2020-12-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Ikke gå til angrep på meg nå. Jeg prøver bare å resonnere.

1: Jeg tror det kan ha noe å gjøre med hva de har funnet, som gjør at infoen som kommer i større grad går i THs disfavør. Har de ikke funnet noe som tyder på at andre står bak, så kan de ikke bare dikte opp noe for å balansere heller. Det ligger en siktelse over ham, tross alt.

2: Generelt vil jeg hevde at massemedia er langt fra objektive. Det ser man i dekning av såvel kriminalsaker som politikk.

3: Jeg vil hevde at jeg er objektiv i mitt syn på saken. Hva TH har fått til fra sin spede start er mildt sagt imponerende. Hans garanti for etterbruk av Kvitfjell medvirket til at vi fikk oppleve OL på hjemmebane i -94. Han har dessuten vært gift i hele sitt voksne liv, og har barn og barnebarn.
Det er ingen tvil om at TH har gjort mye bra og riktig, og har sine tilhengere. Ekteskapsproblemer har de fleste opplevd i løpet av så mange år. Det skulle bare mangle.
Jeg trodde i likhet med mange på kidnapping, krypto og de greiene i en god stund. Men etterhvert har denne teorien blitt sakte men sikkert plukket fra hverandre av politiet, forumbrukere og mennesker jeg kjenner via via, og egne observasjoner.. Derfor har jeg dessverre ikke noen tro på at TH er uskyldig.

Men, det er min mening.
De flesta brukarna här på FB har blivit färgade av medias negativa information av TH. Polisen har mycket information om TH och hans omgivning och inget om hur en vanlig kidnappning går till. Hoppas polisen hittar något snart i ställer för detta sociala dravel de håller på med nu enligt media.
Citera
2020-12-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Ikke gå til angrep på meg nå. Jeg prøver bare å resonnere.

1: Jeg tror det kan ha noe å gjøre med hva de har funnet, som gjør at infoen som kommer i større grad går i THs disfavør. Har de ikke funnet noe som tyder på at andre står bak, så kan de ikke bare dikte opp noe for å balansere heller. Det ligger en siktelse over ham, tross alt.

2: Generelt vil jeg hevde at massemedia er langt fra objektive. Det ser man i dekning av såvel kriminalsaker som politikk.

3: Jeg vil hevde at jeg er objektiv i mitt syn på saken. Hva TH har fått til fra sin spede start er mildt sagt imponerende. Hans garanti for etterbruk av Kvitfjell medvirket til at vi fikk oppleve OL på hjemmebane i -94. Han har dessuten vært gift i hele sitt voksne liv, og har barn og barnebarn.
Det er ingen tvil om at TH har gjort mye bra og riktig, og har sine tilhengere. Ekteskapsproblemer har de fleste opplevd i løpet av så mange år. Det skulle bare mangle.
Jeg trodde i likhet med mange på kidnapping, krypto og de greiene i en god stund. Men etterhvert har denne teorien blitt sakte men sikkert plukket fra hverandre av politiet, forumbrukere og mennesker jeg kjenner via via, og egne observasjoner.. Derfor har jeg dessverre ikke noen tro på at TH er uskyldig.

Men, det er min mening.

Dette var absolutt ikke ment som et angrep på deg, mine anklager var retta mot media. Vi har forskjellige oppfatninger om skyldspørsmålet, og det er selvsagt helt greit. For øvrig synes jeg du oppfører deg heg helt greit. Noen "krasse" meldinger innimellom, men det tåler de fleste av oss, og meldingene går begge veier.
Citera
2020-12-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, men då måste du starta en tidning själv

men för mig har det verkat lite som om tävlingen är mindre nu efter att onlinemedierna kom, den som har nyheterna säljer till andra och naturligtvis om historien är tunn eller sensation fyller de andra på med sitt eget material....
Men naturligtvis Palme, Quik, Estonia, Skandinavienstar, bränderna i Urtegata och hotell Caledonia och många fler, det här är saker som om en lyckas hitta något sensationellt och okänt är det guld ...
men det finns inte ett stort antal fall per år, Lime och Rogs * tad är två men en måste leta efter ett guld-fall...

