Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Det är högst anmärkningsvärt att den bäste IT-forensikern PW umgåtts med den misstänkte SD och att chefen TM för Tekniska roteln också var vän med SD. TM driver aktivt ett AB på fritiden där PW ingår i styrelsen. Dessa duktiga kriminalinspektörer har så många järn i elden att man undrar hur de hinner med sina ordinarie yrken.
Jag lade till lite efter du kommenterade mitt inlägg:
Mobilen ansluter till hemnätverket kl 20.49, 02.49, 03.51, 05.39, 05.44 och 05.49. De fetmarkerade tiderna sticker ut för hade han varit hemma i huset eller på tomten borde mobilen hängt kvar i hemmets nätverk och hade han varit hemma när mordet skedde borde mobilen registrerats kl 23.49 (enligt de sessioner man ser kl 20.49, kl 2.49 och kl 5.49).
Filen SD höll på med innan han lämnade kontoret verkar vara en Mall för utlåtande. Var det den han skulle använt vid trappinspektionen hos JG?
Att han skulle tappa nätverket den här tiden är anmärkningsvärt om det inte sker historiskt med samma förutsättningar tidigare hemmakvällar alltså.
Hade han bredband via kabel i "väggen" eller ett modem/router med simkort i?
Som jag varit inne på tidigare så finns bärbara trådlösa modem/routrar man kan peta i ett kontant-simkort också.
Om någon vill så hänvisa gärna till förhör med SD angående pdf 00:00:00 tack.
Jag håller vidare på med ett underlag för att undersöka inloggningen 05:23 i One mejl grundligt.
Kan bara konstatera att det PM som bekräftar att de hittat länken i datorn är från 2019-09-24 och i ett sista PM 2019-12-19, alltså ett år och sju månader efter så bekräftar man att man inte kommer längre pga att One inte sparar iphistoriken längre än EN MÅNAD. De låg alltså 16-18 månader sent här beroende på när förfrågan skickades till One.
Fattar att det var ett hästarbete att gå igenom all denna digital dynga dessa människor lämnat efter sig under 5-6 år. Men man gör väl en plan att hugga på de aktiviteter som är i loggarna det aktuella dygnet först?
Sen kan man sitta och skriva referat på inspelade samtal från 1700-talet efteråt...