2020-12-02, 11:28
Medlem
Erik Östs avatar
Matriark-Partiet fortsätter suga till sig mammor som är rädda om sina barns tryggade framtid när det kommer bli precis tvärtom i framtida sverige för barnen ser jag.(flåt det känns så)

"Bara 1,8 procent av de svenska männen hade röstat på Miljöpartiet om det hade varit val i november, visar SCB:s partisympatiundersökning. Motsvarande notering för kvinnorna är 6,7 procent".
Senast redigerad av Erik Öst 2020-12-02 kl. 11:36.
2020-12-02, 11:30
Medlem
Att öka bland kvinnorna, det gör man genom att visa upp kvinnor i rutan. Nu har man inte Paula Bieler, i alla fall inte tillgänglig just nu, men man har andra kvinnor som Jessica Stegrud och många andra som jag iakttagit en längre tid.

En transperson hade varit önskedrömmen för SD, det gäller att röra om i grytan och förvilla.

Men hur som helst, SCB överskattar S och underskattar SD, vi måste lägga ihop alla OI för att få en rättvis bild.

SCB visar dock rätt tendenser. Jag är ganska optimistisk var gäller SD. Just nu inriktar sig S mer på att bekämpa ett växande M än att angripa SD. Se hur S tar varje chans att nypa till M på grund av förhållanden inom region Stockholm och Stockholms kommun.

Det är bara att luta sig tillbaka och studera förfallet.
2020-12-02, 11:38
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att öka bland kvinnorna, det gör man genom att visa upp kvinnor i rutan. Nu har man inte Paula Bieler, i alla fall inte tillgänglig just nu, men man har andra kvinnor som Jessica Stegrud och många andra som jag iakttagit en längre tid.

En transperson hade varit önskedrömmen för SD, det gäller att röra om i grytan och förvilla.

Men hur som helst, SCB överskattar S och underskattar SD, vi måste lägga ihop alla OI för att få en rättvis bild.

SCB visar dock rätt tendenser. Jag är ganska optimistisk var gäller SD. Just nu inriktar sig S mer på att bekämpa ett växande M än att angripa SD. Se hur S tar varje chans att nypa till M på grund av förhållanden inom region Stockholm och Stockholms kommun.

Det är bara att luta sig tillbaka och studera förfallet.
Transkvinna hade inte varit gynnsamt för SD i längden. Det hade varit för långt att gå för de konservativt sinnade som hittat dit i hopp om bättring, alltför mycket dumheter man hoppats undvika och kanske man stannar hos M. Det hoppas jag verkligen inte SD ser något hopp i att spela på. Det är äkta kvinnor vi behöver. De som bryr sig om transrörelsen är försvinnande små i verkligheten även hos vänstern
2020-12-02, 12:19
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Hur många invandrare och kvinnor har de intervjuat? Hur många fler stadsbor? Sånt spelar in.

Ja, det här vore väldigt intressant att veta. De vill förmodligen inkludera så många icke-vita som möjligt i sådana här undersökningar.

En bra gissning är att drygt 40% av de tillfrågade var icke-vita.
2020-12-02, 12:28
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Precis, svenska kvinnor har helt marinerats att tro att den enda hotet mot kvinnors rättigheter kommer från högern, medan Islam och dess galna fanatiker till följare enbart är berikande för kvinnor. Att muslimer har värderingar från stenåldern är helt enkelt inte relevant i den analysen.

Japp.

Utöver det finns det en anledning varför den psykiska ohälsan hos kvinnor är så hög som idag. Unga kvinnor förstår inte hur viktigt det är med barn i sitt liv. De vill hellre satsa på karriär och det ska tryckas in i deras huvuden. Inget fel med det egentligen men om alla tjejer ska jobba och inte fokusera på familjelivet så kommer samhället till slut kollapsa.

Därför även män mår dåligt idag, allt hör ihop. Man ersätter sin känsla av saknad av syfte med droger, festande och materialism istället. Vilket göder kriminalitet.