De største mediehusene har ressurser til gravende journalistiikk, både i form av økonomi og dyktige folk. Det er snakk om prioritering.Det spares ikke på noen ting, når det gjelder kjendiseri og sport.
For ikke å snakke om det amerikanske presidentvalget..
Folk er opptatt av true crime på podcast, og en viktig årsak til dette, er jo faktisk at en del kriminalsaker ikke var så opplagte som vi først trodde.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-02 kl. 21:05.
Citera
2020-12-02, 21:18
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
De største mediehusene har ressurser til gravende journalistiikk, både i form av økonomi og dyktige folk. Det er snakk om prioritering.Det spares ikke på noen ting, når det gjelder kjendiseri og sport.
For ikke å snakke om det amerikanske presidentvalget..
Folk er opptatt av true crime på podcast, og en viktig årsak til dette, er jo faktisk at en del kriminalsaker ikke var så opplagte som vi først trodde.

resurser är förmodligen inte problemet, det är nog mer att det måste sälja, kändisar och presidentvalet är säkra hästar, allt måste sälja vet du, kändisar och sex är bra hästar,
att låta ett team gräva upp ett osäkert fall är svårt att sälja och clickbait vinner...
Citera
2020-12-02, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Dette er godt tenkt og det passer inn med at det er snakk om en 70 år gammel mann.

Det med notatbøkene passer også inn i en hypotese der AEH/GM samarbeider. Hvis relasjonen mellom AEH/GM var nær kunne AEH ha gitt opplysninger til GM om hvilke notatbøker som burde fjernes.

Hva tenker du kunne ha stått i notatbøkene som GM ikke ønsket skulle komme frem?
Kunne det f.eks ha vært snakk om uoverensstemmelser GM / TH hadde mellom seg?
Takk! Det kan ha vært skrevet om uoverstemmelser eller forretninger med GM (eller begge deler), slik du skriver.

Først tenkte jeg at notatbøkene bare inneholdt avtaler o.l. ifm arbeid, og heller lite og ingenting om det private livet.
Nå vet vi at TH skrev om det meste, så notatbøkene kan også ha inneholdt THs personlige meninger, om hvem som helst.
Det har blitt bekreftet i media, at TH stadig var i møter med folk, som ønsket at han skulle investere i deres forretningsidéer, så notatbøkene har nok vært tilgjengelig for veldig mange.
Det har versert rykter her i tråden at TH oppleves som en usympatisk person. Det sannsynliggjør at notatbøkene kan ha inneholdt svært fornærmende opplysninger.
GM kan ha sett notatene om seg selv ved en tilfeldighet, f.eks. ifm et møte på THs kontor/S4.
Det har blitt opplyst at TH brukte disse notatene når eventuelle avgjørelser skulle tas, og det er derfor tenkelig at notatbøkene lå åpne, med sidene TH hadde notert på tidligere møter med vedkommende.
GM kan ha tatt notatboken/-bøkene, enten av ren nysgjerrighet, eller ved en senere anledning, etter at GM hadde planlagt hva som skulle skje, og at notatboken/-bøkene måtte fjernes, slik at notatene ikke ledet til GM.
Det kan ha skjedd mens TH var på toalettet, hentet kaffe o.l. TH kan ha lagt notatboken/-bøkene inn i et skap, før han gikk ut av rommet, og på den måten ville det ta en stund før det ble oppdaget.
Citera
2020-12-02, 21:27
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette var absolutt ikke ment som et angrep på deg, mine anklager var retta mot media. Vi har forskjellige oppfatninger om skyldspørsmålet, og det er selvsagt helt greit. For øvrig synes jeg du oppfører deg heg helt greit. Noen "krasse" meldinger innimellom, men det tåler de fleste av oss, og meldingene går begge veier.

Neida, du har evnen til å opptre sivilisert, og det trengs . Det var mer ment på andre som bevisst feiltolker utsagn, hevder det ene og det andre, og løper til moderator og klandrer andre for dritt som de selv har stelt istand. Denne tråden er god av og til, når man får belyst momenter og tolkninger for og imot
Citera
2020-12-02, 21:30
Medlem
ReedMes avatar
Hur långt är det kvar till åtal nu då? Tiden går... tap, tap, tap...
Citera
2020-12-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
en synsk som sa att hun låg på den djupaste punkten i Drøbaksundet eller där omkring.
men konstigt om de inte flyger så lågt som möjligt där det är relevant att söka om det är vad de gjorde...
Winger, Michael? Uansett, Drøbakssundet kan være like aktuelt sted som andre. Hvis hun er i sjøen, noe jeg har tvilt på.
Citera
2020-12-02, 21:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Winger, Michael? Uansett, Drøbakssundet kan være like aktuelt sted som andre. Hvis hun er i sjøen, noe jeg har tvilt på.

