2020-12-02, 12:23
Medlem
Sett dagens

2020-12-02, 13:23
Medlem
Jag hoppas de blir äkta kärlek mellan Patrik och Pontus så det inte blir så att Pontus har hunnit få känslor för nån annan av Patriks killar som åkt hem och berättar det i slutet 😏 det skulle ju lätt kallas för drama..

Men jag ger inte upp tanken på två gårdar i ett drama (Tyvärr kulturstrateg) och då hamnar vi i kärlek åt alla igen. Två alternativ! Nummer ett: Linns ena Kille tar en av Erik B brudar istället!
Alternativ två: Erik och Linn blir tillsammans. Det vore kul att se Erik blomma ut och få självförtroende. Jag ser inte nån kärlek än mellan bönderna och deras brevskrivare i kärlek åt alla. De velar. Särskilt Linn. Det talar för alternativ två.
Senast redigerad av Bluemind 2020-12-02 kl. 13:48.
2020-12-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Fina Einar, svårt att förstå att han blev bortvald även om även den andre givetvis också är fin.

De andra verkar dock ha svårare att bestämma sig . Vill verkligen Julia ha Erik? Och Mats och Pontus. Givet vem de väljer - Johanna och Lisa (annars blir jag förvånad och det är roligt att bli). Men detta är så tydligt att man kan ha känslor för fler än en!

Lisa har ett härligt självförtroende. Det tror jag Pontus gillar. Emmy (som Pontus och många andra säger inte har något påklistrat men lösögonfransarna då?!) är nog för needy. Men kanske gillar han en undergiven tjej. Om inte annat som älskarinna eftersom många män vill ha två - hoppas jag har fel!
Jag tror Patrik och Einar var för lika i sättet. Ganska framåt. Jag tror Patrik söker och attraheras av en lugnare och försiktigare kille.
Senast redigerad av Bluemind 2020-12-02 kl. 17:16.
2020-12-02, 17:56
Medlem
OK, uppdaterade gissningar angående utlovad dramatik?

Jag tycker det vore konstigt om dramatiken skulle involvera deltagare från KÅA. Webserien har inte alls samma spridning. De kända ansiktena är de i TV-serien. Men om dramat ska röra mer än en gård? Eller är det separata draman på mer än en gård?

Tex:
Drama 1: Patrik blir utan brevskrivare då Pontus avslöjar att han och Niclas är ett par?
Drama 2: Erik blir utan brevskrivare då han väljer Julia, och Julia är kvar ett par dagar men sedan åker hem?

Gissa på!
2020-12-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda

Jag tycker det vore konstigt om dramatiken skulle involvera deltagare från KÅA. Webserien har inte alls samma spridning. De kända ansiktena är de i TV-serien. Men om dramat ska röra mer än en gård? Eller är det separata draman på mer än en gård?

Tex:
Drama 1: Patrik blir utan brevskrivare då Pontus avslöjar att han och Niclas är ett par?
Drama 2: Erik blir utan brevskrivare då han väljer Julia, och Julia är kvar ett par dagar men sedan åker hem?

Gissa på!

Kommenterar själv ovanstående: inte är någondera något man ”tappar hakan” inför?

Nä en haktappare är väl snarare om dalabonden Pontus plötsligt skulle välja smålandsbonden Patrik. Eller om Malin och Emma blir ihop. Eller om Einar och plastmorfar blir ett par?
2020-12-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda

Tex:

Gissa på!

Erik blir utan tror jag.
Pontus verkar förtjust i Patrik så nä inga konstigheter där.
Men jag är ingen siare.
2020-12-02, 18:32
Medlem
Citat från Lindas blogg (om det omtalade dramat på två gårdar) som det länkats till tidigare:
"Redan i första avsnittet kommer ni att kunna av på vilka gårdar som dramatik uppstår, man får den känslan tidigt, och det av flera skäl."

Alltså, nu måste jag sätta mig och granska detta första avsnitt ordentligt - vad är det för ledtrådar jag har missat!!!
2020-12-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViolinaX
Citat från Lindas blogg (om det omtalade dramat på två gårdar) som det länkats till tidigare:
"Redan i första avsnittet kommer ni att kunna av på vilka gårdar som dramatik uppstår, man får den känslan tidigt, och det av flera skäl."

Alltså, nu måste jag sätta mig och granska detta första avsnitt ordentligt - vad är det för ledtrådar jag har missat!!!

OJ!!!!!
2020-12-02, 19:12
Bannlyst
Hade jag vart Bisexuell så hade jag absolut valt Einar. Vilken sköning.
2020-12-02, 19:27
Medlem
Citat:

Har tittat på första avsnittet nu, när de läser brev och sen åker till Sundbyholm slott.
Såg ingenting som kan antyda nån dramatik 😯 såg du??
2020-12-02, 19:28
Medlem
maddo135s avatar
Citat:

Återkom gärna med analys haha!
2020-12-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Har tittat på första avsnittet nu, när de läser brev och sen åker till Sundbyholm slott.
Såg ingenting som kan antyda nån dramatik 😯 såg du??
Kollade också igenom och neej, inte jag heller. Erik fick mycket post? Pontus var väldigt nervös? Nä, vet inte vad man väntas känna av i det avsnittet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in