Jag gör två flugor på smällen här:
Citat:
Ursprungligen postat av
dobbystolemysocks
Har svårt att tro att systern försöker sätta dit sin mor på något sätt, eller att hon ljuger om det hon vet.
Som jag nämnde tidigare i tråden lärde jag känna henne för 15 år sen, hon har aldrig framstått som lögnaktig eller manipulativ. Hon är däremot väldigt passionerad och engagerad. Misstänker att hon gav upp försöken och tryckte bort det under flera år när hon som ung inte fick gehör, och la sin energi på sammanhang där hon kände att hon faktiskt kunde göra skillnad.
Nej, inte lögnaktig, men mitt i allt passionerat engagemang är det nog lätt hänt att det slinker ur en överdrift eller tre. Det gör nog inget när man är yrkesengagerad i det hon valt att syssla med, i den svängen dräller det av lätt hysteriska, "självförverkligande" individer och läser man hennes egna presentationer på nätet förstår man nog att hon lätt kan falla i fällan att ta i för mycket. Kvällspressen, däremot, är inte nådig och hjälper gärna till med rätt frågor och en och annan bra formulering. Du måste väl för övrigt hålla med om att systern inte är direkt diplomatisk med vad hon beskyller sin mor för?
Citat:
Ursprungligen postat av
pudrig
Är det till och med systern själv som kontaktat pressen? Polisen var det ju läkarna som ringde, systern fick inte följa med till sjukhuset men har figurerat i media hela dagen vad det verkar.
För att inte ha haft kontakt med familjen på 28 år så verkar hon tycka själv att hon har en väldig insyn...
Hon har träffat sin bror i 5 minuter. Det är helt omöjligt för henne att kunna redogöra för vad som har hänt.
Jag tror absolut att hon själv kan ha kontaktat pressen. Även fast hon är mycket lätt att spåra upp och att nå, så kan man i sådana här tragiska fall, med hänsyn till sin stackars bror eller sinnessvaga mor be murvlarna respektera familjens privatliv och därefter dra åt skogen. Det har hon ju inte direkt... gjort. Jag tror hon är alldeles för obevandrad i medieträsket och kommer gå ur detta med en mycket skadad självkänsla. Det är ju obegripligt vad hon är mest upprörd över, modern eller myndigheterna. Har hon sedan ljugit om myndighetskontakterna av bara farten, hjälper hon ju knappast sin bror och den lilla släkt hon har kvar i telefonboken lär vara ännu mindre intresserade av kontakt med henne i framtiden.