Dagens avslut,
TURBO L SP500 (23-7x hävstång)
Köp: 24 september 2020, kl. 16:18
Sälj: 1 december 2020, kl. 16:28
Vinst: +245.73%
Målet var sälj vid bruten ATH för S&P500, detta och lite till slog in när S&P går upp och stöter på motstånd uppåt i form av två övre trendlinjer.
Köp sker efter raset i september månad då S&P skapar en sk bullish pennant (två trendlinjer som närmar sig varandra nedåt) och kortare trendlinjer börjar brytas samtidigt som EMA10 och 21 börjar ändra riktning mm på 5 och 15 min och samtidigt som priset börjar nå support på dagliga sett på hela Corona-perioden.
Hävstången minskas desto längre bort från grundpris kursen rör sig, men det gör också att kostnaden går ned något och att det inte är som att leva med en kniv i magen vid varje börsrörelse, dvs det är inte bara negativt. Vid sälj är hävstången fortfarande runt 7x vilket är ganska mycket när det svänger.
Skärmklipp, köp och sälj:
https://i.imgur.com/nxIDBV9.png
S&P på 1h, det är något långt avstånd mellan köp och sälj så... lite otydligt.
Notera att det krävs lite arbete för att få till den där typen av positioner och dessutom klara av att hålla i den, det duger inte med att skriva om Trumps frisyr och Pippi Långstrump på Flashback riktigt.
-
BULL GULD x18
Köp: Igår
Sälj: kl. 11:3x
Vinst: +36.85%
Köp sker när dubbelbotten skapas samtidigt som det går att urskönja en sk bullish divergence. Sälj sker när kursen kommer väldigt nära övre motstånd samtidigt som RSI på 5, 15, 30 och 60 min börjar stå något högt (över 78).
-
BEAR DAX x20
Köp: kl. 08:1x
Sälj: 09:2x
Vinst: +0.89%
Råkar titta på fel data då jag får för mig att göra något smart och mer raffinerat så jag missar den 'gap fill' som sker, positionen når som högst ca +7.13%. Missar därför också ett fint läge att börja gå in med långa positioner. Riktigt dåligt gjort trots vinst.
-
BULL DAX x20
Köp: kl. 09:2x
Sälj: 13:3x
Vinst: +3.27%
Säljer BEAR och går lång, inga konstigheter.
-
BEAR GULD x18
Köp 1: kl. 12:0x
Köp 2: 12:0x
KÖp 3: 12:0x
Köp 4: 12:0x
Köp 5: 12:0x
Köp 6: 12:0x
Köp 7: 12:1x
Köp 8: 12:1x
Köp 9: 12:1x
Sälj: 12:3x
Vinst: -1.37%
Precis vid köp sker århundradets tjurrally och priset går upp +0.61% på kort tid medan RSI på 30 min går över 85 och 5 min går över 90. Köper på de nivåer där övre motstånd bör finnas, men guldet bryter igenom allt. Får in ett par köp på toppen men det hjälper inte riktigt.
Vid sälj kommer den pullback jag eftersökte men väldigt, väldigt... mycket högre upp. Tar förlust vid pullback och på fib. 0.5 (dvs runt 50% av uppgången) vilket ger en väldigt liten förlust om -1.37%. Detta var inte ett särskilt vettigt köp då det var för spekulativt och gick helt mot trenden på micronivån (= för hög risk).
-
Ethereum XBT
Köp: kl. 13:3x
Sälj: 13:3x
Vinst: +1.23%
Noterar högre lägsta efter snabbt fall, testar också en indikator jag kodat som ger hyffsad win-rate på 1 min för ETH och just då ger signal. Går in kortsiktigt, tar snabb vinst då varje minut går +/-2% vid tillfället så risken betraktas vara något för exotisk.
-
BULL DAX x20
Köp 1: kl. 13:5x
Köp 2: 15:2x
Köp 3: 15:3x
Sälj: 15:5x
Vinst: +2.03%
Har hyffsade positioner, men DAX befinner sig i en sk 'trading range' där priset går upp och ned. För egen del betyder det runt -1% till +3%. för positionen Säljer av och väntar på att DAX ska gå ned sig något för att kunna köpa billigare. Vollan blir något spretig efter S&P öppnar och går upp till ATH-nivåer.
-
BULL DAX x20
Köp 1: kl. 15:5x
Köp 2: 16:0x
Köp 3: 16:1x
Köp 4: 16:4x
Köp 5: 17:2x
Köp 6: 17:3x
Köp 7: 17:3x
Köp 8: 17:5x
Köp 9: 17:5x
Sälj: 18:2x
Vinst: +0.53%
DAX ned något som jag väntade på, tar först en position och fyller sedan på när pris når support. Inväntar på ett snabbt dyk nedåt, men detta dröjer.
Det verkar som om Putin lånat ut alla björnar i Ryssland till tyskarna och detta sätter effektivt käppar i hjulet så fort tjurarna vill dra priset norrut.
Köper på den support som finns, men tysken är vansinnigt trög. När positionsstorleken går upp till 9x blir det också lite dyrt att följa med på ev. kommande björnrally så jag väljer att ta en något mindre vinst. Om positionsstorleken var något mindre hade jag dock suttit kvar då S&P ser ut att ha bekräftat ett brott av en tjurflagga. Dock endast på 5 min.
-
BULL SP500 x20
Köp: kl. 17:0x
Sälj: 18:1x
Vinst: +0.89%
Priset ned men bryter trendlinje på 5 min och börjar konsolidera på ATH-nivå samtidigt som en reset skett för RSI:n på 5 min, 30 min etc. Det är väldigt bullish att priset håller sig kvar och konsoliderar så högt. Tar en mindre position.
Tar sig inte riktigt trots bruten tjurflagga, säljer av.
-
Det ser ut som om det var en bra dag, men det var det inte. Det var en ganska dålig dag då en del uppenbara lägen missades och de flesta köp inte var särskilt raffinerade förutom köpet i S&P. Trots en mager vinst så var exekveringen betydligt bättre än för de andra köpen.
Något trist att jag blir "av" (säljer) en av mina långa (tidsmässigt) positioner, men hävstången är något hög och därav avgifterna något höga för att sitta med i flera månader till. För de riktigt långa positionerna är det något vettigare med en något lägre hävstång så att avgifterna dag till dag inte blir så höga.