2020-12-01, 17:35
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Japp, jag frågade om det var en överste eftersom jag av någon anledning tänkte på ett tidigare vittne som är "säkerhetsexpert" av något slag. Får be om ursäkt för att jag rör till det. Mina minnen från konferensen är dimmiga pga. förkylning.

Före detta överste, nuvarande cybersäkerhetsexpert enligt gårdagens möte
2020-12-01, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Vad är din poäng?

Att Trump drog igång en cirkus runt Obamas födelseort?

Har han rätt eller fel? Hade Hillary fel då också och då kommer ju följdfrågan som lyder:

HIllary backar upp Biden och enligt din logik så är dessa ej tillförlitliga då heller?

Eller?

Nej, min poäng är att det finns absoluta sanningar och i det här fallet skulle ett valfusk i den storleken som det talas om lämna efter sig betydligt tydligare bevis än dom få och väldigt vaga bevis som kommit fram så här långt. Det skulle ha behövts tusentals arbetare som jobbat i år med det här och dom måste göra det så att ingen talar öppet om att dom fuskat och desutom gjort det i princip helt utan "papertrail". Nixon hade 5 man som bröt sig in på demokraternas partihögkvarter och inte ens det klarade dom av att hålla hemligt. Det är enormt svårt att göra något så här shady helt öppet utan att det skulle finnas tusentals timmar med mobilkamerafilmad bevisning. Det är en fullständigt enorm aktion.
2020-12-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Nu blandar du nog ihop det. I det här fallet har ingen vunnit helt, bara delvis. (Vunnit används inte i psykologisk mening). Bägge kan överklaga.
Men om åklagaren fick igenom hela sitt yrkande, då kan hen väl näppeligen få upp fallet till nästa instans?
Nej, men det sker väl i princip aldrig. Det är väl bara om en åtalad blir helt frikänd som den personen kan anse sig ha vunnit helt. Det är i större mål ovanligt att domaren dömer exakt som den ena eller den andra parten vill. Speciellt i skiljemål.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Dödsstraff är ju något som bestäms av en domstol av något slag. Inte någon advokat som utlyser jakt på folk.

Trump blir ju mer och mer sjuk i huvudet nu. Att han vill att republikaner ska begå brott för att ändra elektorerrösterna till hans fördel. Dvs göra en statskupp. Där har du ditt landsförräderi.

Ja snacka om nazifasoner:
Citat:
Joe diGenova, one of Trump’s lawyers seeking to reverse the election results, said Monday that Christopher Krebs, the government’s former top election security official who rebutted Trump’s baseless claims about massive election fraud, should be “taken out at dawn and shot.
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tack! Då är vi överens. Yes, han framstår som trovärdig. En av höjdpunkterna på gårdagens hearing. Det var honom jag syftade på i går när jag skrev under konferensen att han förhoppningsvis har kontakt med sin gamla arbetsgivare.

Det blir fan bara bättre, det här!

Jag blandade helt enkelt ihop honom med ett tidigare vittne. Beklagar. Blir lite mycket med alla turer i tråden ibland, samt feber ovanpå det.

Verkligen. jag har svårt att förstå hur man kan lyssna på honom och efter det tro att han bara hittar på eller blivit duperad av team Trump. Det går inte ihop.

Krya på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av grodballe
Många tyskar frågar sig hur Merkel kunde komma till makten, då ingen röstade på henne. Jag tror tant Merkel ligger så lågt det bara går just nu. 🙂

Har Tyskland kanske dominiom de också?

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jenna Ellis menar du. Senior legal adviser hos Trump. Konstitutionell lag som specialitet.

Så var det. jag var för bekväm att duckduckgo:a i all hast. Tack.
Hon framstår också som synnerligen kompetent. Reder team Trump ut det här så kommer hon ha en lysande karriär. Vilken kvinna!
2020-12-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja snacka om nazifasoner:

Joe diGenova, one of Trump’s lawyers seeking to reverse the election results, said Monday that Christopher Krebs, the government’s former top election security official who rebutted Trump’s baseless claims about massive election fraud, should be “taken out at dawn and shot.

