2020-12-02, 17:32
Medlem
Dom släpper mamman? Va? Är det här något sjukt skämt eller? Skulle inte förvåna mig om han flytta in igen pga mental svaghet och dör där inne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tack. Det var vänligt sagt. Men jag är inte psykolog utan gissar som alla andra.
Läste i ett tidigare inlägg att mamman skulle ha Tourettes syndrom.
Hittar inte inlägget nu men om man läser om Tourette så står det att de flesta med sjukdomen även har Tvångssyndrom. Skulle ju kunna vara en viss förklaring. Står även att risken för ett barn att ärva Tourette är 50%.
Hur som helst så önskar jag att hela familjen kommer på fötter och kan gå vidare.

Det har jag missat. Låter litet konstigt att någon skulle veta sådant nu när han inte har umgåtts med folk på 28 år.

Jag tror inte att någon i Sverige kan helt enkelt svara på vad för slags vård skulle passa dessa människor. Men men med tiden kan nog psykiatrin åstadkomma resultat som är till gagn för båda två.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hon har inte haft kontakt med dem på 20 år, uttalar sig sedan på detaljnivå kring brodern direkt. Hade man inte som syster i det läget värnat om broderns privatliv?

Men nej, det fanns en burk makrill och han viskade mitt namn...

Han ska förresten opereras, vet inte för vad men jag träffar gärna Expressen!

Han har alltså skador som kräver operation, hade inga tänder och har legat på golvet i tre veckor. Och hon blir släppt på fri fot? Vart är logiken i det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anragninnas
De två barnen heter inte B*ranyai, gjorde inte det 1992 och inte idag heller.

Tack, då stryker vi det. Har ju inget med den saken att göra ändå.
Citera
2020-12-02, 17:34
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanana23
Han har alltså skador som kräver operation, hade inga tänder och har legat på golvet i tre veckor. Och hon blir släppt på fri fot? Vart är logiken i det?
Handlar väl om att han är vuxen nu och därmed inte mammans ansvar att han inte har tänder osv? Det eventuella brottet sker ju från att han är 12 till 15 isåfall.
Citera
Medlem
fittslems avatar
Vilken address bor dom på? Och vad är namnet?
Citera
Medlem
Citat:

Han har inte legat på golvet, han satt i en fåtölj. Han är 41 år gammal.

Ska en 70 år gammal mor vara ansvarig för en 41-åring?
Citera
Medlem
Citat:
Fast vilken normal människa sin son ur skolan vid tolv års ålder? Det är något som inte stämmer och jag tror verkligen inte att det är så oskyldigt som det nu låter

Ett 30 år gammalt ”brott” mot skollagen? Ja du vi kanske kan fråga systern, hon bodde där under tiden.

Ska bli intressant att se om det dyker upp en endaste orosanmälan som systern påstår ha kämpat så väldigt med.
Citera
2020-12-02, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det finns inget förutom en hysterisk systers tvivelaktiga utsaga som tyder att på att han har hållits inspärrad.

Systern har själv även (motvilligt?)medgett att brodern inte varit fysiskt inlåst öht, snarare mentalt inlåst. Systern verkar ha sina issues helt klart.

Ok. Men vad är det för människa som tar sin son ur skolan vid 12-års ålder, låter honom ligga hemma med såpass allvarliga skador som kräver operation, utan några tänder, i massa smuts och var?! Alltså självklart är det inget normalt beteende!
Citera
2020-12-02, 17:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Dom släpper mamman? Va? Är det här något sjukt skämt eller? Skulle inte förvåna mig om han flytta in igen pga mental svaghet och dör där inne.

Man kan ju hoppas på att det här ändå leder till att han får ett eget boende där det finns tillgång till personal.
Citera
2020-12-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Han har inte legat på golvet, han satt i en fåtölj. Han är 41 år gammal.

Ska en 70 år gammal mor vara ansvarig för en 41-åring?

Givetvis, om hon orsakat sonen så mycket smärta att han inte kan fungera. Vilket verkar vara fallet. Han är codependent.
Citera
2020-12-02, 17:37
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Så jävla sjukt. Men vad händer nu, är hon helt fri eller kommer en utredning?

Misstankar kvarstår om än försvagade så förundersökning pågår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in