2020-08-26, 00:23
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Människovärdet skulle jag kalla det.

Förstår hur du resonerar, men när det gäller rösträtt så så ser jag det i första hand som en rättighet att vara delaktig i att vara med och besluta om hur vårt samhälle ska utvecklas och skötas.
Människovärdet kopplar jag i första hand till individen.
Citera
2020-08-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Förstår hur du resonerar, men när det gäller rösträtt så så ser jag det i första hand som en rättighet att vara delaktig i att vara med och besluta om hur vårt samhälle ska utvecklas och skötas.
Människovärdet kopplar jag i första hand till individen.

Jag anser att människovärde handlar bl.a om det, dvs att ha lika mycket rätt som andra att t.ex vara delaktig i beslut om hur samhället ska skötas. När man fråntar människor rättigheter som andra har, så menar jag att man fråntar man dem deras människovärde.
Citera
2020-08-26, 00:32
Medlem
Citat:
Jag skulle snarare påstå motsatsen, dvs att män (som enväldigt har styrt och fortfarande styr) har förstört hela vår värld. Miljöförstöring, krig, orättvisor, ojämlikhet, felfördelning av jordens resurser, ett ekonomiskt system som kollapsar, våld, sexuellt våld, kriminalitet, droger, djurplågeri osv.

Det har helt enkelt inte fungerat när vita män (en minoritet på jorden) har styrt över majoriteten. Dels tenderar de, som liten grupp att bli verklighetfrånvända, dels tenderar de att bli egoistiska och maktgalna.

Det bästa vore om kvinnor tog över planeten så fort som möjligt.
Jag stödjer kvinnlig rösträtt. Jag vill ha det sagt.

Men vilken president har släppt flest bomber genom USAs historia? Barack Obama. En icke-vit man. Det var han som skapade krigen i Syrien och Libyen som dödade mer än 500 000 människor. Det var han som beväpnade de islamistiska rebellerna mot Assad och banade väg för IS framväxt. Det var han som drev miljoner människor på flykt och skapade flyktingströmmarna till Europa.

Med Donald Trump har världen lugnat ner sig och det är inte en slump. Trump stoppade omedelbart leveranser av vapen till Syrien och plötsligt tog kriget i Syrien slut. IS besegrades och försvann. Trump har skapat fred i världen.

Barack Obama, er hjälte, var den mest farliga och mest skadliga presidenten för världen genom historien. Hur känns det?
Citera
2020-08-26, 00:59
Moderator
Meijis avatar
Två trådar om samma ämne sammanfogade.

En diskussion av Barack Obamas resp. Donald Trumps eventuella förtjänster eller brist därpå är inte inom topic. USA:s krigföring t.ex. i Vietnam är inte heller inom topic.

/Moderator
Citera
2020-08-26, 12:35
Medlem
Citat:
Jag tror tyvärr att kvinnors respekt för män går åt samma håll, dvs mot NOLL. Kvinnor börjar tacka nej till mäns sällskap eftersom män inte tillför så mycket kul i livet. Uppkäftiga, porrskadade, galna, lättfotade, rasistiska, bortskämda, lata, otrogna, sexköpare, våldtäktsmän, kvinnomisshandlare, pedofiler, egotrippade, översexuella, perversa, usla fäder, usla sexpartners, usla försörjare och abortmotståndare dessutom.

Du verkar var en munter person att ha att göra med - framför du de där åsikterna även till din pappa?
Citera
2020-08-26, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag börjar bli av åsikten att kvinnor inte ska ha rösträtt längre. De har egenhändigt förstört en hel kontinent (Europa) och håller just nu på att rasera världens bästa land USA med att rösta igenom två kompletta dårar - Creepy Joe Biden och kommunisten Kamala Harris.

Det här fungerar inte längre. Kvinnor ska inte syssla med politik. De fattar inte vad de håller på med. Ge upp tanken på att västerländska kvinnor någonsin kommer ge sitt stöd till ordentliga politiker som t.ex. Jimmie Åkesson och Donald Trump. Det kommer aldrig hända. Ett litet fåtal kvinnor röstar på dessa politiker, och de är nästan alltid minst 50-60 år gamla.

Jag skulle inte skriva detta inlägg om jag inte vore genuint bekymrad för min egen och kommande generationer svenskars framtid. Kvinnor kommer alltid rösta vänster - på öppna gränser, mer massinvandring, lägre straff, och så vidare. De fattar inte vad de håller på med, och jag börjar bli genuint orolig.

Jag tycker inte att kvinnor ska syssla med politik.

Alls.

