Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag minns att JG berättade om detta:
A 150/235
"J*erry vet att Stefan brukar ha en blå Haglöfs jacka, han kan även ha en som är orangefärgad,
eller liknande."
I tekniska delen letar man efter en jacka med brandgula detaljer 5 juni- 18. Varför vet jag inte:
A 157/284
"Anmälan om mord. Betesvägen 14B, kompletterande och
begränsad undersökning.
Eftersökande av blod i badrum. Eftersökande av jeansshorts,
röd fiber/snöre, cykelhjälm, jacka med orange detaljer,
mobiltelefon Samsung 87, beslagtagande av datalagringsenhet
NAS samt undersökning av värmepannans
förbrännings utrymme. "
Tack jag ska hitta bilden på jackan så blir det tydligare vilken jag menar.
Fick en tanke om att SD ju pratar om att han alls inte rengjort med Klorin osv.
Det behöver han inte ha gjort.
Klorin lämnar en del av blodets hemoglobin intakt. Polisens medel för upptäckt reagerar på proteinet hemoglobin.
Vanish som alla har hemma typ till tvätten frisätter (aktivt) syre från hemoglobinet. Typ.
https://www.vanish.se/
Så bombar man på med Vanish men det inte tränger in i den tjockaste delen av mjukdelen i skon - plösen - så kan ju en del DNA vara kvar där. Faktumet att Vanish steker blod bra gör ju att det är väldigt lite spår kvar där i plösen.
Sen det naturliga stället att lyfta en träningssko är i plösen. Pröva själv. Då nyper man åt i plösen dessutom som gör att blod kan tränga in. Samma sak när dem ska tas på. Sneakers hoppar man inte i.
Nu kan ju LW ha haft en skuren tumme och lånat SD:s träningssko och nypt åt med tummen på insidan. Men det naturliga är att det är SD:s tumme/finger hennes blid kommer ifrån eller annan del av hans kropp såklart.
Så Vanish kan ha funnits i hemmet. Brukar vara standard särskilt när man har aktiva barn på alla de sätt.
Så några omgångar i tvättmaskinen med Vanish så är allt DNA borta(?).
Men varför stanna där? Låt oss tänka ett steg längre. Vilken mer produkt för hemmet ”innehåller” aktivt syre?
Jo har man ett SPA-bad som SD ju hade så har man ofta denna produkt hemma. Särskilt om det är badsäsong för den. Nu var det ju lite eftersatt badet med det fixade ju AM ochstorstädningens utegäng den 25/5.
Produkten som jobbar likadant som Vanish är denna:
https://www.poolkungen.se/aktivt-syre-spa-1kg-p126?idx=279&gclid=EAIaIQobChMI2rW5qZit7QIVEXAYCh2 xXAA6EAQYASABEgLa3fD_BwE
Inte ett spår kvar(?) av DNA om man bestämmer sig för att låta det jobba några timmar.
Aktivt syre är alltså grejen. Om jag fattat allt rätt bör man skicka i lite efter varje bad så bör ha funnits i huset.