2020-12-01, 22:04
Medlem
caponenoreagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete
https://www.expressen.se/nyheter/slaktingen-hittade-instangde-mannen-det-luktade-ruttet/

Kvinnan på bilden är klädd som en zigenare. Allt annat än en typisk klädstil för en svensk kvinna i 70 åå.

Du verkar ju förbise faktumet att hon var psykiskt sjuk och att hon utmärkte sig med generellt sett lustig klädstil.
Citera
2020-12-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Jag hoppas också att någon vet mer om detta. Att fadern avled i cancer, är en uppgift jag fick genom en tredjehandskälla.

Nyfiken fråga bara. Om du är tredjehandskälla så torde det finnas en förstahandskälla, eller?
Citera
2020-12-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag kan ha fel, men jag tror inte hon är helt hundra mentalt. Hon skulle lika gärna kunnat gå runt i ett duschdraperi. Hade varit kul att se din bedömning på vilket folkslag hon var då.

Lyssnar just nu på intervjun med Systern. Blivit övertygad att mamman var svenska.
Citera
2020-12-01, 22:06
Medlem
exploitations avatar
Det undras över skolplikten och hur det inte kunde märkas att han inte kom till skolan men sen är det ju det där med värnplikten också. Borde ingen ha sökt upp honom då?

Det där med att han skulle vara handikappad tror jag man ska lugna sig med att ta för givet. Hörde att SvT gått ut och sagt att han inte skulle haft några diagnoser (då han fortfarande fanns i systemet) men jag har inte dubbelkollat. Att vara 12 år i en dysfunktionell familjesituation (löjligt milt uttryckt) med en manipulerande och paranoid mamma som vanvårdar en är nog fullt tillräckligt för att bryta sönder en människa. Folk stannar hos förövare hela tiden, speciellt om förövaren är en familjemedlem eller partner. Med "rätt" psykisk misshandel spelar fysisk styrka eller ingen roll.

Tänderna och såren tyder väl på skörbjugg? Helt undernärd. Ni som tänker münchausen by proxy; en stor del av den diagnosen handlar ju om uppmärksamhetssökande? Att få söka vård och därmed bli bekräftad. Den här tanten verkar snarare vara gravt paranoid och sadistisk.
Citera
2020-12-01, 22:06
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Lyssnar just nu på intervjun med Systern. Blivit övertygad att mamman var svenska.

Toppen. Annars hade du ju kunnat läsa tråden, så hade du fått den informationen tidigare.
Citera
2020-12-01, 22:07
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incellofan
Systern som försökt få någon att lyssna i 20 år kan inte ha försökt stenhårt.

Nä precis. Nu försöker hon rädda sitt eget skinn. Måste vara en sister from hell

Om det varit min bror, så hade polisen garanterat fått veta vad som pågick.

I och med att hon är en stora syster så bör hon vara över 42år. Är hon också mentalt skadad som inte tagit tag i detta förrän nu????
Citera
2020-12-01, 22:08
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tre10ettan
Det har påståtts tidigare i tråden att pappan ska ha dött i cancer. Jag har fått uppgifter som enligt min bedömning är mycket trovärdiga, att pappan ska ha hängt sig i lägenheten och att sonen ska ha hittat honom.

Någon duktig av er grävare kanske kan fram något som styrker detta
Om detta är sant så blir det ju bara mer tragiskt, speciellt om det är pojken som har hittat sin egen far hängd.
Citera
2020-12-01, 22:08
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/slaktingen-hittade-instangde-mannen-det-luktade-ruttet/

Kvinnan på bilden är klädd som en zigenare. Allt annat än en typisk klädstil för en svensk kvinna i 70 åå.
Hur fan ser du det? Du ser det som helt uteslutet att en svensk kvinna skulle kunna ha en svart klänning med blommor på?
Citera
2020-12-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbystolemysocks
Har svårt att tro att systern försöker sätta dit sin mor på något sätt, eller att hon ljuger om det hon vet.
Som jag nämnde tidigare i tråden lärde jag känna henne för 15 år sen, hon har aldrig framstått som lögnaktig eller manipulativ. Hon är däremot väldigt passionerad och engagerad. Misstänker att hon gav upp försöken och tryckte bort det under flera år när hon som ung inte fick gehör, och la sin energi på sammanhang där hon kände att hon faktiskt kunde göra skillnad.

Du beskriver henne som en "väldigt passionerad och engagerad" människa. Samtidigt skriver du att hon "gav upp försöken". Det går inte ihop. Hur svårt kan det egentligen vara att få någon - om inte vänner och släkt - så samhälle, vård, social, att reagera? Lite idoga telefonsamtal hade räckt, tror jag i ärlighetens namn. Visst kan det vara svårt att få tag på en rimlig myndighetsperson ibland, men om man ligger på lite så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Toppen. Annars hade du ju kunnat läsa tråden, så hade du fått den informationen tidigare.

Läste tråden igår kväll där man hade kommit ut med ett par svenska namn. Såg sedan idag bilden på mamman och tänkte att det var inte en typisk svensk outfit, varför jag då ville försäkra mig om att namnen som man kom ut med igår var korrekta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Ja du. Jag är fortsatt skeptisk till systern. Hon har, förutom en god vilja att hjälpa sin bror ur misären, även en agenda att klämma dit sin mor. Och jag är rädd att hon både en och flera gånger har skarvat rätt rejält på den fronten. Det kommer att slå tillbaka på henne, om hon har ljugit alltså.

Än så länge verkar hennes taktik fungera alldeles utmärkt, men domstolar, nämnder och 22-åriga praktikanter på Expressen har helt olika intressen i det här fallet.

Är det till och med systern själv som kontaktat pressen? Polisen var det ju läkarna som ringde, systern fick inte följa med till sjukhuset men har figurerat i media hela dagen vad det verkar.

För att inte ha haft kontakt med familjen på 28 år så verkar hon tycka själv att hon har en väldig insyn...

Hon har träffat sin bror i 5 minuter. Det är helt omöjligt för henne att kunna redogöra för vad som har hänt.
Citera
2020-12-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Det kom undringar i tråden hur mamman hade haft råd att köpa sin lägenhet, då hon är pensionär, och sonen troligtvis sjukpensionär, och de hade ingen förmögenhet

Troligtvis har lägenheterna varit hyresrätter tidigare som sedan övergått i bostadsrätter, varför man kunnat köpa dessa till rabatterat pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in