Jag värderar kvinnlig frihet, men den friheten kan förstöra väldigt mycket också om ingen skaffar familj.
2020-12-02, 12:31
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag tror nog ändå att det blir ett visst inflöde av kvinnor till SD. Många har tröttnat på buset och att tryggheten på gator och torg minskar för kvinnor. De kan knappt gå ut med hunden på kvällarna. Sedan finns det stora grupper av etablerade invandrare som heller inte gillar inströmningen av ständigt nya grupper - nu som det verkar stora grupper från Afrika. Afrikanerna syns nu i tydligt i stadsbilden i Stockholm. De här etablerade invandrarna som tänker rösta SD tror jag heller inte fångas upp i opinionsundersökningarna.

Vart menar du att inflödet är någonstans? 10,6% eller vad det var? Det är ett otroligt uselt resultat efter så många år nu av kaos relaterat till invandring.

Det är bara att inse att kvinnorna aldrig kommer att komma och det finns såklart flera orsaker bakom det. De som säger att de en dag kommer att vakna upp och inse att det mesta har försämrats, våldtäkter, överfall, sedan när SD väl blir legitimt DÅ kommer dom gå över till SD. Svaret vet vi nu och det är nej.

Grejen är att vi står redan helt transparent för utvecklingen i Sverige. Vi ser idag hur invandringsbubblan officiellt har spruckit och allt bara var en stor lögn från början. Vi står här idag med det ungefärliga kaoset vi kan förvänta oss. Brottsligheten, islamister, kriminella gäng, bilbränder och alla de övriga arbetslösa, bidragstagare och de negativa effekter det får på samhället. Det kan inte bli mer uppenbart än såhär, ändå har inte kvinnorna börjat rösta på SD. Då kommer de inte göra det i framtiden heller.

Det kommer inte att komma en morgondag som är ÄNNU värre än denna, möjligtvis lite men det är redan illa som det är. Tiden är här och nu och den är kommen. Har man inte insett problematiken nu så kommer man inte göra det sen heller.
2020-12-02, 12:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Vilken skitmätning. Klart överskattning av S och M och underskattnimg av SD.

Man tappar lite hoppet. Men det syns att etablissemangets satsning på M som opposition och att de lyfter upp deras kopior på SD politik medans de inte låtsas som SD finns, har fungerat. Nu ökar M det som SD ökade innan Corona. Vi står ensamma igen och måste lita till våra egna medier och kanaler. Jag tror man kan mäta SDs ökning i hur snabbt alternativmedia ökar. När fler börjar söka information utanför MSM så fungerar inte deras taktik längre, men den förändringen är mycket långsam.

Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Det behövs fler tydliga, kända kvinnor som går ut som SD-kvinnor. Ja, det kommer att ske - men frågan är när. Om 1 år? 5 år?..

Ja och de måste synas i MSM inte bara i SDs egna kanaler. Och det kanske aldrig händer.

Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Transkvinna hade inte varit gynnsamt för SD i längden. Det hade varit för långt att gå för de konservativt sinnade som hittat dit i hopp om bättring, alltför mycket dumheter man hoppats undvika och kanske man stannar hos M. Det hoppas jag verkligen inte SD ser något hopp i att spela på. Det är äkta kvinnor vi behöver. De som bryr sig om transrörelsen är försvinnande små i verkligheten även hos vänstern

Många bryr sig om transrörelsen utan att vara en del av den. Om SD skulle ha en trans-företrädare behöver det vara en person som t.ex. valt att bli kvinna och nu är traditionellt feminin. Inte någon "quear" som inte vill vara något kön eller byter kön. Ingen Fredrik F helt enkelt.
2020-12-02, 13:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Om man skall se det lite positivt. M, SD och V är de enda som bara får väljare från andra partier. M, KD och SD får väljare från det socialliberala blocket; V får bara väljare från det egna blocket. MP och L förlorar bara väljare. (Lilla L både åt vänster och höger; de blir nu helt onödiga, folk väljer tydligare partier)

