2020-12-02, 19:14
Medlem
1X2Helgarderas avatar
THG hörde min bön:
NHL-start 1 jan EJ sannolikt. 1 feb kanske, om en mängd bitar faller på plats inom de närmsta veckorna.

Några ägare vill dock ställa in helt eftersom de förlorar pengar på bubbles. Så frågan om hur och hur länge man planerar dessa bubblor blir en kritisk faktor.

Finns det inga besked framme i mitten av december eller senast runt jul ser THG stora risker för att hela säsongen ställs in.
Citera
2020-12-02, 19:47
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
THG hörde min bön
Vad bad du för egentligen?
Citera
2020-12-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Du tror alltså att NHL ställer in en hel säsong? Samtidigt som NBA börjar med sina preseasonmatcher 11e December?
Jag tror ingenting, men ju längre tiden går ju närmre kommer vi det. Att jämföra NBA, MLB eller NFL med NHL är lite som att jämföra typ SHL med SDHL här i Sverige. Skillnaderna är enorm. Pengarna styr i slutändan och det är inte NHL's och klubbarnas ägare som sitter på de feta cashen och intäkterna.
Citera
2020-12-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Jag tror ingenting, men ju längre tiden går ju närmre kommer vi det. Att jämföra NBA, MLB eller NFL med NHL är lite som att jämföra typ SHL med SDHL här i Sverige. Skillnaderna är enorm. Pengarna styr i slutändan och det är inte NHL's och klubbarnas ägare som sitter på de feta cashen och intäkterna.

Haha, nej exakt går ju inte att jämföra överhuvudtaget! Jämföra NBA och NHL är absolut som att jämföra SHL med SDHL.
Citera
2020-12-02, 20:54
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Vad bad du för egentligen?
Bara om att få ett referat från diskussionerna mellan Darren Dreger och Jeff O'Neil där de diskuterar ett mer realistiskt datum.
Och tyvärr ser det ju inte så ljust ut. En hel säsong utan NHL och denna tråden skulle blir boring.
Citera
2020-12-02, 23:24
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Bara om att få ett referat från diskussionerna mellan Darren Dreger och Jeff O'Neil där de diskuterar ett mer realistiskt datum.
Och tyvärr ser det ju inte så ljust ut. En hel säsong utan NHL och denna tråden skulle blir boring.
Alright!
Nej det känns inte jätteljust just nu, men än ger jag inte upp hoppet om att få se hockey framöver
Citera
2020-12-05, 16:23
Medlem
Kedoxs avatar
Så. Återkommer från min hockeypaus, tog rätt hårt att kolla så många slutspelsmatcher som jag gjorde.

Läste en färsk artikel om att de siktar på att få igång det 15:e januari även om jag har svårt att tro att det blir något innan februari. Camperna behöver ju komma igång till att börja med.

En intressant sak jag också läste var att ett gäng klubbar kikar på om det går att ha utomhusmatcher för att lösa publikfrågan. Vad tror ni om detta och går det att lösa praktiskt?
Citera
2020-12-06, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Så. Återkommer från min hockeypaus, tog rätt hårt att kolla så många slutspelsmatcher som jag gjorde.

Läste en färsk artikel om att de siktar på att få igång det 15:e januari även om jag har svårt att tro att det blir något innan februari. Camperna behöver ju komma igång till att börja med.

En intressant sak jag också läste var att ett gäng klubbar kikar på om det går att ha utomhusmatcher för att lösa publikfrågan. Vad tror ni om detta och går det att lösa praktiskt?

Menar du att de skulle försöka att spela 100% av hemmamatcherna utomhus?
Citera
2020-12-06, 01:37
Medlem
Citat:
Låter helt orimligt, desto sjukare blev det när jag läste att Kings funderat på det. Det kan ju omöjligen vara varken ekonomiskt försvarbart eller genomförbart när de har en snittemp utomhus på typ 20 grader på "vinterhalvåret". En polare som bor där sa att det var nästan 30 grader varmt häromdan.
Citera
2020-12-06, 08:59
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:

Tror det var tänkt som en start för att kicka igång de ekonomiska musklerna. Kanske runt 10 matcher. Men olika lag har nog olika upplägg.

Det är ju dock knappast så att alla lag ligger i Kanada. Låter som ett jäkla åbäke att få till för de sydliga lagen.
Citera
2020-12-06, 14:09
Medlem
Oavsett om det är i norra USA eller i södra USA, kan de verkligen få ta in tillräckligt med publik för att det ska vara ekonomiskt gångbart att ha utomhusmatcher?
(I Kanada verkar det inte vara ett alternativ, p.g.a. restriktionerna.)

Jag hoppas innerligt att det inte blir av. Det kan vara kul att titta på någon gång per säsong, men redan i nuläget är det lite väl ofta med 2-3 matcher / säsong. Matcherna blir sällan sevärda, särskilt inte om vädret ställer till problem.
Citera
2020-12-08, 15:24
Medlem
Scamps avatar
13 januari är det senaste datumet som nämns för seriestart.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/gW3L1L/nhl-satter-nytt-datum--skjuter-pa-forhandlingarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in