2020-12-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Tack. De är då antagligen inkluderade när offrets syster talar om "släkten" som vägrade inse det problematiska i att sonen inte gått i skolan och att man inte fick komma in i lägenheten.

Så kan det vara, om det nu verkligen låg till på det viset, att all hjälp och intervention motverkades från släktens sida. Däremot ligger det säkert en sanning i att ingen fick komma in, åtminstone de senaste 10-15 åren i alla fall. Jag köper absolut inte snacket om stängt i 28 år, syrrorna hann bo kvar och flytta ut innan det här började spåra ur rejält. Under den tiden, innan misären, så kan det mycket väl ha tagits emot besök från släktingar och vänner, firats jular och påsk med mera på Sleipnervägen.
Citera
2020-12-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Behöver inte vara systern som ändrat sin historia. Kanske var den ivriga och uppspelta journalisten som missuppfattade detaljerna från början, i sin iver att få ut sitt livs scoop. Till exempel när kvällstidningen som var tvåa på bollen också ville få ut texten så fort som möjligt.

Kanske, eller så blir det lätt fel när man vill sprida sin historia och pratar med all media man kommer åt, så fort som möjligt.
Katching!
Citera
2020-12-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Kvinnan skall vara något av ett ”original” i Haninge, så det är väl knappast helt otänkbart att hon har blivit föremål för mången ”smygfotografering” i en tid då nästan alla bär kameror.

Nej förvisso, kändes bara märkligt.
Oavsett så ser kvinnan på bilden ut att vara tagen från Gökboet.
Citera
2020-12-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Varför har någon tagit en random bild på henne med snap och sparat för att nu i efterhand lägga till texten?

Känns skumt eftersom hon inte varit ute sedan detta uppdagades.

Det är hon! Hon var dock smalare förr...
Citera
2020-12-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Visst har det med s.k. tattare att göra men det förmildrar inte omständigheterna detta är helt enkelt fruktansvärt! att mamman dessutom utnyttjat sonen sexuellt minst två gånger i veckan under många år gör inte saken bättre livstidsstraff är milt i detta fall!
Har mamman utnyttjat sonen sexuellt? Har inte läst hela tråden.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Två svarta tänder? Har missat att han sagt att han varit inlåst?

Pölar med var låter som en överdrift, antagligen därför hon inte nämnde det vid senare tillfällen..

Först låg han iaf ihopkrupne på en filt på golvet som var hans säng, sen flög han upp ur en fåtölj.

Känns som kritiskt tänkande har fått ge vika för känslomässig övertygelse i det här fallet, tvivlar på att det är till gagn för mannens framtid.

Det var en intervju i en eller flera tidningar igår med polisens talesman (eller likande) igår kväll, där man sa att man pratat med mannen på sjukhuset och att han sagt att mamman låst in honom.

Jag tror jag såg/hörde 2 intervjuer om det. Ska se om jag hittar det. Jag hoppas jag inte drömt det.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-12-01 kl. 23:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Känns mer och mer som det här är extremt uppblåst av media.
Läser man intervjuer så har grannar pratat med mamman och frågat hur det var med pojken. Vän till släktingen har sett dem vara ute och gå tillsammans, någon granne har pratat med honom när han var ensam i den lokala matbutiken.

Han har uppenbarligen inte varit varken instängd eller inlåst av mamman på Josef Fritzl manér som media försöker få det till.

Två psykiskt sjuka människor som lever tillsammans och uppenbarligen inte kan ta hand om vare sig själva eller varandra och lever i någon slags misär.

Vad som är intressant är hur han lyckats undgå skolplikten, troligen genom mammans manipulativa lögner och där finns det brister i rutinerna som behöver kollas på.

Håller helt med. Hon verkar till och med ha varit en rätt bra morsa som gått och handlat energidricka åt sin son och sagt i affären att det enda hennes som gör är spelar dataspel och dricker energidricka, vilket är exakt vad varje incel gör ändå.
Vad ska hon straffas för? För att hon inte tog sin 40-åring i handen och drog med honom till tandläkaren? Han fick bo hos henne och hon köpte grejer till honom. Hon är 70 för guds skull, det är snarare HAN som borde tagit hand om HENNE.
Ang skolan så var han väl obegåvad hemmasittare, det kanske var helt på hans initiativ. Speciellt om han hamnade i en svacka när fadern dog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boroj
Hur kunde systern låta detta fortgå så länge? Någon form av kontakt måste hon ju haft med familjen/brodern då hon ändå tog sig dit tillslut och hjälpte honom?

Misstänker att han levt under okej förhållanden en längre tid, och sen har moderns hälsa försämrats och hon har inte längre klarat av att ta hand om honom. Han har väl blivit så handlingsförlamad efter åren av isolering att han bara gett upp när hon inte längre fanns där för honom. Hon kan ju också ha brutit ned honom psykiskt för att göra honom helt beroende av henne, men om deras relation var så dysfunktionell så tycker man att systern borde ha märkt något tidigare.

Tror inte att något varit "okej" i den där familjen någonsin.
Det har nog varit en trasig och dysfunktionell från början till slut. Också när den kriminelle ungraren levde.
Citera
2020-12-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wohala
Det är hon! Hon var dock smalare förr...

Sjukt läskig dam.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattugglat02
https://imgur.com/gallery/3bEECIN

Här har vi fanskapet
Hennes frisyr kommer inte riktigt tillrätta där. Den är faktiskt ännu mer spektakulär IRL.
Citera
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Så kan det vara, om det nu verkligen låg till på det viset, att all hjälp och intervention motverkades från släktens sida. Däremot ligger det säkert en sanning i att ingen fick komma in, åtminstone de senaste 10-15 åren i alla fall. Jag köper absolut inte snacket om stängt i 28 år, syrrorna hann bo kvar och flytta ut innan det här började spåra ur rejält. Under den tiden, innan misären, så kan det mycket väl ha tagits emot besök från släktingar och vänner, firats jular och påsk med mera på Sleipnervägen.
Kanske, men här är någon som säger att M*its pappa berättat att man inte fick komma in:
Mannen bor även i närheten av bostaden som mamman och sonen bott i. Han berättar att han ofta träffade modern och beskriver henne som väldigt social.

– Jag brukade fråga hur det var med sonen. Hon svarade alltid att han bara ville vara inne och att han gillade att hålla på med datorn.

Han säger att hon inte utmärkte sig på något sätt mer än hennes spretiga hår och att hon gav en bild av att vara ”helt normal”.

– Men hon hade ju den här stora hemligheten som hon gick och bar på. Hennes far bodde i närheten och han berättade för mig att man aldrig fick komma in i lägenheten. Det var ju konstigt så klart, men de hade väl accepterat det.
Citera
2020-12-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete
Modern kom in till sjukhuset på lördagen enligt grannen, väldigt sällsynt med planerade läkarbesök under helger.
Jag tänker som du, att det borde varit ambulans eller att någon kört henne.
Hur kan då de som hjälpt henne till sjukhuset helt missat misären och sonen?
Alltså känns nästan ambulans uteslutet. Om hon nu inte tagit sig ner och väntat på ambulansen vid entrédörren. Vilket känns långsökt.

Att välja att besöka akuten under en helg är planerat. Modern har i sådana fall planerat att ta sig till akuten men ändå valt att lämna ytterdörren öppen...

Hej Johan, det här hade jag missat. Nu i lördags alltså? Var hör/läser man grannens utsaga om detta, jag måste vara blind...
Senast redigerad av Zache 2020-12-01 kl. 23:32. Anledning: Otydligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in