2020-12-01, 19:08
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisoprolol
Ett barn som växer upp med förälder med störd verklighetsuppfattning och som hjärntvättar och manipulerar barnet vet ju inte att det är vad som sker. Den verklighet han levt i är den hon skapat åt honom. Det är ju först när han kan jämföra den med någon annans verklighet som han kan förstå att något är fel. Och har hon hållit honom från sociala kontakter har han ju inte kunnat jämföra. Det är fullt möjligt att han kunnat gå fritt och ÄNDÅ ha varit hennes fånge.
Precis. Ur AB:

Försökte du göra något mer på senare år för att få honom därifrån?
– Han har enligt henne inte velat ha kontakt med oss i släkten. Vad hon har sagt till honom vet bara gudarna. Han har inte varit inlåst fysiskt utan kunnat gå när han ville. De jag har haft kontakt med har sagt att det därför inte finns något brottsligt i detta. Men jag vet att han har blivit nedbruten.
Hur kan du vara så säker på det?
– Det är ganska uppenbart om du skulle se honom och träffa honom. Ingen människa skulle av egen vilja sätta foten i den lägenheten han levt i
Citera
2020-12-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Öppen dörr. Norrmalmstorgsdramat. En kidnappning i 28 år. En syster (?) som inte blev trodd. Eller kusin snarare? Så många nobbade henne. Varför måste det finnas fler som intygar något allvarligt? OM det blir blånekande så kan man ju misstänka något. Bara kolla fönstren. Skitiga. De kunde gått dit och tittat på misären utifrån...
Frågetecknet efter "systern" kan du ta bort. Det är verifierat från ett aktuellt-inslag. Och hon säger själv att hon under många år påtalat sin oro. Som vanligt är det en väldig massa folk som exakt vet hur man borde agerat - med facit i hand. Det kryllar av sådana trådar.
Citera
2020-12-01, 19:11
Medlem
ylnos avatar
Har vi hört något från grannarna, deras vittnesmål? Vad vet vi än så länge?
Väntar med spänning på FUP.
/ylno
Citera
2020-12-01, 19:12
Medlem
Usch ja. Så här kan det bli i ett samhälle där alla sköter sitt och skiter i andra.
Citera
2020-12-01, 19:13
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylno
/ylno
Gå in på valfri kvälls- eller dagstidnings hemsida så finner du intervjuer med grannar.
Citera
Medlem
https://www.svtplay.se/video/27795939/rapport/rapport-1-dec-17-00-1?start=auto
Ungefär fem minuter in startar inslaget.
Äldsta systern blir intervjuad. Visar sig att jag känner/kände henne sen 15 år tillbaka. Kände inte igen när hon var namngiven med sitt fulla förnamn och tidigare efternamn, utan först när hennes smeknamn kom fram. Har alltid trott att hon inte har familj, så kan absolut tänka mig att hon inte haft kontakt med mamman. Kan också tänka mig att hon säkert bråkat med mamman, hon är inte den som skräder orden direkt.
Kom också ihåg att hon sagt att hon aldrig ville ha barn. Det är lätt att förstå om man sett hur förlusten av ett barn har påverkat sin mamma.
Citera
Medlem
RaddarenIRovens avatar
Var arbetade modern?
Citera
2020-12-01, 19:14
Medlem
Citat:
/ylno
Det är möjligt att hon inte ens blir åtalad, vem vet? Då läggs utredningen ner och därmed läggs fupen till handlingarna.
Citera
2020-12-01, 19:14
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Ja nu fattar jag hur ni menar, sorry är litte trög i bland...

Kanske jag som skrev lite otydligt också... men faktum kvarstår... helt sjukt att samhället bara betalar ut på detta vis
Citera
2020-12-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Vet ej! Vi får se.
Om morsan låst överlåset har han ju inte kunnat komma ut. Stackars grabb! Tror tiden har stannat där. Modern ville ha kvar en bebis hon kunde ha kontroll över.

Ser att det sitter ett sk. Sjutillhållarlås på dörren. Det låser man utifrån (och inifrån). Så hon har väl låst in honom.
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
/ylno

En granne var med på rapport kl 18 idag och sa att han bara såg tanten och att hon verkade ensam
Citera
Medlem
nimbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Frågetecknet efter "systern" kan du ta bort. Det är verifierat från ett aktuellt-inslag. Och hon säger själv att hon under många år påtalat sin oro. Som vanligt är det en väldig massa folk som exakt vet hur man borde agerat - med facit i hand. Det kryllar av sådana trådar.
Det finns två systrar födda 76 och 78
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in