Övriga i Stockholm får bara 1,7 %. Det innebär att FI är döda där också nu. Kan man ana ett visst flöde av kvinnor från FI till MP och vidare till S och V? Det är en bra början om de mest "progressiva" kvinnorna överger de mest extremistiska partierna. FI verkar de redan dumpat helt, de väljarna gick nog till MP medans tidigare MP-väljare gick vidare.
2020-12-02, 13:22
Bannlyst
Att unga kvinnor mellan 18-29 inte röstar på SD i stor omfattning är något vi helt enkelt får acceptera. Kan berätta en historia om en kvinna jag träffade på en kryssning. Hennes bil var bara meter från att bli nedbrunnen i samband med bilbränderna i Frölunda augusti 2018. Hennes morsa var engagerad inom SD och hon hatade att hennes morsa var SD:are. Hon blev även misshandlad av några babbar i samband med hennes jobb.

Jag menar dock att det finns potential att få kvinnliga röster bland medelålderskvinnor och äldre kvinnor.

SD får mycket röster från unga män och män överlag. Det finns dock fortfarande många gamla pensionärer som röstar S.

Det jag vill komma fram till är att SD kan få bra siffror om de fortsätter trycker på män och medelålderskvinnor. Det finns fortfarande många röster att hämta där.

Jag ger inte mycket för den här undersökningen från SCB. 1,8 procent som gick från S har inte velat uppge vilka de skulle rösta på. Är säker på att många av dessa är SD. Dessutom kanske viktningen är helt åt helvete. Dessutom var det ett bortfall av svar på 51 %.

Lugna ner er!
2020-12-02, 13:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Ta ifrån kvinnor rösträtten! Svenska kvinnor är obotligt pk-sjuka, finns inget som kan ändra deras självdestruktiva inställning som i förlängningen leder raka vägen till spisen i bästa fall, eller mer troligt - våldtäkter och ond bråd död.
Finns inget som kommer ändra på den utopiska dårskapen merparten av svenska kvinnfolk lider av, kvittar hur många våldtäkter, mord, skjutningar, upplopp, no- go zoner, granatexplosioner, kidnappningar, överfall och bränder som sker av invällare från icke skidåkande nationer så kommer merparten av kvinnfolk rösta för att ta hit ännu mer ( främst män) ohyra, som de hjärnlösa kvinnospånen tror vi ska få nytta av.
Ja, mest är det begravningsbyrån som får mer jobb!

Ja så lockar du ju fler kvinnliga väljare.................. Även i förra valet röstade inte en majoritet av männen på SD. Tänk på att M och KD fortfarande var massinvandringspartier som ville bilda alliansregering i den valrörelsen. En majoritet män ansåg alltså att C och L var bra att ha i en regering.
2020-12-02, 13:46
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Tyvärr ser det ut så.
Dock ser jag en ny regering utan MP som vinst även om det blir S+M.

Tror inte man ska lägga för stor vikt i denna undersökning från SCB.
Vi är fortfarande mitt i pandemin, frågor som brott och straff, invandring, integration har inte vart på tapeten på ett tag. Fortfarande drygt 2år kvar. Tror mycket kan hända.

Typisk undersökning denna från etablissemanget som räds politiska förändringar som pesten. Man vill framförallt hålla tillbaka högerblocket. Man låter SD stå stilla och släpper fram M men sänker sedan KD:s siffror så det ska bli fortsatt status quo. Jag är övetygad om att svenska folket är på väg högerut men etablissemanget håller emot med hjäp av viktningar och urval och bortfallsberäkningar som bygger på historiska äldre siffror. S:s siffor i SCB är ju löjliga. Lita inte på de här undersökningarna.
2020-12-02, 15:49
Medlem
Lite perspektiv för alla som surar över det höga värdet för S i dagens (S)CB:

Förändring för S sedan SCB:s senaste mätning i maj:

SCB -4,3
Sifo -4,7
Novus -5,1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem