Citat:
Ursprungligen postat av
B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det går inte stänga ned Sverige, men folk borde kan sluta trängas i kollektivtrafiken och i butiker.
Jag har jobbat hemma sedan i mars. Köper det mesta på nätet med hemleverans. Har fungerat bra.
Något som garanterat sprider smittan lär ju vara skolorna, men här vill man inte stänga ned. Jag tror skolorna är en enorm motor i smittspridningen till skillnaden från vad FHM tror.
Det är ju bara att titta på hur alla andra smittsamma sjukdomar sprids. Allt från vattkoppor, influensa, förkylningar, vinterkräksjuka, springmask och hårlöss.
Vi såg ju också så tydligt hur smittan närmast upphörde i somras, för att gradvis öka någon månad efter skolstart för att nu troligen nå sin kulmen innan jul. Därefter 3 veckors julledighet, vilket jag personligen kommer gör att nivåerna går ned igen under början av nästa år. Sedan hoppas jag verkligen att man klarar av att hålla bra tempo i vaccineringen, så vi slipper en allvarlig tredje våg igen under perioden mars/april.
I Sverige har man verkligen prioriterat att hålla samhället öppet på bekostnad av människoliv. Man har prioriterat pengar framför liv. Här var verkligen inte Sverige någon humanistisk stormakt.