2020-12-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Med det sagt kommer SD inte komma över 20% utan draghjälp från media, tyvärr. Precis som man gjorde förra vintern. Inte på kort sikt åtminstone. Kvinnor lyssnar uppenbarligen slaviskt på MSM.

Jag tror kanalen Riks är en bra start, men det kommer inte nå den breda massan.

Det behövs fler tydliga, kända kvinnor som går ut som SD-kvinnor. Ja, det kommer att ske - men frågan är när. Om 1 år? 5 år?..
2020-12-02, 10:29
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Om det här blir valresultatet har vi en ny januari-regering, dock utan L som stödtrupp, men de behövs inte. Finns inte möjlighet till något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
S+M vore mysigt i jämförelse.

Tyvärr ser det ut så.
Dock ser jag en ny regering utan MP som vinst även om det blir S+M.

Tror inte man ska lägga för stor vikt i denna undersökning från SCB.
Vi är fortfarande mitt i pandemin, frågor som brott och straff, invandring, integration har inte vart på tapeten på ett tag. Fortfarande drygt 2år kvar. Tror mycket kan hända.
2020-12-02, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower

Jag känner inte en enda kvinna som röstar på SD

Då skulle jag vilja påstå att du har en inskränkt bekantskapskrets.
2020-12-02, 10:30
Bannlyst
Citat:
Med det sagt kommer SD inte komma över 20% utan draghjälp från media, tyvärr. Precis som man gjorde förra vintern. Inte på kort sikt åtminstone. Kvinnor lyssnar uppenbarligen slaviskt på MSM.

Jag tror kanalen Riks är en bra start, men det kommer inte nå den breda massan.
Jag menar att scb har fel.

SD kommer få 20-21 procent i nästa val. Det är jag helt säker på. SD genomgår samma underskattning som man gjorde innan.

Det räcker med att tänka logiskt för att fatta att SD dels kommer öka i nästa val på grund av allt som händer. Sen är frågan hur stor ökningen blir. Det kanske inte blir någon 4-5 procent ökning, men åtminstone 2,5-3 procent. Det är jag säker på.

Att S skulle hamna på 29,4 i nästa val är också ologiskt. S blöder till V och SD. Som bäst får de 26-27.

M kommer ta 1,5 från L och hamnar på 21,3. Kanske lite från S, KD och C. I bästa fall får de drygt 22,5 procent. Men de kommer blöda minst 1,5 procent till SD. Så de parkerar på 21 procent.
2020-12-02, 10:31
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Fast inte ens när media hjälper till har väl kvinnorna gått över till SD? Förra hösten/vintern var det väl främst grupper man redan är starka i som ökade i ytterligare. Kvinnorna stod kvar och stampade även när SD var störst med 25%.

Jo kvinnorna gick över till SD när de blev största parti och de blev de med hjälp av media. De hade SD alltid i tv rutan och pratade väl om dem osv.
2020-12-02, 10:37
Bannlyst
Kollar man undersökningen säger 1,8 procent av de som flyr S att de inte vet till vilka de ska gå till. Blödningen till V, M och C är redan presenterad. Dessa 1,8 ”vet ej” är med stor sannolikhet sdare som inte vågar säga att de är sdare.
2020-12-02, 10:40
Medlem
S är som vanligt överskattade med ett par procentenheter hos SCB och SD underskattade med ungefär lika mycket. Inget nytt.

Det mest intressanta i SCB:s mätning är att 3,0 är den sämsta noteringen någonsin för L hos SCB. Nu hoppas vi på fler mätningar från Sifo, Novus m.fl där L sjunker ännu lägre så att partiet helt imploderar.
2020-12-02, 10:55
Medlem
Citat:
Fast inte ens när media hjälper till har väl kvinnorna gått över till SD? Förra hösten/vintern var det väl främst grupper man redan är starka i som ökade i ytterligare. Kvinnorna stod kvar och stampade även när SD var störst med 25%.

Tyvärr visar de flesta länders röster samma sak. Det är omöjligt att få fler än en bråkdel av kvinnorna att rösta på ett parti som vill ha liten invandring, lag och ordning. Kvinnor är till överväldigande majoritet sk ''progressiva'', speciellt i Sverige. Bland yngre svenska kvinnor ser det rent av nattsvart ut, i stort sett alla yngre svenska kvinnor jag hört diskutera politik är typiska naiva utopister som vill ha fri invandring och avskyr vita män.

Så tyvärr är väl SDs tak just nu runt 20 %, om man ser till att den enda grupp väljare som röstar på SD i stor skala är svenska män, och det är inte en demografiskt växande grupp. Vänsterblocket har fördelen att de enda grupper av folk som växer i landet alla röstar på vänsterpartierna, vilket ständigt automatiskt leder till nya väljare. SD kan bara omvandla svenska män till att rösta SD, men större delen av de svenska männen röstar redan höger så det finns inte mycket väljare att hämta där.

