2020-12-01, 18:59
Medlem
nimbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettokisse
Skriven på LGH 1101 är:
M*it Elis*bet K*rlsson (*=a) 70 bast

Lär väl va hittat redan men man vet aldrig

Edit: kom precis till inlägget där det var hittat, detta får bara bli en liten påminnelse om plats då!

En M*it Elisabet Karlsson har en son född 1979 som heter B*r*ny*i i efternamn
Citera
2020-12-01, 19:00
Medlem
Samma person larmade för 20 år sedan men ingen lyssnade enligt aftonbladet https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0KBeM2/slaktingen-larmade-myndigheter-for-tjugo-ar-sedan
Citera
2020-12-01, 19:00
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robban1904
Finns det bild på mamman, vill inte ha på sonen även om jag tvivlar på att det finns.
Hon förtjänar att hängas ut inte han.

Varför ska hon "hängas ut"? Och varför vill du ha bild?
Det handlar ju uppenbart om en vansinnig psykisk ohälsa,dysfunktion.
Varför vill du "gotta dig" i det??
Citera
2020-12-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Hon kanske hyr av bostadsrättsföreningen? Varifrån skulle hon fått pengar att köpa lägenhet för? Bankrånet? Försäkringsbolag? Om så är så kan man nog bli vräkt från bostadsrätt också, tror jag!

Ja jag skrev att hon kanske hyr? Jag vet inte.

Hennes bostadsrätt var nog inte väldigt dyr när den köptes iofs, värderas kring 2 miljoner för 91kvm.
När den köptes 74 så hade hon en man och möjligen jobb? Arv?

Men visst.. kanske har socialen stått för hyreskostnader i alla år, känns märkligt om dom missat detta dock.
Citera
2020-12-01, 19:03
Medlem
Ett barn som växer upp med förälder med störd verklighetsuppfattning och som hjärntvättar och manipulerar barnet vet ju inte att det är vad som sker. Den verklighet han levt i är den hon skapat åt honom. Det är ju först när han kan jämföra den med någon annans verklighet som han kan förstå att något är fel. Och har hon hållit honom från sociala kontakter har han ju inte kunnat jämföra. Det är fullt möjligt att han kunnat gå fritt och ÄNDÅ ha varit hennes fånge. Har han varit övertygad om att världen är så farlig som hon sagt, och att hon är den enda som kan rädda honom, har han förmodligen haft hög ångest utanför lägenheten och känt en trygghet i att vara hemma. Även om hemma varit ett lidande.
Citera
2020-12-01, 19:03
Medlem
Allt verkar vara på plats nu när syrran äntligen agerat då ingen annan myndighet såg en tragedi hända under så många år med en galen mamma springande på stan med sina påsar, sin man i fängelse och en pojk utan skolgång hemma. Folk verkar halvdöda i Haninge, åtminstone!

Vad jag inte vill läsa om är att syrran skall anmälas för olaga intrång och att ärendet därmed är nedlagt. Äckliga arroganta vibbar från myndighetskvinnan som intervjuades av Aktuellt. Vilka pratade syrran med om sin bror? En smula dax för personligt ansvar inom snart halvruttna Sveriges administration?
Citera
2020-12-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalkullan99
Det står ju om man tittar på kvinnans adress att det bor en 41årig man där. Så det kan ju inte vara helt främmande för folk runtomkring??
Folk kan vara skrivna på en adress fast de inte bor där. Framförallt om inte någon har sett mannen ifråga överhuvudtaget. Om man nu som granne rotar runt i mrkoll.se för att se vad man har för grannar.
Citera
2020-12-01, 19:06
Medlem
Öppen dörr. Norrmalmstorgsdramat. En kidnappning i 28 år. En syster (?) som inte blev trodd. Eller kusin snarare? Så många nobbade henne. Varför måste det finnas fler som intygar något allvarligt? OM det blir blånekande så kan man ju misstänka något. Bara kolla fönstren. Skitiga. De kunde gått dit och tittat på misären utifrån...
Citera
2020-12-01, 19:07
Medlem
DvaergensHaemnds avatar
En svensk Fritzl light. Lider verkligen med mannen. Nu har han mycket att ta igen och jag hoppas att andra halvan fullt ut kompenserar för den första.

Kärringen är uppenbarligen sjuk i huvudet och borde väl rimligtvis få tillbringa återstoden av sina dagar på institution.
Citera
2020-12-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na

Hennes bostadsrätt var nog inte väldigt dyr när den köptes iofs, värderas kring 2 miljoner för 91kvm.

Men visst.. kanske har socialen stått för hyreskostnader i alla år, känns märkligt om dom missat detta dock.
Ja, sorry, du skrev det. Är lite virrig nu...
Om soc bekostat bostaden blir allt ännu konstigare, att de inte kollat upp dem med jämna mellanrum. Bostadstillägg bör de ha fått i och med att hon är pensionär, om de hyr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Egentligen är jag emot att citera ett såpass långt inlägg i sin helhet, men jag tycker att det är ett av de mest insiktsfulla så här långt så det är värt att framhävas.

Har även jag personlig erfarenhet av en släkting med konstaterad paranoid schizofreni som var ensamstående med ett barn. Vi var ganska nära varandra under min uppväxt och jag kunde aldrig begripa varför ingen ingrep.

Jag försökte som barn och ung ta upp situationen med andra i familjen, men det var hela tiden ”det ska du inte oroa dig för” och ”vi tar hand om det”. Sedan kom vi ifrån varandra - jag växte upp, fick annat att tänka på och fick egna barn.

Jag minns inte alls vad som avslöjade katastrofen eftersom jag vid den tidpunkten levde långt därifrån, men jag vet att när hennes barn redan vuxit upp och själv blivit alldeles världsfrämmande så konstaterades lägenheten vara rena katastrofzonen med husdjur i frysen, staplar med tidningar överallt och små ytor mitt i alltihop där man kunde lägga sig att sova ...

I princip överensstämmer min upplevelse med vad jag läst. Folk tror inte på en och de drar sig i det längsta för att konfrontera en vuxen människa. Samma vuxna människa som också finner det näst intill riskfritt att anförtro sig åt ett barn eller en ungdom om att CIA smyger runt knutarna och att vi måste skriva kodade brev till varandra.

Det är en tung börda för en närstående och man kommer till en tidpunkt när man faktiskt ger upp eller ... ja ... konstaterar att de är som de är.

Barnet blev det givetvis aldrig ”folk” av utan lever som en apart eremit än idag. Det funkar väl men hade kunnat bli så annorlunda. Det gör mig ont.

Det var aldrig något tal om påföljd i vårt fall. Barnet var vuxet och gjort var gjort. Och har samhället inte gripit in i tid mot en förälder med just paranoid schizofreni som faktiskt själv inte kan värja sig mot sina vanföreställningar, då finns inte mycket mer att säga.

Starkt av dig, ”Raring”, att komma ur det där med förnuftet i behåll!
Jag känner också till ett par fall där barns situation i familjen har varit hemska. Trots att både polis och socialtjänst var inblandade, fick barnen fortsätta att växa upp med våld i hemmet, alkoholism och psykisk sjukdom hos någon av föräldrarna.
Citera
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na

Kontantinsatserna på dessa lägenheter under mitten av 1970-talet låg på mellan 10 och 20 000 kr, beroende på lägenhetens storlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in