2020-12-02, 17:29
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
SCB november 2020 (förändring mot maj 2020 i parentes)

Socialdemokraterna: 29,4 (-4,3)
Moderaterna: 22,1 (+2,0)
Sverigedemokraterna: 17,6 (+0,5)
Vänsterpartiet: 9,3 (+1,1)
Centerpartiet: 7,6 (+1,6)
Kristdemokraterna: 5,4 (-1,0)
Miljöpartiet: 4,2 (+0,1)
Liberalerna: 3,0 (-0,3)
Övriga partier: 1,5 (+0,4)

SD upp 0,07% på bara två år! Skål ta mig fan!
2020-12-02, 18:10
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
SD upp 0,07% på bara två år! Skål ta mig fan!

Haha ja, tror det är dags att börja ge upp faktiskt. Den svenska mannen är besegrad och har ingen framtid i Sverige längre. Framtiden tillhör pk-folket, pk-kvinnorna och islamisterna. Grattis Sverige!
2020-12-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Haha ja, tror det är dags att börja ge upp faktiskt. Den svenska mannen är besegrad och har ingen framtid i Sverige längre. Framtiden tillhör pk-folket, pk-kvinnorna och islamisterna. Grattis Sverige!

Jag håller inte med. Framtiden är ljus för SD eftersom missnöjet i samhället bara ökar hela tiden. Och partiet SD har förbättrats, dock skulle behövs några fler framträdande kvinnor och ja ni får ursäkta mig inte någon husblatte utan en riktig babbe att visa upp och som är riktig nationalist.

Men jag återkommer med mina funderaringar, just nu har jag give em hell-känsla, känner inte för samarbete med M.
2020-12-02, 18:53
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag håller inte med. Framtiden är ljus för SD eftersom missnöjet i samhället bara ökar hela tiden. Och partiet SD har förbättrats, dock skulle behövs några fler framträdande kvinnor och ja ni får ursäkta mig inte någon husblatte utan en riktig babbe att visa upp och som är riktig nationalist.

Men jag återkommer med mina funderaringar, just nu har jag give em hell-känsla, känner inte för samarbete med M.

Men missnöjet ökar och SD står still eller backar? Hur går det ihop. Lena Mellin skrev faktiskt bra idag, detta med kriser ska ju vara SD:s paradgren, regeringen står naken med coronahanteringen men SD lyckas inte mobilisera röster.

Det du pratar om att de måste skicka fram en blatte/transperson är ju snarare ett desperat tillhugg i så fall, inget som SD borde syssla med. Tyvärr är inte folket bättre än såhär, det är bara att acceptera.
Sjuklövern kommer fortsätta kunna skapa nya decemberpakter och januariuppgörelser så länge inte SD går fram mer än vad man gjort.
2020-12-02, 19:35
Medlem
Hur svårt kan det vara!

Börja med att få en majoritet av svenska folket att förstå hur stor invandringen är 2020.

Just nu tror folk att vi sänkt till lägsta möjliga nivå.
2020-12-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundis2010
Hur svårt kan det vara!

Börja med att få en majoritet av svenska folket att förstå hur stor invandringen är 2020.

Just nu tror folk att vi sänkt till lägsta möjliga nivå.

Bara ett litet problem, SD finns inte. MSM har kommit överens om att SD inte finns och så är det. Sedan kan man fråga sig varför gör inte SD något för att rätta till det problemet. Man måste helt enkelt synas som t.ex. grejen i tunnelbanan när blaskorna skrev om det i flera veckor. Då ökade SD, nu ligger de still på runt 20%.

Tyvärr så tror jag att topp-gänget är för mätta för att orka röra på fläsket och få publicitet. Läs gärna Thoralfs blogg och referatet om budgetarbetet i Kalmar så hittar du nivån på SD just nu. Inte undra på att det inte strömmar till folk som röstar på SD.
2020-12-02, 20:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag tror att Coronatappet från SD till S (Och nu lite MSM-tapp till M) är till största delen kvinnor. Och jag tror inte det är p.g.a. att det är kvinnor per se utan för att det är de senast tillkomna SD-väljarna. Männen var den hårda kärnan och när SD var uppe i 24 % var det många nytillkomna, bland dem många kvinnor.

När jag tittar på senaste "sympatiundersökningen" från Maj 2020 ser det ut så. Efter ålder och kön 7 åldersklasser så ser det ut så. Även bland de äldsta männen som också är nyare SD-anhängare. T.ex.: Kvinnor 65 - 74 år går ner från 23 % november 2019 till 16 %, männen från 33 till 31. Kvinnorna ligger efter männen att radikaliseras till trogna SD-are.

https://www.scb.se/contentassets/70f7d66a4e77478d915fd9b45f846bb2/me0201_2020m05_br_me60br2001.pdf

vi får se när "sympatiundersökningen" kommer om några dagar.

Jag hoppas de kvinnor som gillade SD i november 2019 hinner bli trogna Sverigevänner innan valet så att de inte viker sig för den gamla ljug-propagandamedian i valrörelsen.
2020-12-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Men missnöjet ökar och SD står still eller backar? Hur går det ihop. Lena Mellin skrev faktiskt bra idag, detta med kriser ska ju vara SD:s paradgren, regeringen står naken med coronahanteringen men SD lyckas inte mobilisera röster.

