2020-12-01, 18:24
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Varför skulle det inte vara möjligt att plocka ut ersättning/bidrag/sjukpension och dylikt för en person som är död (dvs har dött men inte dödförklarats)? I aktuella fallet hade det väl knappt gjort skillnad om 41-åringen var död eller inte för att få ut hans eventuella ersättning?

Sen vet jag inte hur utstuderat mamman har genomfört det hela. Då lägenheten sägs vara total kaos så verkar det vara en stor dos psykisk ohälsa inblandad.

Hon har dock kunnat häktas så helt borta kan hon inte vara. Någon som vet vad hon sökte vård för?

Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Men varför ska man säga att personen är död ? Här hade man lätt kunnat plocka ut pengar i flera år om man hade begravt personen själv någonstans

Det borde vara ett krav att man ska infinna sig typ hos försäkringskassan en gång per år för
Att bevisa att man lever

Ja nu fattar jag hur ni menar, sorry är litte trög i bland...
Citera
2020-12-01, 18:24
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Med tanke på att mamman är anhållen, så finns det väl ingen rök utan eld i alla fall.
Häktas hon på sannolika skäl finns det säkert underlag. Sjukhuset larmade också vad jag förstår när dom fick in mannen , så det lutar åt ett tragiskt livsöde. Det nämns gångar av bråte och rutten stank inte ostädat, sen om om det stämmer eller inte får vi se. Men har man en son i 40 års åldern hemma utan tänder med variga sår som senast sågs av släktingen för 20 år sedan, så är det ju extremt allvarligt. Kvinnan är misstänkt på högsta misstankegraden.

Eventuella juridiska brott lär vara preskriberat sedan måånga år. Juridiskt tror jag inte att det finns mycket att hämta här.
Citera
2020-12-01, 18:25
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Eventuella juridiska brott lär vara preskriberat sedan måånga år. Juridiskt tror jag inte att det finns mycket att hämta här.
Ev brott är knappast preskriberade då de skall ha pågått fram till i söndags kväll.
Citera
2020-12-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Systern larmade efter 30 år, bättre sent än aldrig i detta härva.

Hon har tydligen försökt göra sin röst hörd i ganska många år, men ingen har trott på henne.
Citera
2020-12-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Gör det, vännen. Läs igenom tråden. Räcker med att läsa mina inlägg.
Det ska jag göra, trots att du använder dig av illa dold härskarteknik i din argumentation.

Hoppas du har någon egen uppfattning om varför Socialtjänsten vad det verkar ha struntat i anhörigas larm?

Jag hoppas att jag har fel och att det inte rör sig om att samhället struntat i familjen på den grunden de ändå bara var kända som tattare i kommunen, det vore ju extra vidrigt.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Han började aldrig högstadiet i början av 90-talet och i samband med att hans far dog.. var nog knappast ensam om att försvinna ur rullorna i det allmänna kaos som rådde i sviterna av den tidens finanskris.

Vad som förvånar mig mest är att ingen annan undrat vad som hänt, de två systrarna verkar ha gått i skolan men sen lämnat hemmet för gott och verkar klara sig bra i övrigt. Släktingar som bodde i närheten osv.

Oförståeligt för min del och ett desto större svek än det vissa anklagar samhället för.

Va? Försvann fok ur rullorna vid finanskrisen? Vad var det som hände och hur vet du det?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Detta visade sig långt tillbaka vara felaktiga uppgifter, hoppas alla kan sluta sprida detta nu.

Låt trådsanningen leva, bara kul att se folk slå Knut på sina egna argument
Citera
2020-12-01, 18:29
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Det ska jag göra, trots att du använder dig av illa dold härskarteknik i din argumentation.

Hoppas du har någon egen uppfattning om varför Socialtjänsten vad det verkar ha struntat i anhörigas larm?

Jag hoppas att jag har fel och att det inte rör sig om att samhället struntat i familjen på den grunden de ändå bara var kända som tattare i kommunen, det vore ju extra vidrigt.

Absolut. Lite jobbigt att behöva upprepa sig bara. MGM:s far var ingenjör.
Citera
2020-12-01, 18:31
Medlem
Fettokisses avatar
Vet ej om det länkats tidigare, var rätt mycket att gå igenom när man är sen på bollen.

Bild från BBC:
https://ichef.bbci.co.uk/news/800/cpsprodpb/11003/production/_115753696_womenepa.jpg

Google street view:
https://www.google.com/maps/place/Sleipnervägen,+Handen/@59.1624318,18.1429167,3a,75y,164.8h,82.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCUp2OM-BHyLnF1o4Rp20vg!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x465 f7c82f9e7349f:0xb65b4ca dc29bcafa!8m2!3d59.1635107!4d18.1448436

10 år mellan bilderna, som att tiden stått still i första lägenheten till höger.
Skriven på LGH 1101 är:
M*it Elis*bet K*rlsson (*=a) 70 bast

Lär väl va hittat redan men man vet aldrig

Edit: kom precis till inlägget där det var hittat, detta får bara bli en liten påminnelse om plats då!
Senast redigerad av Fettokisse 2020-12-01 kl. 18:37.
Citera
2020-12-01, 18:31
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Häktningsförhandlingar kommer ev att hållas imorgon, onsdag.
Citat:
Den kvinna som misstänks ha hållit sin son inlåst i en lägenhet i decennier förhörs just nu.
Hon står misstänkt för bland annat grovt vållande till kroppsskada.
– Jag kommer ta beslut om jag vill begära kvinnan häktad eller inte under morgondagen, säger Emma Olsson som är åklagare i fallet.

[...]
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/391LpA/kvinnan-forhors-av-polis--beslut-om-haktning-vantar
Citera
2020-12-01, 18:32
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Rapport är det. Hon gråter också och säger att så har hon haft det hela sitt liv. Inte blivit trodd.
Det sägs också att det grundar sig i den första sonens död.

Ok, då vet vi at det var syster som larmade.
Citera
2020-12-01, 18:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det står dig naturligtvis fritt att inte hålla med mig.
I det här fallet är det kvinnans relativt höga ålder och livsstil som bidrar till att jag inte får några Facebooktant-vibbar av henne.

Nej det är nog sant, dessutom hittar jag henne inte på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in