2020-12-02, 19:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
2 stk, antatt politihelikoptere fløy i går sytematisk over flere øyer i Oslofjorden.
De saumfarte øyene med spesialutstyr, under helikopterne var det innstallert masse spesialutstyr som man ikke ser på "vanlige" helikoptere.
Det vites ikke hva de var på utkikk etter, men man kan jo kanskje se for seg at øyene i fjorden kan være en mulig gravplass for ettersøkte person(er) , slike steder er jo normalt ikke besøkt av så mye folk sammenliknet med fastlandet.
Mulig at det ikke hadde noe med denne saken å gjøre i det hele tatt, men man kan jo aldri vite.
Ikke noe man ser hver dag iallfall..

NOTTELITEN :

Hur såg utrustningen ut under helikoptern då?
och vilka öar var detta ?

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Han som observerte dette lå og ( hobby ) - fisket i farleden i Drøbaksundet, rett nord for Oscarsborg.
Han sa at begge helikopterne kom sydfra, opp fjorden, det ene lå ca 2 km oppe, det andre fløy rett over tretoppene. Etter å ha fløyet over søndre og nordre Håøya gikk de videre oppover og scannet Aspond og Laagøya. Det ene lå i ca 6000 fot hele tiden og hoovret, det andre fløy lavt over øyene.
Så steg begge to og fløy inn over Nesodden, retning nordøst, om de fløy en route Gardermoen eller fløy opp Bunnefjorden på andre siden av Nesodden, for å scanne øyene i indre basseng, kunne ikke han se fra der han lå.

Nå er det jo slik at det er jo ikke bare er politiet som har masse utstyr under helikopterne, det kjøres jo også geologiske / geoseismiske undersøkelser fra luften, og det kan jo selvsagt også ha vært noe slikt som foregikk.
For øvrig var begge helikopterne mørke av farge, og han kunne ikke se at de hadde noen logo på skroget.
Han hadde heller ingen peiling på hva utstyret under helikopterne var for noe, da han ikke har greie på slikt, men han så at det var påmontert utstyr under kroppen.
Men som han sa, så var det ikke vanlig at helikoptere fløy på den måten oppover fjorden, og det var dette adferdsmønstret han reagerte på.

på den höjden tvivlar jag på att det är georadar, mer troligt att skanna till kartor eller militärt utan att jag vet mer
Citera
2020-12-02, 20:04
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
TH har mye tykkere L-er når han prater om oppringningene, men bruker Østfolds-L når han leser kidnappingsbrevet. Blir han mer stresset av å fortelle om telefonoppringningene enn å lese brevet (og dermed faller tilbake på sin ungdomsdialekt)?

Hvorfor sier TH at han begynte å ringe igjen kl 12? Og rett etterpå garderer seg med å si "så vidt jeg husker nå"? Det er ingen oppringinger kl 12, og han hopper over de tre oppringingene i 11-tiden. Har han ikke vært i avhør med politiet og forklart seg grundig om dette? Har han ikke satt seg inn i de av sakens dokumenter som er tilgjengelige for ham? Leser han ikke aviser? Forberedte han seg ikke til NRK-intervjuet? At denne systematikeren av rang, som i årevis har skrevet detaljerte notatbøker om alt fra investeringer til ekteskapsproblemer, har et så slapt forhold til sakens fakta er påfallende. Eller er det tidligere forklaringer til politiet som binder ham nå, slik at han ikke kan endre forklaring?

Når TH sier at han ble urolig ved første telefon fordi hun ikke hadde tatt telefonen tidligere, så er det veldig spesielt at han etter de tre oppringningene i 11-tiden lar det gå nesten to timer før han ringer på ny. En så bekymret ektemann som TH fremstiller seg som, ville satt seg i bilen og kjørt de knappe 10 minuttene det tar å kjøre hjem og sjekke om det går bra med kona.

F1: Godt observert
F2 og F3: Dette har jeg også stusset over. Som noen inne her vil si, så er ikke det noe bevis på skyld. Likevel, når han først skulle la seg intervjue etter så lang tid, med siktelsen som bakteppe, ville det vært mer naturlig at han hadde framstått både mer autentisk og forberedt. Og uttalt seg på en mer troverdig måte.
Citera
2020-12-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Kollegaen har nok problemer med å tidfeste eksakt, da er utover dagen en grei måte og si det på.
Vær stille kollegaen som flexer på tiden så th fikk fixet aeh før han ankom futurum.
Citera
2020-12-02, 20:26
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det kan være flere forklaringer på dette, men veldig mye av det som har blitt lekket til media, har vel ikke akkurat vært i THs favør?
Jeg er ikke objektiv, men dekningen har vel vært ganske ensidig?

