Citat:
Ursprungligen postat av
daawg
Dejtat en tjej i ca 2-3 månader och tänkte köpa en julklapp. Vi tar det i ganska lugnt tempo och har således inte träffats jättemycket(ca en gång/vecka) även om vi hörs av nästan varje dag.
Funderar på att köpa en t-shirt till henne med hennes favoritartist inom musikstilen hon gillar. Dessa går inte få tag i vanlig butik utan måste beställas via nätet.
Ser det mest som en rolig och ovanlig julklapp som blir hyffsat personlig. Är detta en dålig eller bra idé?
Målet är att ge något personligt men samtidigt inte för seriöst. Lite feedback hade uppskattats!
Hon fyller även år strax efter jul och tänkte då bjuda ut henne på en fin middag istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
daawg
Tack för feedback! Passar på att fråga nu när jag ändå är igång.
Kan man ge en julklapp till en dejt utan man har kommit överens om att "byta klappar". Då jag aldrig varit i en sitts av att ge just någon man dejtar en julklapp så vet jag inte om det finns några oskrivna regler. Ger förövrigt julklappen för jag vill och inte för jag vill ha just något tillbaka.
Tycker din present låter väldigt bra. Jag själv gillar också att snappa upp vad tjejen säger eller gillar och skapa något utifrån det. Jag har personligen aldrig gillat tanken att man säger precis vad man vill ha och låter den andre köpa det. Enligt mig blir det något opersonligt på så vis.
Kör på din idé och lägg upp själva givandet lite avslappnat. Ge henne presenten lite innan jul och säg att det är en liten grej bara som du tror att hon kommer gilla.
Gällande det sista du skriver om - ja, det kan ju bli något jobbigt för den andra att hamna i den situationen kanske, men säg att du verkligen inte förväntar dig något av henne utan att du vill ge henne detta för att du tycker det är kul.