Ska bli intressant att se vad FOX gör med diGenova nu. Att denne oftast är uppe i röven på Trump och särskilt nu med valfuskfantasierna är ju klart, men han tog det väl långt här. Att uppmuntra till att folk ska skjutas borde ju rendera honom sparken som expert i FOX-kanalen. Kan man tycka!
2020-12-01, 17:46
Medlem
Nixters avatar
Tisdags-uppdatering

- Rudy talar till Michigan Oversight Committee-utfrågningen imorgon Onsdag.
-Trump Legal Team stämmer i Wisconsin imorgon.
-Georgia Demokraterna och Demokratiska Partiet deltar nu formellt i Guvernör Kemps och SOS Raffenspergers kamp mot Kraken; de vill nu alla att 11:e Circuit skall stoppa Powells inspektion av Dominions röstmaskiner..
-Sidney förbereder nu en rejäl fredags slam !

Stay put - Det kommer mera!
2020-12-01, 17:50
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Colonel Waldron. Första vittnet igår i Phoenix.
https://youtu.be/rri6flxaXww

Edit. Annars menar du Lt General McInerney. Här hör du honom, efter Flynn.
https://www.worldviewweekend.com/tv/video/wvw-tv-exclusive-lt-general-michael-flynns-first-interview-president-trumps-pardon
McInerney som gick i pension 1994(!), var en av de som hävdade sig ha bevis på Saddams massförstörelsevapen(visade sig vara bara snack), aktiv Birther, fick tom sparken av Fox News efter 10 år för att han gick för långt när han hittade på helt grundlösa saker om McCain, hävdade att terrorister flugit Malaysia Airlines 370 till Pakistan. Aktiv Trumpist både 2016 och i år. Ja det är ett trovärdigt "vittne".
2020-12-01, 17:54
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Har Tyskland kanske dominiom de också?

Skulle tro att de flesta europeiska val har varit riggade de senaste åren. Hur gamla Stasimedlemmen IM-Erika har kunnat sitta vid makten i 15 år är annars helt obegripligt. Hon är givetvis den perfekta marionetten för the Deep State.
2020-12-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Nej, men det sker väl i princip aldrig. Det är väl bara om en åtalad blir helt frikänd som den personen kan anse sig ha vunnit helt. Det är i större mål ovanligt att domaren dömer exakt som den ena eller den andra parten vill. Speciellt i skiljemål.

Du kanske kan svara på frågan.
2020-12-01, 17:59
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/LLinWood/status/1333815984390610945

Citat:
PATRIOT ALERT:

Information being received NOW that Communist China purchased Dominion Voting in October 8 for $400M.

Efforts underway to verify. If true, this confirms other evidence that Communists intend to overthrow our government to get our precious land.

NOT ON OUR WATCH.

Om det här är sant kommer hela valet ifrågasättas. Kan bli århundradets nyhet. Motivet finns ju från kineserna sida, så kaos i USA och se dom äta upp sig själva medan Kineserna tar över som den dominerande globala supermakten.

Inga direkt små anklagelser. Dock kan hända att han vill locka ut dominion att gå till rätten med advokaten över anklagelserna och det öppnar upp dominion för undersökningar.
2020-12-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ska bli intressant att se vad FOX gör med diGenova nu. Att denne oftast är uppe i röven på Trump och särskilt nu med valfuskfantasierna är ju klart, men han tog det väl långt här. Att uppmuntra till att folk ska skjutas borde ju rendera honom sparken som expert i FOX-kanalen. Kan man tycka!
Han har mig veterligen inte kommenterat på Fox News det sista månaderna så han har nog redan lämnat kanalen. För övrigt är han en härligt underhållande figur då han både är kunnig, karismatisk och frispråkig. Dan Bonginos senaste show där han tar upp tre artiklar/rapporter angående statistiska anomalier sammanfattar läget ganska bra.
https://www.youtube.com/watch?v=XOs_aDbzdCc

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in