Citat:
Det är ingen som säger att vi ska ha lockdown på obestämd tid, det har jag aldrig förespråkat. Jag har sagt lockdown 4-6 veckor. Man börjar direkt med att testa samhällskritisk personal, de friska släpps ut omedelbart. Sen arbetar man sig neråt i hierarkin och släpper ut folk efterhand. Sist ut är pensionärerna, långtidssjukrivna och riskgrupper. Saken är biff! Det här är ett IQ-test, inget annat. Ja det blir jobbigt för alla snöflingor. som inte får ta sin öl ute med polarna Alternativet är massvaccinering, med tvång. Det är också jobbigt och en del kommer att stryka med, tyvärr. Det är pest eller kolera om vi vill bli av med skiten, take your pick.
Nu har vi infrastrukturen på plats, det enda vi behöver göra är ett val.
Gränsen ska också stängas, varenda jävla chaffis (av nödvändiga varor) ska testas, sjuk = karantän, då tar någon annan över. Snabbtester är bra här.
Nu har vi infrastrukturen på plats, det enda vi behöver göra är ett val.
Gränsen ska också stängas, varenda jävla chaffis (av nödvändiga varor) ska testas, sjuk = karantän, då tar någon annan över. Snabbtester är bra här.
Inget av det du föreslår kommer hända. Min gissning: vi vaccinerar med start i jan/feb riskgrupper och framförallt personer över 70.
Smittan ebbar sakta ut i vår och vi fortsätter med vaccin. I sommar har smittan nästan försvunnit och 70+ har fått vaccin.
Runt semestern lever vi som vanligt. Till hösten kommer smittan tillbaka men tack vare imunitet pga vaccin och genomliden infektion så är sjukhusinläggningar och dödsfall är inte värre än dom vanliga flunsorna. Dom sista restriktionerna försvinner runt semestern kanske tidigare.
Eftersom alla andra här inne gissar hej vilt så gör jag det också men observera att jag TROR till skillnad mot många som tvärsäkert VET att det ska gå åt helvete.
Den som lever får se.