Citat:
Ursprungligen postat av
Temujin56
Exakt samma läge för mig. Gjorde en liten vinst på korta, men han inte gå long.
Bra arbetslöshetssiffror från tyskland
Fint så. Problemet tysken har nu är att en lägre högsta har skapats som måste brytas:
https://i.imgur.com/FVK41Mj.png
@ 30 min, linjegraf
Ser mest ut som långdragen konsolidering som gäller fram till 15-15:30.
Samma övre nivå och gap från Corona-dippen som är target (lila övre box). Ett annat problem är vem som kliver in på de här nivåerna, tysken står kring Corona-högsta. Samtidigt kan man undra vem som går permabjörn när varenda dipp köps upp nästan lika snabbt; inte så kul att sitta med björnposition då.
-
Såld position,
BULL GULD x18
Köp: Igår
Sälj: kl. 11:3x
Vinst: +36.85%
Köp sker efter dubbelbotten på 30 min samtidigt som det går att urskönja en sk bullish divergence. Sälj sker när kursen kommer väldigt nära det övre motståndet som priset bröt igenom för att skapa nuvarande nivå samtidigt som RSI på 5, 15, 30 och 60 min börjar stå något högt (över 78).
Detta betyder inte att jag är bearish på guld. Trenden är fortsatt fin, men om det skulle vända vore ett övre motstånd som priset brutit ned från helt rätt tillfälle.
Något att leta efter om man söker att gå lång gul är en pullback på 15 och 30 min för att testa support kring 1780-1787 (ticker XAUUSD). Något enklare är att utföra fler köp då, om tjurarna är tillräckligt griniga, det inte alls att det blir en 100% test utan istället någon mellanting.
Edit: Kul att guld går rätt upp i himlen precis efter sälj.