Sanningen i ett nötskal.
Citera
2020-08-26, 15:30
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag tror tyvärr att kvinnors respekt för män går åt samma håll, dvs mot NOLL. Kvinnor börjar tacka nej till mäns sällskap eftersom män inte tillför så mycket kul i livet. Uppkäftiga, porrskadade, galna, lättfotade, rasistiska, bortskämda, lata, otrogna, sexköpare, våldtäktsmän, kvinnomisshandlare, pedofiler, egotrippade, översexuella, perversa, usla fäder, usla sexpartners, usla försörjare och abortmotståndare dessutom. (min fetstil)

Det här inlägget illustrerar att kvinnor (som grupp) agerar och röstar för att flytta mammans behov att försörjning från individuella män till kollektivet av manliga skattebetalare. Detta kallas ”kvinnlig frigörelse”.

Genom kvinnlig rösträtt skapas ett system där staten till stora delar ersätter de äkta männen. STATEN är en mycket bättre försörjare än en enskild man - anser de flesta kvinnor.

Det leder i sin tur till att alltför många kvinnor infantiliseras och ansvarslöst propagerar för "allt åt alla", öppna gränser, islam m.m.
Citera
2020-09-09, 17:24
Medlem
deadsets avatar
De flesta svenska kvinnor är abortförespråkare. Ni som är insatta i detta vet hur sinnessjukt detta faktiskt är. Jag vet inte om de lär sig i skolan att bli abortförespråkare, eller om det är grupptryck, eller något annat. Jag vet inte vad det beror på.

Alla vi som bevittnat en abort eller bilder på aborterade foster vet hur sinnessjukt detta faktiskt är. Aborter är MORDOFÖDDA BARN.

Det sker uppemot 30.000-40.000 aborter om året i Sverige. VARJE ÅR. I SVERIGE.

Det är extremt många aborter.

VARFÖR är det enbart MÄN som reagerar över dessa hårresande siffror?
Senast redigerad av deadset 2020-09-09 kl. 17:27.
Citera
2020-12-02, 13:05
Medlem
outback4s avatar
Ta ifrån kvinnor rösträtten! Svenska kvinnor är obotligt pk-sjuka, finns inget som kan ändra deras självdestruktiva inställning som i förlängningen leder raka vägen till spisen i bästa fall, eller mer troligt - våldtäkter och ond bråd död.
Finns inget som kommer ändra på den utopiska dårskapen merparten av svenska kvinnfolk lider av, kvittar hur många våldtäkter, mord, skjutningar, upplopp, no- go zoner, granatexplosioner, kidnappningar, överfall och bränder som sker av invällare från icke skidåkande nationer så kommer merparten av kvinnfolk rösta för att ta hit ännu mer ( främst män) ohyra, som de hjärnlösa kvinnospånen tror vi ska få nytta av.
Ja, mest är det begravningsbyrån som får mer jobb!
Citera
2021-01-20, 08:44
Medlem
OnkelDoffes avatar
Kvinnors rösträtt

Nu har kvinnorna haft rösträtt i hundra år. Är det inte dags att låta detta vara deras provperiod och hädanefter begränsa deras rösträtt.
Detta eftersom de inte röstar med hjärnan utan med känslorna. De tillvaratar inte nationens och folkets intressen.
Det har alltså visat sig vara en samhällsfarlig åtgärd på sikt att låta kvinnor ha full rösträtt.
Det avser inte att ta bort deras rösträtt utan bara begränsa det till vissa områden.
Vad är era åsikter om detta?
Citera
2021-01-20, 09:06
Medlem
Demokratin bör avskaffas i sin helhet, inte begränsas efter kön, etnicitet eller liknande. Det ska handla om intellekt och intelligens. Rätt individ på rätt plats, har du aldrig hört det förut? Vad får dig att tro att städarens röst är lika mycket värd i någonting komplicerat som någon högutbildad och intelligent? Idioti, liksom dina värdelösa könsvärderingar.
Citera
2021-01-20, 09:06
Medlem
Knifs avatar
Jag håller med. Under 1800- talet fanns en liten klick kvinnor som ville ha rösträtt i allmänna val som bara män hade då. Viktigt att komma ihåg är att majoriteten av kvinnor under den tiden inte ville ha rösträtt och brydde sig inte alls om den frågan. Kvinnor på den tiden hade stort förtroende för sina män att skapa den tryggheten som de kunde i de allra flesta avseenden åstadkomma för sina kvinnor. Politik omfattades mycket av tumult, stridigheter och upprördhet, något som kvinnorna inte var intresserade av. Kvinnornas värsta fiende var andra kvinnor, inte män vilket fortfarande råder idag. The Suffragettes ville åtala män mot “womankind” vilket de flesta kvinnor var emot eftersom att de inte höll med om den osunda bilden av män som 1800-talets feminister porträtterade. Kvinnor kunde på den tiden åstadkomma mer utifrån rådgivning till män än att själva kommendera och befalla. Kvinnors rösträtt kommer inte att tillföra mer fred och harmoni i hemmet men att istället tillföra oenighet och splittring tyckte man då.

Rösträtt för kvinnor har lett till precis som du säger att de röstar med sina känslor istället för rimlighet och reson som män gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in