Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Var opponerar jag mig mot det som är positivt? Eller menar du att jag opponerar mig mot att FHM hela tiden är för sent ute med sina beslut? Jag kritiserar en strategi som hela tiden är senkommen och förvärrar situationen. Jag kritiserar att man kommer med motstridiga beslut som gör folk förvirrade. Jag hatar inte Sverige heller.
Ta det här med överdödligheten tex jag är inte insatt men det låter inte otroligt att kanske ett par tusen av dom som dött i C-19 hade dött ändå under året med tanke på att dom flesta har varit väldigt gamla och sjuka.
Du och dina gelikar avfärdar detta med näbbar och klor och skriver att det är lögner och det vrids och vänds på tidsramar och annat för att bevisa att så är det inte.
En balanserad åsikt i frågan borde vara att självklart är det så att många har förlorat bara några veckor/månader av sitt liv och det är tragiskt såklart men betydligt bättre än att unga friska har dött.
Därav borde inte överdödligheten bli alls lika stor som antalet avlidna med konstaterad C-19.
Eller att Sveriges strategi ALLTID är sämst. påpekar man att en massa länder som kört med lockdown, munskydd och andra strängare restriktioner har sämre siffror ja då måste ni direkt påpeka att Taiwan eller något annat land har skött detta fantastiskt.
Återigen en balanserad åsikt är väl att vi är inte bäst och definitivt inte sämst, vi är någonstans mitt i mellan och vi har gjort en del bra och en del mindre bra.