Ikke gå til angrep på meg nå. Jeg prøver bare å resonnere.

1: Jeg tror det kan ha noe å gjøre med hva de har funnet, som gjør at infoen som kommer i større grad går i THs disfavør. Har de ikke funnet noe som tyder på at andre står bak, så kan de ikke bare dikte opp noe for å balansere heller. Det ligger en siktelse over ham, tross alt.

2: Generelt vil jeg hevde at massemedia er langt fra objektive. Det ser man i dekning av såvel kriminalsaker som politikk.

3: Jeg vil hevde at jeg er objektiv i mitt syn på saken. Hva TH har fått til fra sin spede start er mildt sagt imponerende. Hans garanti for etterbruk av Kvitfjell medvirket til at vi fikk oppleve OL på hjemmebane i -94. Han har dessuten vært gift i hele sitt voksne liv, og har barn og barnebarn.
Det er ingen tvil om at TH har gjort mye bra og riktig, og har sine tilhengere. Ekteskapsproblemer har de fleste opplevd i løpet av så mange år. Det skulle bare mangle.
Jeg trodde i likhet med mange på kidnapping, krypto og de greiene i en god stund. Men etterhvert har denne teorien blitt sakte men sikkert plukket fra hverandre av politiet, forumbrukere og mennesker jeg kjenner via via, og egne observasjoner.. Derfor har jeg dessverre ikke noen tro på at TH er uskyldig.

Men, det er min mening.
Citera
2020-12-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
på den höjden tvivlar jag på att det är georadar, mer troligt att skanna till kartor eller militärt utan att jag vet mer
Hva med havbunnen? Var det en gang teorier at «det» er droppet i Drøbakssundet?
Citera
2020-12-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Hur objektiv media har agerat tillsammans är svårt att säga innan allt i ärendet är offentligt, men medietäckningen är uppenbarligen konstig under dagen,
verkar nästan som de inte längre är konkurrenter, ser detsamma i underhållningsnyheterna och några andra nyheter också...

Jeg savner den gravende, undersøkende journalistikken. Den er omtrent borte. VG har hatt noen lyse øyeblikk, bl.a. med Lime-saken og advokatkontoret Rogs*d. I denne saken har de vel nøyd seg med å gå opp løypa til hettemannen. Dagens Næringsliv glimter til innimellom, men det er stort sett langt mellom drammene.
Jeg savner en journalist av Han*es Rås*ams kaliber, jeg ble rystet over hans avsløringer om Quick/Bergwall
Han fikk guldspaden for boka "Fallet Thomas Quick – att skapa en seriemördare".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hannes_R%C3%A5stam
Citera
2020-12-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
F1: Godt observert
F2 og F3: Dette har jeg også stusset over. Som noen inne her vil si, så er ikke det noe bevis på skyld. Likevel, når han først skulle la seg intervjue etter så lang tid, med siktelsen som bakteppe, ville det vært mer naturlig at han hadde framstått både mer autentisk og forberedt. Og uttalt seg på en mer troverdig måte.

Ja, det var ikke engang forberedt noen appell til angivelig motpart.

Når TH endelig hadde muligheten til si noe som kunne nådd ut direkte til de, så stilte han seg først bare spørrende. Etterfulgt av to korte setninger som ble så utydelig at det ikke kom frem noe klart budskap.

Man kan spørre seg hvor fokuset ligger.
Citera
2020-12-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det du skriver er ikke umulig.

Det stilles også spørsmål i tråden om hvorfor TH hadde risset pin-koden inn i glasset på mobilen.
- Jeg tror at årsaken er ganske enkelt at det er fordi TH er glemsk.

