2020-12-02, 00:32
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Verkligen, och då särskilt om någon man inte anser vara psykiskt ok som lever med ens galna morsa man inte hört av sedan kubakrisen. Det är något som inte stämmer här.

Hade en engagerad syster hittat en verkligt misshandlad bror på detta sätt, så hade det väl ändå inte funnits så mycket detaljer i media. Nog för att man kan vara chockad och att läget är extremt, men en burk med makrill, tjocktv osv? Han viskade mitt namn...

Något är fel, vi får ensidig information från någon som enligt egen utsago haft samma inställning till detta i 20 år.

Så sant.

Synd att vi inte har samma saftiga skadestånd i Sverige för när media förtalar m.m som i te.x USA. Tänk hur fattiga kvällsblaskorna hade varit!
Citera
2020-12-02, 00:36
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det där låter mindre troligt. Var kommer de uppgifterna ifrån? Någon som dikterar villkoren i ett hem lider oftast av en störning och då kluster B störning(ar), och det gör ju också att risken att han skulle ta sitt liv minskar. Det är snarare modern som hade tagit sitt liv på grund av honom i ett sådant scenario.

Det är också ganska sällan två "diktatorer" trivs ihop i ett förhållande och klarar av att vara tillsammans. Och modern är definitivt "diktatorisk" av sig, dvs. lider förmodligen av en mix av två, eller samtliga, av följande personlighetsstörningar: antisocial, narcissistisk och paranoid personlighetsstörning.
Med paranoid personlighetsstörning som initialt given med tanke på uppgifter om hennes tankar som har framkommit i media. Dock kan det tillhöra det narcissistiska spelet och är således inget som behöver ha med äkta paranoia att göra.
Återigen, detta är ett troligt scenario enligt uppgifter som har framkommit, men behöver för den saken inte vara sanningen/verkligheten.
Jag tror att där från början fanns en familjehierarki, med barnen i botten, följt av modern, och högst upp fadern. Naturligtvis kom modern att ”ta över” familjen, efter att fadern gått bort.
Citera
2020-12-02, 00:36
Medlem
Alla kvinnor på Flashback borde skicka julkort till mannen. 👌
Citera
2020-12-02, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Exakt, jag får också dåliga vibbar av släktingens vittnesmål. Känns mer som nån typ av vendetta mot modern.

Det är så mycket detaljer också, att han viskade hennes namn och låg där på en filt utan tänder med pölar av var... nej, något är skumt med denna släktings återberättande av saker och ting.

Han låg ju inne på operation, är det inte viktigare då att finnas där och sitta i fiket än att sitta i telefon med Expressen och säga ”jag försökte minsann för 20 år sen”
Citera
Medlem
mothafokas avatar
Finns det namn och bilder på Mamman, sonen ?
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är alltså två systrar som bott hemma tills de kunde flytta hemifrån - då var brodern ca 18 år kanske? Sen är det två systrar som låtit bli att larma myndigheter i 20 års tid. De kunde ha försökt passa på när modern lämnade hemmet för nån shoppingtur t ex. Istället för att vänta tills ett sjukhusbesök efter 20 år. Påpassligt att ena systern kände till att mamman var på sjukhus. Med tanke på all passivitet under 20 års tid systrarna visat sin bror.

Jag hoppas att det blir ordentligt utrett.
Och att det går att bygga upp ett liv åt den här stackars ensamma mannen som svikits så jävla grovt av alla i sin familj.

Vi vet inte när systrarna flyttade hemifrån?
Men han har enligt uppgift varit isolerad i 28 år.
Då var systrarna ca. 16 och 17 år och brodern 13 år.
De kan mycket väl ha flyttat ut då.
Kanske genom sociala, eller annan hjälp?

Ska bli spännande att få veta om det sociala varit kontaktad i detta fall?
Verkar som systern sökt hjälp från mer än släkten, enligt info som kommit ut?
Citera
2020-12-02, 00:38
Medlem
Har någon nämnt ”Elvis”? när vi var yngre(mitten av 90 tal kanske) så brukade hon gå runt med en snubbe som hade ”Elvis frilla” så vi brukade kalla honom Elvis, har ett minne av att han var i övre tonåren eller ung vuxen, vem var han? är det han som är 41- åringen? det var länge sedan jag såg honom, kvinnan såg jag för ett par veckor sedan i willys..
Citera
2020-12-02, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothafoka
Finns det namn och bilder på Mamman, sonen ?

Joi* Cla*r*nc* Karlsson - BO
M*it Elis*bet K*rlsson - MGM

* = e
* = a
Citera
2020-12-02, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
Har någon nämnt ”Elvis”? när vi var yngre(mitten av 90 tal kanske) så brukade hon gå runt med en snubbe som hade ”Elvis frilla” så vi brukade kalla honom Elvis, har ett minne av att han var i övre tonåren eller ung vuxen, vem var han? är det han som är 41- åringen? det var länge sedan jag såg honom, kvinnan såg jag för ett par veckor sedan i willys..
Låter ju som att det bör vara sonen. Har dock inte hört något om Elvisfrilla innan.
Citera
2020-12-02, 00:41
Avslutad
Jag reagerade på att mamman döpte honom till samma namn som sin storebror , och sa till honom att "han" hade kommit tillbaka! Riktigt sjukt , man måste ju få vara sin egen person! Hoppas han får den hjälp han behöver och att modern straffas
Citera
2020-12-02, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jaså? Fadern hängde sig? Visste jag ej. Men ja, i så fall kan det mycket väl även vara PTSD inblandat, åtminstone i de tidiga åren.

Om fadern hängde sig, och det medan han var i ett förhållande med modern, så är förmodligen modern förklaringen till det också. Han "jagades" nog in i döden kan jag tänka, i så fall. Att han inte såg någon annan utväg.

Jävligt tragiskt.

Vid tiden för sin död 1992, var fadern Johnny Ferenc bosatt på Vendelsö Skolväg, hos en 27-årig kvinna vid namn Kenny El*sabet Åkerblom, så jag gissar att han inte var i ett förhållande längre med Ma*t vid den tidpunkten.
Citera
2020-12-02, 00:42
Medlem
Finns en blurrad bild på Aftonbladet på sonen i 7e klass, någon som har denna oblurrad eller eventuellt nyare bilder på honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in