Det du pratar om att de måste skicka fram en blatte/transperson är ju snarare ett desperat tillhugg i så fall, inget som SD borde syssla med. Tyvärr är inte folket bättre än såhär, det är bara att acceptera.
Sjuklövern kommer fortsätta kunna skapa nya decemberpakter och januariuppgörelser så länge inte SD går fram mer än vad man gjort.

Det är inte så lätta frågor vi diskuterar. Största problemet för SD är att massmedia har utnämnt lurige Uffe som statsministerkandidat och att vi har två statsbärande pattar förlåt partier. Som det känns idag ligger SD på 19,5%---20,1% och det är naturligtvis inte bra. SD har förbättrat partiet och lägger ibland vettiga förslag. Det är framgångsreceptet, kritisera hårt ena dagen, fram med vettiga förslag andra dagen. Mitt snack om att skicka fram någon duglig babbe eller till och med transperson är bara funderingar kring knep för att åstadkomma systems error i skallen på etablissemanget. Jag ser ändå att det kommit fram många dugliga kvinnor inom SD och på sikt kan det bli bra. Jag tror att kommande OU denna månaden visar bättre siffror, dock är M större än SD, det är bara att erkänna. SD bör göra sig besvärliga och verkligen visa att man inte blir ett stödhjul för M.
2020-12-02, 20:51
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Matriark-Partiet fortsätter suga till sig mammor som är rädda om sina barns tryggade framtid när det kommer bli precis tvärtom i framtida sverige för barnen ser jag.(flåt det känns så)

"Bara 1,8 procent av de svenska männen hade röstat på Miljöpartiet om det hade varit val i november, visar SCB:s partisympatiundersökning. Motsvarande notering för kvinnorna är 6,7 procent".
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Bara ett litet problem, SD finns inte. MSM har kommit överens om att SD inte finns och så är det. Sedan kan man fråga sig varför gör inte SD något för att rätta till det problemet. Man måste helt enkelt synas som t.ex. grejen i tunnelbanan när blaskorna skrev om det i flera veckor. Då ökade SD, nu ligger de still på runt 20%.

Tyvärr så tror jag att topp-gänget är för mätta för att orka röra på fläsket och få publicitet. Läs gärna Thoralfs blogg och referatet om budgetarbetet i Kalmar så hittar du nivån på SD just nu. Inte undra på att det inte strömmar till folk som röstar på SD.

SVT Text (mina fetningar):
Skillnaderna mellan kvinnors och mäns partisympatier märks tydligast i stödet för SD, där 10,8 procent av kvinnorna sympatiserar med partiet medan stödet från männen är 24,4 procent.

För S är det fler kvinnor (33,5 procent) som stödjer partiet än män (25,2 procent).

Miljöpartiet lever farligt bland männen, där bara 1,8 procent stödjer partiet. Siffran för kvinnorna är 6,7 procent. Även Vänsterpartiet har högre stöd bland kvinnor än bland män.

Owe Nilsson/TT

MP är ju alltså det parti i riksdagen med allra störst skillnad i sympatier mellan könen. Vilken bild media sedan vill sprida, när de väljer att uppmärksamma SD, är en annan sak. Texten ovan finns i nästan alla dagstidningar idag.
2020-12-02, 20:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Tokliberalerna på Bonniers skvallerblaska Expressen diskuterar SCB-OUn. De fastnar vid att blocket S+MP+V+C är klart över 50 % även utan L.

https://open.spotify.com/episode/0HEatpGO4voBO1HKP5BQ7W?go=1&utm_source=embed_v3&t= 0&nd=1
2020-12-02, 21:06
Medlem
SCB är en outlier. Inga andra visar sådana här siffror för S och SD. Det finns bara en tydlig förändring i de senaste fem SCB mätningarna och det är att Liberalerna under Sabuni är riktigt illa ute, men det visste vi redan.
2020-12-02, 21:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
SVT Text (mina fetningar):
Skillnaderna mellan kvinnors och mäns partisympatier märks tydligast i stödet för SD, där 10,8 procent av kvinnorna sympatiserar med partiet medan stödet från männen är 24,4 procent.

För S är det fler kvinnor (33,5 procent) som stödjer partiet än män (25,2 procent).

Miljöpartiet lever farligt bland männen, där bara 1,8 procent stödjer partiet. Siffran för kvinnorna är 6,7 procent. Även Vänsterpartiet har högre stöd bland kvinnor än bland män.

Owe Nilsson/TT

MP är ju alltså det parti i riksdagen med allra störst skillnad i sympatier mellan könen. Vilken bild media sedan vill sprida, när de väljer att uppmärksamma SD, är en annan sak. Texten ovan finns i nästan alla dagstidningar idag.

Ja trots att MP är så kvinnodominerat så röstar fler kvinnor på SD än på MP. Ser man på förra SCB så har MP lågt även bland kvinnor över 54 år. Där är de under spärren även bland kvinnor. 65 - 74 år hade de sympati av 1,9 % av kvinnorna! De äldre männen är så få att de inte går att mäta. De är större bland män 36 - 44 år. MP är ett parti för unga kvinnor och män runt 40. Mycket smalt väljarsegment.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in