Tror inte det är möjligt för SD att få fler kvinnliga röster, vi har sett att flera års havererad invandring och ökad brottslighet inte på något sätt leder kvinnor att bli mindre vänster, snarare verkar svenska kvinnor bli allt mer vänster ju mer Sverige havererar som land. Svenska kvinnor tycker fortfarande synd om våldtäktsmän och mördare, snarare än att de vill straffa och utvisa dem.
2020-12-02, 11:07
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Tyvärr visar de flesta länders röster samma sak. Det är omöjligt att få fler än en bråkdel av kvinnorna att rösta på ett parti som vill ha liten invandring, lag och ordning. Kvinnor är till överväldigande majoritet sk ''progressiva'', speciellt i Sverige. Bland yngre svenska kvinnor ser det rent av nattsvart ut, i stort sett alla yngre svenska kvinnor jag hört diskutera politik är typiska naiva utopister som vill ha fri invandring och avskyr vita män.

Så tyvärr är väl SDs tak just nu runt 20 %, om man ser till att den enda grupp väljare som röstar på SD i stor skala är svenska män, och det är inte en demografiskt växande grupp. Vänsterblocket har fördelen att de enda grupper av folk som växer i landet alla röstar på vänsterpartierna, vilket ständigt automatiskt leder till nya väljare. SD kan bara omvandla svenska män till att rösta SD, men större delen av de svenska männen röstar redan höger så det finns inte mycket väljare att hämta där.

Tror inte det är möjligt för SD att få fler kvinnliga röster, vi har sett att flera års havererad invandring och ökad brottslighet inte på något sätt leder kvinnor att bli mindre vänster, snarare verkar svenska kvinnor bli allt mer vänster ju mer Sverige havererar som land. Svenska kvinnor tycker fortfarande synd om våldtäktsmän och mördare, snarare än att de vill straffa och utvisa dem.

Rätt analys, tyvärr.

Sättet hoppet på att USA får Trump som president i 4 år till och att de rensas bland träsket och att Hollywood slutar göra woke-filmer.

All vår kultur i dagsläget härstammar från Hollywood och Netflix, typ. Även internet är svårt då Big Tech trycker ner konservativa röster i algoritmerna.

Sätter hoppet till amerikanarna som är betydligt mer konservativa i grunden. Deras kvinnor är betydligt mer höger. Därför vi ser mest motstånd mot detta i USA och därför Trump är så hatad.
2020-12-02, 11:11
Medlem
Citat:
Rätt analys, tyvärr.

Sättet hoppet på att USA får Trump som president i 4 år till och att de rensas bland träsket och att Hollywood slutar göra woke-filmer.

All vår kultur i dagsläget härstammar från Hollywood och Netflix, typ. Även internet är svårt då Big Tech trycker ner konservativa röster i algoritmerna.

Sätter hoppet till amerikanarna som är betydligt mer konservativa i grunden. Deras kvinnor är betydligt mer höger. Därför vi ser mest motstånd mot detta i USA och därför Trump är så hatad.
Precis, svenska kvinnor har helt marinerats att tro att den enda hotet mot kvinnors rättigheter kommer från högern, medan Islam och dess galna fanatiker till följare enbart är berikande för kvinnor. Att muslimer har värderingar från stenåldern är helt enkelt inte relevant i den analysen.
2020-12-02, 11:18
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus

Jag tror nog ändå att det blir ett visst inflöde av kvinnor till SD. Många har tröttnat på buset och att tryggheten på gator och torg minskar för kvinnor. De kan knappt gå ut med hunden på kvällarna. Sedan finns det stora grupper av etablerade invandrare som heller inte gillar inströmningen av ständigt nya grupper - nu som det verkar stora grupper från Afrika. Afrikanerna syns nu i tydligt i stadsbilden i Stockholm. De här etablerade invandrarna som tänker rösta SD tror jag heller inte fångas upp i opinionsundersökningarna.
2020-12-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag tror nog ändå att det blir ett visst inflöde av kvinnor till SD. Många har tröttnat på buset och att tryggheten på gator och torg minskar för kvinnor. De kan knappt gå ut med hunden på kvällarna. Sedan finns det stora grupper av etablerade invandrare som heller inte gillar inströmningen av ständigt nya grupper - nu som det verkar stora grupper från Afrika. Afrikanerna syns nu i tydligt i stadsbilden i Stockholm. De här etablerade invandrarna som tänker rösta SD tror jag heller inte fångas upp i opinionsundersökningarna.

Återigen! Även om kvinnor är trötta på otryggheten så kommer dom inte rösta på SD, bara glöm det.

Det som gäller nu är att samarbeta med M och KD för att ha minsta lilla chans att få igenom lite av sin politik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in