2020-11-30, 23:54
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Vad ska jag ge till mina föräldrar i julklapp i år? De har sagt att de inte vill ha något stort i år, något för runt 200 spänn. Så vad kan man köpa då?

Själv ger jag vin, ostbricka (gör egen) eller inom kök som dyrare olivolja, bättre salt, peppar om jag inte kommer på något. Något år fick de presentkort på en restaurang. Om de inte önskat sig något.

https://butik.pobdelikatess.se/sv/

Vad kan man ge en pojk på två år. Han är mogen för sin ålder och har en storebror på fyra som han tar efter. Går inte att komma med något som är typiskt för tvååringar Han gillar monster truck, bamse, allt inom traktorer och tasspatrullen. När jag kollar monster truck är många från 7+ alternativt för dyrt. Max 200kr. Såg nu din profilbild
Senast redigerad av CyberIngmar 2020-12-01 kl. 00:11.
Citera
2020-12-01, 16:47
Medlem
kan någon hjälpa mig med rim till mina systersöner?
Dom är 2 och 3år, Köpt ett gnugg tatuerings kit och en Simba mugg.
Citera
2020-12-01, 20:17
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daawg
Dejtat en tjej i ca 2-3 månader och tänkte köpa en julklapp. Vi tar det i ganska lugnt tempo och har således inte träffats jättemycket(ca en gång/vecka) även om vi hörs av nästan varje dag.
Funderar på att köpa en t-shirt till henne med hennes favoritartist inom musikstilen hon gillar. Dessa går inte få tag i vanlig butik utan måste beställas via nätet.
Ser det mest som en rolig och ovanlig julklapp som blir hyffsat personlig. Är detta en dålig eller bra idé?
Målet är att ge något personligt men samtidigt inte för seriöst. Lite feedback hade uppskattats!

Hon fyller även år strax efter jul och tänkte då bjuda ut henne på en fin middag istället.

Citat:
Ursprungligen postat av daawg
Tack för feedback! Passar på att fråga nu när jag ändå är igång.
Kan man ge en julklapp till en dejt utan man har kommit överens om att "byta klappar". Då jag aldrig varit i en sitts av att ge just någon man dejtar en julklapp så vet jag inte om det finns några oskrivna regler. Ger förövrigt julklappen för jag vill och inte för jag vill ha just något tillbaka.

Tycker din present låter väldigt bra. Jag själv gillar också att snappa upp vad tjejen säger eller gillar och skapa något utifrån det. Jag har personligen aldrig gillat tanken att man säger precis vad man vill ha och låter den andre köpa det. Enligt mig blir det något opersonligt på så vis.

Kör på din idé och lägg upp själva givandet lite avslappnat. Ge henne presenten lite innan jul och säg att det är en liten grej bara som du tror att hon kommer gilla.

Gällande det sista du skriver om - ja, det kan ju bli något jobbigt för den andra att hamna i den situationen kanske, men säg att du verkligen inte förväntar dig något av henne utan att du vill ge henne detta för att du tycker det är kul.
Citera
2020-12-02, 15:27
Medlem
Sinraths avatar
Söker förslag till Julklappsleken, runt 100kr max. Alla är 30+ till 70.
Gärna andra grejer än alkohol och godis.
Citera
2020-12-05, 00:04
Moderator
VitKallas avatar
Relationsakuten --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2020-12-05, 00:06
Moderator
VitKallas avatar
Sammanfogat trådar. /VitKalla
Citera
2020-12-05, 05:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Söker förslag till Julklappsleken, runt 100kr max. Alla är 30+ till 70.
Gärna andra grejer än alkohol och godis.

En fin mugg, den kommer i alla fall alltid till användning. Gärna från någon etablerad designer och porslinsfabrik.
Citera
2020-12-07, 10:41
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En fin mugg, den kommer i alla fall alltid till användning. Gärna från någon etablerad designer och porslinsfabrik.

Har du något exempel? När du nämner "någon etablerad designer och porslinsfabrik" känns det mer som att priset sticker iväg över 200kr eller pratar vi om valfri inte-turist-butik som inte är en jättekedja som IKEA?
Citera
2020-12-07, 10:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Har du något exempel? När du nämner "någon etablerad designer och porslinsfabrik" känns det mer som att priset sticker iväg över 200kr eller pratar vi om valfri inte-turist-butik som inte är en jättekedja som IKEA?

Brukar finnas husgerådsbutiker i varje stad. Som Cervera - fast den är dyr. Du får se vad som finns i din stad. När jag kollade nu så visade det sig dock att du har rätt - priserna har krupit över 100 kr.

Men här är en fin för 99 kr. Du kanske kan handla resten av julklapparna där också, när du ändå ska betala portot? Eller flera för kommande behov?

https://www.tekungen.se/william-morr...BoClbgQAvD_BwE
Citera
2020-12-07, 10:57
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Brukar finnas husgerådsbutiker i varje stad. Som Cervera - fast den är dyr. Du får se vad som finns i din stad. När jag kollade nu så visade det sig dock att du har rätt - priserna har krupit över 100 kr.

Men här är en fin för 99 kr. Du kanske kan handla resten av julklapparna där också, när du ändå ska betala portot? Eller flera för kommande behov?

https://www.tekungen.se/william-morr...BoClbgQAvD_BwE

Jag tror jag fattar din poäng, tack för förslaget. Får se om det kan finnas en mugg alla gillar.
Citera
2020-12-07, 11:09
Medlem
lakritcs avatar
Accessoarer slår aldrig fel. En fin halsduk. Ett par handskar. En mössa. Och så vidare.
Citera
2020-12-13, 02:03
Medlem
Behöver lite tips vad man kan köpa till sin far i julklapp.

Senaste året har jag köpt lite köksredskap eftersom han är kock så som förkläde i skinn, knivsätt etc. Tänkte att det kanske bli för tjatigt att fortsätta i samma spår?

En sak som jag avskyr med jul är att köpa presenter eftersom det är så sjukt svårt, har ingen fantasi för 5 öre! Så alla tips är så välkomnade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in