2020-12-02, 18:33
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Ja, folk som dör i kollision med EPA-traktor är mycket intressant.
När Region Skåne räknar pandemins avlidna vet man inte vad de dog av. Det enda säkra är att de fick diagnosen covid upp till 30 dagar före dödsfallet. Därför kan en bilolycka eller cancersjukdom också finnas bland pandemins 445 avlidna i Skåne.

https://www.sydsvenskan.se/2020-12-02/darfor-ar-de-doda-sa-svarraknade-i-pandemins-statistik-ryms
Citera
2020-12-02, 18:33
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag får erkänna jag går på magkänsla. Och den säger en nedgång i nästa vecka men att vi får en liten uppgång igen efter julen. Först i mars månad tror jag på en mer tydlig nedång.

Annars är det något fel på min känsla, men jag återkommer med bättre analyser.

Ok. Du har ju tidigare gjort väldigt bra analyser. Dock är jag tveksam till att smittan helt plötsligt bara skulle vända ner utan hårda åtgärder. Vintern har ju inte ens börjat än och smittspridningen är bara i initialskedet. Smittan börjar få ett grepp på oss, precis enligt Anders Tegnells plan.
Citera
2020-12-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Ok. Du har ju tidigare gjort väldigt bra analyser. Dock är jag tveksam till att smittan helt plötsligt bara skulle vända ner utan hårda åtgärder. Vintern har ju inte ens börjat än och smittspridningen är bara i initialskedet. Smittan börjar få ett grepp på oss, precis enligt Anders Tegnells plan.

Smittan kommer också troligtvis öka efter julsammankomster och mellandagsrean.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Arbetsmarknadspolitik är så off-topic det kan bli i den här tråden.

Skärpning!

/Moderator
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Kanske testar färre.

Tveksamt. Andelen positiva på en platå.
Citera
2020-12-02, 18:38
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det här är inte folkets fel, det är regeringen som bestämmer och gör regler och lagar därefter. Regeringen har valt att hålla affärer öppna för att folk ska köpa i dem. Budskapet kan ju inte vara att hålla affärer öppna och att ingen ska gå in i dem. Regeringen har gjort fel men försöker ny skylla bort sitt ansvar.
Så människor kan inte ta eget ansvar? Det är väl den stora skiljelinjen mellan folk i tråden. Vi som tycker att folk kan reglera sina liv själva utifrån situation, och dom som tror att pappa staten behöver sköta allt. Om man har äldre och sjuka familjemedlemmar får man skydda dom efter egen förmåga, eller om man själv är i en riskgrupp så får man ta sitt egna ansvar om man så känner att det behövs. Absurt att staten ska kontrollera precis allting. Uppenbarligen känner väldigt många att dom kan leva ungefär som vanligt. Hade viruset varit värre hade det varit självreglerande och folk hade självmant varit mer försiktiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Tveksamt. Andelen positiva på en platå.

Beror lite på vilka man testar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Testningen har havererat, missat det?

Och enligt dig har alltså peaken redan passerat? En enkel koll på siffrorna visar att du har fel.

Andelen positiva har nått platå så nej.
Citera
2020-12-02, 18:39
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
När Region Skåne räknar pandemins avlidna vet man inte vad de dog av. Det enda säkra är att de fick diagnosen covid upp till 30 dagar före dödsfallet. Därför kan en bilolycka eller cancersjukdom också finnas bland pandemins 445 avlidna i Skåne.

https://www.sydsvenskan.se/2020-12-02/darfor-ar-de-doda-sa-svarraknade-i-pandemins-statistik-ryms

Ja så är det. Det gäller precis samma sätt att räkna när det kommer till influsensa.
Citera
2020-12-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Nja, andelen positiva verkar öka igen under v48 och R-talet klamrar sig fast över 1.

Marginellt. Platå skulle jag säga.
Citera
2020-12-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nej du presenterar mest massa gojja. Siffrorna idag är ju inte en dagssiffra utan utdraget på en vecka eller mer. Sen vill jag gärna jämföra vad som brukar vara normala dödssiffror totalt vid den här tiden på året innan jag säger nått om det och om dödsfall av andra orsaker har minskat. Ni stirrar bara er blinda på en siffra och tycker det är jätteläskigt utan att ha koll på allt annat. Ni är verkligen lättskrämda
Nej du presenterar Mike yoden som en profet inom covid-19.
I själva verket en sparkad forskare ifrån Pfizer med skulder som kunde varit rik om han hade varit med på vaccin resan.

Redan börjar de bli överdödlighet I Sverige.

Who rekommenderar munskydd.
Citera
2020-12-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Andelen positiva har nått platå så nej.
Nej visa källa .mycket fake news som vanligt ifrån dig utan källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in