Citat:
Ursprungligen postat av
DEF1
Varför agerade inte du? Menar du att mor och son gick i armkrok som ett par? Hör du hur det låter i så fall? Inte normalt...
Du får nog räkna med att samtliga barn har skadats av sin uppväxt, inte bara sonen. Hur lätt är det att hjälpa andra, om en själv är skadad psykiskt? Det är därför vi ska ha samhälleliga skyddsnät! Socialtjänst, Psykiatri, skola, skolhälsovård, skolkurator, skolpsykolog, Polismyndighet osv. Det är bl a dit våra skatter går. De ska lyssna, och agera, på våra nödrop och behov!
Systern ska ha slagit larm för många år sen, och ingen gjorde något, trots det!
Jag har växt upp i fullständig misär med mina 2 syskon, en mamma som var psykiskt sjuk och alkoholist. Vi var jätteglada när hon drack för då var hon lite "snällare", vi kunde t.ex bli inlåsta i köket efter att hon sprutat ketchup på väggarna och allt annat som fanns i frys, kyl och skafferi. En gång var vi inlåsta i köket 2 veckor för att hon tyckte att vi inte hade städat ordentligt. Vi fick kissa o bajsa i slasket hon låste upp lite då och då för att kolla att vi städade, hade någon av oss somnat på golvet så började proceduren om.
Jag skriver det här för att du ska förstå att ett syskon aldrig i helvete skulle lämna ett syskon kvar i helvetet! Och varför skulle jag reagera när jag såg paret det handlar om? Dem var alltid glada och pratade och han har INTE varit instängd i 28 år som det påstås!!!