2020-12-01, 18:08
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Intervju med systern nu i Aktuellt. Det var hon som larmade.

Inte en enda kritisk fråga... suck. Kanske inte är SÅ farligt som vissa i tråden befarar? Nu sade systern att mannen satt i en fåtölj. Tidigare skrevs i tråden att han satt som en skamsen hund på golvet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Jo, och är också komplett bullshit. Familjen är inte resande.
Det säger du så tvärsäkert? Har du sett vad hon har i fönstret?

Jag tror tyvärr att det är så att mamman är resande (pappan förmodligen ungersk rom då?) och att det är därför skolan och Socialtjänsten vad det verkar en gång ha tappat greppet om sonen. Det finns förstås en anledning till det.

En slags diskriminering helt enkelt.

Fakta kommer ju framkomma senast i FUP. Jag sparar ditt inlägg till dess...
Citera
Medlem
reedtowers avatar
Haninge enligt svt
Citera
2020-12-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Jo, och är också komplett bullshit. Familjen är inte resande.

Haha. Sitt still i båten, Andy. Nu har kvällsskiftet klivit på, med nya friska ögon (som når högst en sida bakåt i tråden), förfärade att ingen skrivit om detta, beväpnade med de STORA bokstäverna och en jävla massa diakritiska tecken (!!!) samt samma gamla trötta tugg om zigenarpåbrå.

On topic - hur får man reda på om modern legat inlagd i "flera veckor" eller några dagar? Uppgifterna verkar inte härröra från "släktingen" vad jag kan läsa mig till.
Citera
2020-12-01, 18:09
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Intervju med systern nu i Aktuellt. Det var hon som larmade.

Hon som är på din profilbild ser också ut som att hon blivit isolerad under en stor del av hennes liv. Hon ser i alla fall glad ut. 😂😭

Tragiskt. Hoppas han kan återhämta sig från detta.
Citera
2020-12-01, 18:11
Medlem
hooliganns avatar
[quote=Arec|73797994]
Citat:
Ursprungligen postat av hooligann
Okej, hur stora klasser var det? Finns det en möjlighet att du missat honom? kanske var en tillbakadragen grabb som inte syntes eller hördes så mycket. Intressant dock att du gått på skolan, hade ju vart rätt intressant å veta mer om barndomen för grabben. Som du säger så borde han "slutat" i och med övergången mellan grundskola och högstadiet.

Var 2 klasser a och b och en finskklass. En särklass fanns också. Kommer inte ihåg när men iom att man hittat mögel i väggarna stängde man själva huvudskolan och satte upp baracker istället tror att det var 93. 94 eller 95 lade man ner skolan helt och flyttade alla elever som gick där till Vikingaskolan istället.

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jag TROR att gossen försvann i samband med övergången till högstadiet? Ett skolbyte och noll koll? Behövs nog en förändring där man från den gamla skolan bevakar att barnet verkligen börjar i den nya skolan. Så att vi slipper fler fall där barn hålls hemma, se barnen i Ystad för ytterligare aktuellt exempel.

Precis den diskussionen vi bedrivit i några inlägg, så håller med dig. Familjen i Ystad är ett "perfekt" exempel på hur målmedvetna föräldrar kan manipulera myndigheter till att tro att allt är frid och fröjd utan att ha följt upp något. Skolan renoverades och lades plötsligt ner och revs i början av 90-talet, möjligtvis på grund av omfattande mögelskador. Här någon gång kan modern fått ett tillfälle att få full kontroll över barnets vardag och spela myndigheterna ett spratt av något slag. Typ att han bytte till en helt annan skola än Vikingaskolan? Sen följdes det inte upp.
Citera
2020-12-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Nu snurrar du till det. Jag svarade på ett inlägg. Ett generellt svar hur det kan vara då det inte finns tillgång till alla uppgifter här. Såklart. Det pågår en utredning.
Ok, men det finns inga generella svar då alla svar är personliga till 100%. Fint du inte hade någon laddning på min provokation Tissetiss! Har nu läst hela tråden så snurr, snurr och det känns bra att ljuset kom in till slut. Mycket, mycket värre öden händer just nu ...
Citera
2020-12-01, 18:12
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Det säger du så tvärsäkert? Har du sett vad hon har i fönstret?

Jag tror tyvärr att det är så att mamman är resande (pappan förmodligen ungersk rom då?) och att det är därför skolan och Socialtjänsten vad det verkar en gång ha tappat greppet om sonen. Det finns förstås en anledning till det.

En slags diskriminering helt enkelt.

Fakta kommer ju framkomma senast i FUP. Jag sparar ditt inlägg till dess...

Gör det, vännen. Läs igenom tråden. Räcker med att läsa mina inlägg.
Citera
2020-12-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Är man hemma i ett par år ska man ha hemundervisning. Ystad, Bjärred... många äckliga fall där föräldrar bestämt sig för att styra bort barnen från skolan. I Bjärred slutade det med att föräldrarna mördade barnen.

Ja. Bara att beröva barn umgänget med jämnåriga är skadligt för barns utveckling.
Citera
2020-12-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Knappast troligt eftersom Skatteverket/folkbokföringen kontaktar Försäkringskassan

Varför skulle det inte vara möjligt att plocka ut ersättning/bidrag/sjukpension och dylikt för en person som är död (dvs har dött men inte dödförklarats)? I aktuella fallet hade det väl knappt gjort skillnad om 41-åringen var död eller inte för att få ut hans eventuella ersättning?

Sen vet jag inte hur utstuderat mamman har genomfört det hela. Då lägenheten sägs vara total kaos så verkar det vara en stor dos psykisk ohälsa inblandad.

Hon har dock kunnat häktas så helt borta kan hon inte vara. Någon som vet vad hon sökte vård för?
Citera
2020-12-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SVT uppger att det är systern som hittade mannen och larmade, de har intervjuat henne i SVT, hittar inget inslag på SVT:s hemsida ännu men det lär dyka upp senare.

Rapport är det. Hon gråter också och säger att så har hon haft det hela sitt liv. Inte blivit trodd.
Det sägs också att det grundar sig i den första sonens död.
Citera
2020-12-01, 18:15
Medlem
https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kvinna-gripen-ska-ha-hallit-son-instangd-i-decennier

Enligt släktingen grundar sig historien i att mamman miste ett barn i tidig ålder. Mamman mådde efter detta dåligt och när hon senare födde en till son fick han samma namn som barnet som hade avlidit.

– Hon har varit överbeskyddande och ville bara ha tillbaka sin son som hade dött, säger en släkting.

Familjen beskrivs av släktingen som dysfunktionell. Mannen som senare hölls inlåst i lägenheten ska inte ha haft några diagnoser.

Pojken togs ur skolan
När pojken gick i sjunde klass togs han ur skolan av sin mamma. Socialtjänsten ska ha blivit larmade men ska enligt släktingen inte ha agerat. Först nu, efter flera decennier, lyckades släktingen komma in i lägenheten och fann där mannen i misär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in