut och smutskasta sin mor och bror i allsköns media efter att helt ha lämnat dom för över 20 år sedan, hon gjorde det ändå..

Det finns rätt så mycket som skulle kunna ställa systers vittnesmål i en helt annan dager och göra den långt mer tvivelaktig än du kanske tror.

SVT sände fö precis ett inslag där man nu börjat tvivla på hennes historia och presenterar vad hon sagt egentligen i närtid, bättre sent än aldrig?
Citera
2020-12-02, 21:24
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Saknad? Han fanns ju på hemadressen.

Det gjorde Johan Asplund också.
Citera
2020-12-02, 21:26
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modv0074
Ganska irrelevant, visst.. Jag tycker bara att det skulle se lite konstigt ut om utåtsett nogotsånär friska psykiska och fysiska människor går i armkrok.
Dem var fullt friska när dem gick armkrok, ingen skröplighet där.
Finns inget konstigt alls med att gå armkrok, tvärtom har jag och mina kompisar alltid gjort det när vi var lite yngre, kommer du ihåg skoltiden? Armkrok är det vanligaste som finns bland vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in