Jeg tror at det er av samme årsak at TH skrev notatbøkene.
- Det er mulig at GM visste om dette, og hadde vært vitne til at TH alltid benyttet/var avhengig av disse notatene ifm det meste han foretok seg.
- Jeg har en følelse om at det finnes opplysninger om GM i notatbøkene som er borte.
Detta är ett starkt bevis för att TH inte kan hantera teknik, göra så I stället för att gå till inställningar och ta bort pinkod kravet. Att TH skulle iscensatt något något med cryptovaluta är omöjligt att någon annan skulle hjälpt honom med detta tror jag han skulle tappa kontrollen, tror inte han ger sig in något sådant.
Citera
2020-12-02, 20:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hva med havbunnen? Var det en gang teorier at «det» er droppet i Drøbakssundet?

en synsk som sa att hun låg på den djupaste punkten i Drøbaksundet eller där omkring.
men konstigt om de inte flyger så lågt som möjligt där det är relevant att söka om det är vad de gjorde...
Citera
2020-12-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Ikke gå til angrep på meg nå. Jeg prøver bare å resonnere.

1: Jeg tror det kan ha noe å gjøre med hva de har funnet, som gjør at infoen som kommer i større grad går i THs disfavør. Har de ikke funnet noe som tyder på at andre står bak, så kan de ikke bare dikte opp noe for å balansere heller. Det ligger en siktelse over ham, tross alt.

2: Generelt vil jeg hevde at massemedia er langt fra objektive. Det ser man i dekning av såvel kriminalsaker som politikk.

3: Jeg vil hevde at jeg er objektiv i mitt syn på saken. Hva TH har fått til fra sin spede start er mildt sagt imponerende. Hans garanti for etterbruk av Kvitfjell medvirket til at vi fikk oppleve OL på hjemmebane i -94. Han har dessuten vært gift i hele sitt voksne liv, og har barn og barnebarn.
Det er ingen tvil om at TH har gjort mye bra og riktig, og har sine tilhengere. Ekteskapsproblemer har de fleste opplevd i løpet av så mange år. Det skulle bare mangle.
Jeg trodde i likhet med mange på kidnapping, krypto og de greiene i en god stund. Men etterhvert har denne teorien blitt sakte men sikkert plukket fra hverandre av politiet, forumbrukere og mennesker jeg kjenner via via, og egne observasjoner.. Derfor har jeg dessverre ikke noen tro på at TH er uskyldig.

Men, det er min mening.
De flesta brukarna här på FB har blivit färgade av medias negativa information av TH. Polisen har mycket information om TH och hans omgivning och inget om hur en vanlig kidnappning går till. Hoppas polisen hittar något snart i ställer för detta sociala dravel de håller på med nu enligt media.
Citera
2020-12-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Polisen har mye dålig kunskap i mobilutredning och anlitar yttre tjänst och då får de bara information om va de frågar efter. Polisen fick troligen upplyst om att samtalen var slettet och de frågade inte varför. Tycker det är osunt att inte polisen dementerar detta med en gång utan bara försöker att bygga på anklagelsen mot TH med det ena efter det andra utan att ha skälig grund.

Tror man må vente lenge på dette. Minns du dette fallet? "Alle" trodde at maken var skuldig.
https://nt.se/nyheter/vastervik/nu-berattar-han-om-mardrommen-och-livet-efter-om6260458.aspx
https://sverigesradio.se/avsnitt/1184767
(FB) Agneta Westlund hittad mördad vid sjö utanför Västervik. Älg visade sig "skyldig"
Citera
2020-12-02, 20:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg savner den gravende, undersøkende journalistikken. Den er omtrent borte. VG har hatt noen lyse øyeblikk, bl.a. med Lime-saken og advokatkontoret Rogs*d. I denne saken har de vel nøyd seg med å gå opp løypa til hettemannen. Dagens Næringsliv glimter til innimellom, men det er stort sett langt mellom drammene.
Jeg savner en journalist av Han*es Rås*ams kaliber, jeg ble rystet over hans avsløringer om Quick/Bergwall
Han fikk guldspaden for boka "Fallet Thomas Quick – att skapa en seriemördare".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hannes_R%C3%A5stam

Ja, men då måste du starta en tidning själv

men för mig har det verkat lite som om tävlingen är mindre nu efter att onlinemedierna kom, den som har nyheterna säljer till andra och naturligtvis om historien är tunn eller sensation fyller de andra på med sitt eget material....
Men naturligtvis Palme, Quik, Estonia, Skandinavienstar, bränderna i Urtegata och hotell Caledonia och många fler, det här är saker som om en lyckas hitta något sensationellt och okänt är det guld ...
men det finns inte ett stort antal fall per år, Lime och Rogs * tad är två men en måste leta efter ett guld-fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in