Ja, det enda som talar emot Drøbaksundet är förmodligen båttrafiken...
är mer troligt med förbränningsugnen i fjärrvärmeanläggningen i kvitfjell...
Citera
2020-12-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om det virkelig var slik at AEH i 1993 hadde rusproblemer i en så alvorlig grad at hun ikke var i stand til å ivareta egen økonomi, skulle og burde AEH ha fått medisinsk hjelp og oppfølging for helseproblemene og samtidig ha fått oppnevnt en verge hun stolte på, for å hjelpe henne med å forvalte egne midler, frem til hun igjen ble i stand til å greie det selv.

I stedet ble hun fratatt all kontroll over egen økonomi. Ektepaktene er et grovt og ødeleggende overgrep mot AEH.

Du har stor tillit til den offentlige omsorg. Den er dessverre ikke forankret i virkeligheten. Jeg jobber og har hatt ulike stillinger opp gjennom årene koblet opp mot både rus, og vergemål. Det er ingen velfungerende sektor noen av de, og det er ikke usannsynlig at det var enda verre stilt i 1993.

Ut fra det som er kommet frem er det forøvrig ikke det mest nærliggende å tenke at hennes eventuelle rusproblemer var hovedårsaken til ektepakten, men dessverre mer at det bunnet i en dyp ekteskapelig konflikt. Hsn sier det var vonde år etter dette tidspunkt, og vi vet hun unnskyldte seg for å ha gjort han vondt i den senere tid.

Akkurat hvilken smerte hun hadde påført han vites ikke, både rykter om rus, og rykter om utroskap kan passe, det kan være noe helt annet, eller begge i kombinasjon.

Det hørtes fint ut, men det er i de fleste tilfeller lite aktuelt.
Citera
2020-12-02, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Detta är ett starkt bevis för att TH inte kan hantera teknik, göra så I stället för att gå till inställningar och ta bort pinkod kravet. Att TH skulle iscensatt något något med cryptovaluta är omöjligt att någon annan skulle hjälpt honom med detta tror jag han skulle tappa kontrollen, tror inte han ger sig in något sådant.
Ja, nettopp derfor tror jeg at TH er uskyldig.

Jeg synes det er troverdig, at TH er en så "analog mann", akkurat slik han gir seg ut for å være.
Det er usannsynlig at han ville latt et kryptorigg være en del av planen, synes jeg.
Det betyr jo at han måtte hatt hjelp til selve planen også.

Planen krever veldig mange medhjelpere, og slik TH er fremstilt, så tyder alt på at han ikke ville tatt den risikoen.

Når politiet i tillegg mener at ektepakten/turbulent ekteskap er en del av motivet, så har jeg vanskeligheter med å tro at noen ville hjelpe ham. Det måtte i tilfelle vært noen han hadde stor tillit til, og som i tillegg har et selvstendig motiv - d.v.s. den andre delen av motivet.

Noen tenker at barna eller VE kunne vært slike kandidater, men jeg synes at det er usannsynlig at familien er involvert. I såfall måtte familien vært ekstremt dysfunksjonell, og da er det like stor grunn til å mistenke at AEH står bak sin egen forsvinning.
Som sagt, det har jeg ingen tro på.
Senast redigerad av Havhest 2020-12-02 kl. 22:46.
Citera
2020-12-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, nettopp derfor tror jeg at TH er uskyldig.

Jeg synes det er troverdig, at TH er en så "analog mann", akkurat slik han gir seg ut for å være.
Det er usannsynlig at han ville latt et kryptorigg være en del av planen, synes jeg.
Det betyr jo at han måtte hatt hjelp til selve planen også.

Planen krever veldig mange medhjelpere, og slik TH er fremstilt, så tyder alt på at han ikke ville tatt den risikoen.

Når politiet i tillegg mener at ektepakten/turbulent ekteskap er en del av motivet, så har jeg vanskeligheter med å tro at noen ville hjelpe ham. Det måtte i tilfelle vært noen han hadde stor tillit til, og som i tillegg har et selvstendig motiv - d.v.s. den andre delen av motivet.

Noen tenker at barna eller VE kunne vært slike kandidater, men jeg synes at det er usannsynlig at familien er involvert. I såfall måtte familien vært ekstremt dysfunksjonell, og da er det like stor grunn til å mistenke at AEH står bak sin egen forsvinning.
Som sagt, det har jeg ingen tro på.

Godt resonnement, Havhest!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in