2020-12-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Min gissning är att modern lider av antisocial-, narcissistisk- och paranoid personlighetsstörning. Mer eller mindre mitt i prick baserat på den information som till dags dato framkommit.

Sonen lider gissningsvis av något i autismspektrat.

Tänker samma om moderna.

Dock tror jag sonen lider av något mer. Kanske är som så att han hittade sin far hängandes och har svår PTSD uppe på något.
Citera
2020-12-01, 23:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kan du inte isåfall visa var han säger att han varit inlåst? Skrik lagom..

Här kommer det:

Citat:
Efter att sjukhuset larmat polisen kom en patrull till platsen och hörde sonen:

– I samtal med mannen framkom det att han mot sin vilja varit inspärrad under ”en längre tid”. Misstankarna riktades mot mannens mor. Vi ska genomföra fördjupade förhör med mannen och kvinnan. Mannen vårdas fortsatt på sjukhus, skadorna ska ej vara livshotande. Under dagen kommer vi att genomföra en brottsplatsundersökning i lägenheten och flera förhör, säger Ola Österling på Stockholmspolisen.

https://www.dn.se/sthlm/kvinna-anhallen-holl-sonen-instangd/

Källa: Polisen

Så om jag förstår det rätt så anser somliga att både han och systern ljuger om att han varit instängd? Att en ljuger - okej. Men att båda? Varför ska båda ljuga?
Citera
2020-12-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wohala
Yes, ser ju nästan normal ut här!
Blev nästan lite besviken, för bilden gör verkligen inte håret rättvisa.
För dom som inte sett henne i verkligheten så brukar håret vara upptuperat i form av, ja, hur förklarar man.
Upp-och-nervänt paraply?
Citera
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Detta med energidrycken - har du källa? 😊
Svårt att hänga med i allt!

Jag har själv sett henne köpa energidryck senast för max en månad sen, svårt att tro att det var till henne själv men visst kan det likväl varit åt nån 13 åring utanför affären.

Källan du frågar efter kan nog vara svår att få bekräftad med tanke på att det är hörsägen. Du får även själv göra ett val om du tror på att jag själv har sett henne handla energidricka. För mig låter det inte helt orimligt att han ska ha varit torsk på datorspel och energidryck med tanke på hans hälsa och isolering.
Citera
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Är man hemma i ett par år ska man ha hemundervisning. Ystad, Bjärred... många äckliga fall där föräldrar bestämt sig för att styra bort barnen från skolan. I Bjärred slutade det med att föräldrarna mördade barnen.

Jo, klart att det ska funka så. Men om hon höll honom hemma i sjuan, en massa klydd under två år, när sedan nian passerat tror jag inte kommunen kommer springande och tvingar en 16-17-åring gå klart nian. De släpper det bara, om de inte lyckats under de två åren innan.
Citera
2020-12-01, 23:49
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbster
Vad heter gruppen?

Helt jävla sinnesförvirrat att detta har fått pågå.. man blir mörkrädd..

Haninge aktuella händelser
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
För cirka 40 år sedan så var detta jag skrev om i föregående inlägg väldigt väl "förankrat" bland befolkningen. Det var STOR "synd och skam" om man fick ett "skadat barn".

Inte bland svenskar. Inte 1980 och inte 1880 heller. Du vet inte vad du pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ja, 40 år, betyder 1980. 1992 torde det vara om grabben var tolv när han "försvann från myndigheternas radar"..

Kan säga att på den tiden var inte folkövervakningen "helt hundra", och folk kunde så att säga försvinna från "sossarnas radar", nästan totalt.

Det är nuförtiden folkräkningen sannerligen inte är "100".
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Dessa namn som en vänlig själ bemödade sig mig att återberätta har jag redan läst sedan tidigare.

MEN efter det är många som påstår att det är svenska namn blev jag osäker om jag missat något.
För mig är efternamnet svensk, absolut. Men inte förnamnen.

Varför bemödar du dig ens att svara om du inte har något trevligt att säga?

Kan inte du och alla andra som tvivlar bara acceptera att mamman var helsvensk?? Det står på ett flertal ställen i denna tråd.
Citera
2020-12-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trulls51
Berätta mer har ni länk ??

https://www.nzherald.co.nz/nz/flying-above-a-life-with-the-chickens/CPZLT62WZKI6STH6ZR6EDH44GQ/
Finns lite att läsa här och där, hur mycket som faktiskt är sant vet jag inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vakthundsbolaget
Ja vidrigt.
Kan inte så allvarliga infektioner också ge feber? Har en släkting som har ett litet svartaktigt sår han ständigt besöker läkare för. Det lilla såret är extremt smärtsamt.
Den här mannen var sårig från knä till fotled och det varade och var svart. Detta måste ha pågått under lång tid men jag har inte medicinsk kompetens.

Hmm. Med all respekt, men det har inte hans syster heller, möjligen veterinärmedicinsk lekmannakompetens, och tills vi fått veta om det behövdes amputation eller inte kan man nog lugna sig. Kan absolut ha varit nekros, kan också ha varit han själv som kliat sig tvångsmässigt och levrat blod i dunkelt ljus kompat med noll hygien kan säkert se nog så hemskt ut.

Just sayin'.

För övrigt självklart att ett infekterat sår kan ge feber. Jag hoppas förresten att inte syrran har smittat sin bror med Covid-19, hans immunförsvar är säkert inte på topp.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Tänker samma om moderna.

Dock tror jag sonen lider av något mer. Kanske är som så att han hittade sin far hängandes och har svår PTSD uppe på något.

Jaså? Fadern hängde sig? Visste jag ej. Men ja, i så fall kan det mycket väl även vara PTSD inblandat, åtminstone i de tidiga åren.

Om fadern hängde sig, och det medan han var i ett förhållande med modern, så är förmodligen modern förklaringen till det också. Han "jagades" nog in i döden kan jag tänka, i så fall. Att han inte såg någon annan utväg.

Jävligt tragiskt.
Citera
2020-12-01, 23:51
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Finns det opixlade klassfotot på sonen någonstans?

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/2e4501f0-0898-4fcb-9522-5600344f9426?fit=crop&h=236&q=50&w=213&d5ea15ff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in